مرجع خبری پرسپولیس : سرپرست سازمان ليگ برتر با بيان اينكه اين سازمان در تغيير مكان ديدار پرسپوليس – گهر مقصر نيست، گفت: يگان ويژه نيروي انتظامي باعث تغيير در برنامه ميزباني اين مسابقه شد.

 

غلامرضا بهروان با اعلام اين خبر درباره اين موضوع، جلسه با كارلوس كي‌روش درباره جام حذفي، تغيير برنامه نيم‌فصل اول ليگ بخاطر حضور تيم ملي در بازي‌هاي غرب آسيا و… توضيحاتي داد كه در زير مي‌آيد:

 

يگان ويژه اعلام كرد امنيت بازي پرسپوليس در استاديوم تختي را برعهده نمي‌گيرد

بهروان در ابتدا با بيان اينكه اين سازمان در تغيير مكان ديدار پرسپوليس – گهر مقصر نيست، در اين باره گفت: متاسفانه برخي رسانه‌ها كم‌لطفي مي‌كنند و بدون آنكه دليل واقعي تغيير محل برگزاري مسابقه را بدانند و از ما هم سوال بپرسند، انتقادهاي نابجايي عليه ما كرده و به ما متلك مي‌گويند. اين در حالي است كه سازمان ليگ برنامه‌ريزي كرده بود تا ديدار امروز (دوشنبه) پرسپوليس و گهر در ورزشگاه تختي برگزار شود و اتفاقا با توجه به اينكه فردا استقلال در آزادي بازي مي‌كند و استاديوم تختي برنامه ندارد، براي ما هم خوب بود چون راضي كردن آزادي در اين شرايطي خيلي سخت است اما يگاه ويژه نيروي انتظامي نامه مكتوبي براي ما نوشته و اعلام كرده مسووليت امنيت برگزاري بازي پرسپوليس در تختي را برعهده نمي‌‌گيرد.

 

رسانه‌ها اينقدر به ما متلك نگويند!

وي افزود: در آيين‌نامه مسابقات هم قيد شده كه وقتي پاي مسايل امنيتي برگزاري بازي به ميان مي‌آيد، سازمان ليگ مجاز است مكان انجام مسابقه را تغيير دهد. بنابراين ما بايد چه كار مي‌كرديم؟ آيا سازمان در تغيير برنامه مقصر است؟ صادقانه مي‌گويم ما ادعا نمي‌كنيم كارمان ايرادي ندارد و انتقادها و راهنمايي‌هاي رسانه‌ها را روي سرمان مي‌‌گذاريم اما اينگونه برخورد كه مطالب متنوعي در اين مورد عليه ما بنويسند درست نيست. اتفاقا سازمان ليگ درباره برگزاري منظم بازي‌ها طبق برنامه از پيش تعيين شده خيلي سخت‌گير است.

 

شوراي تامين بپذيرد بازي استقلال و گهر در تختي برگزار مي‌شود

سرپرست سازمان ليگ در پاسخ به اين سوال كه بنابراين بازي گهر با استقلال هم در آزادي برگزار خواهد شد و مشكلي در هماهنگ كردن برنامه بازي‌هاي خانگي پيكان و گهر در ورزشگاه تختي وجود نخواهد داشت؟ اظهار كرد: ما داريم تلاش مي‌كنيم تا اين مشكل حل شود. براي بازي با استقلال اگر شوراي تامين اجازه دهد و يگان ويژه هم مشكلي نداشته باشد، مي‌توانيم بازي را در تختي برگزار كنيم اما درباره ساير بازي‌هاي اين تيم بايد بگويم ورزشگاه انقلاب كرج پس از بازي گهر برابر ملوان به مسوولان گهر اعلام كرده ديگر نمي‌تواند ميزباني آنها را برعهده داشته باشد، هزينه برگزاري بازي‌ها هم خيلي سنگين است. ما در تلاش هستيم تا براي عدم ايجاد تداخل در برنامه اين تيم با پيكان، مسوولان ورزشگاه انقلاب را متقاعد كنيم و تا نيم‌فصل بازي‌هاي گهر در كرج برگزار شود.

 

بازي‌ها گهر از نيم‌فصل دوم در دورود برگزار مي‌شود

وي در پاسخ به اين سوال كه هواداران لرستاني گهر چه زمان مي‌توانند ميزباني بازي‌هاي تيم‌شان باشند، گفت: مسوولان گهر متعهد شدند تا نيم‌فصل ورزشگاه دورود را آماده كنند. ما هم به طور مستمر وضعيت آن ورزشگاه را كنترل مي‌كنيم و تاكنون چندين بازديد در مقاطع مختلف داشتيم. شرايط استاديوم نسبت به قبل خيلي بهتر شده و اميدواريم از نيم‌فصل بتوانيم مسابقات گهر را در ورزشگاه دورود برگزار كنيم.

 

همچنان منتظر راي كميته انضباطي هستيم!

بهروان درباره احكام انضباطي اتفاقات ديدار گهر – ملوان در ورزشگاه انقلاب كرج نيز تصريح كرد: ما گزارش‌هاي مربوط به اين مسابقه و اتفاقات آن را به طور كامل به كميته انضباطي فدراسيون داده‌ايم. گزارش ناظران و ماموران مختلف در آن بود اما متاسفانه هنوز راي اين بازي از سوي كميته انضباطي صادر نشده است. ما رسيد تحويل گزارش‌ها به كميته انضباطي را هم گرفتيم و همچنان منتظريم!

 

تاخير در صدور احكام، اثربخشي آن را به شدت كاهش مي‌دهد

وي با انتقاد از تاخير در صدور آرا از سوي كميته انضباطي، تاكيد كرد: من بارها از حسن‌زاده رييس كميته انضباطي خواسته‌ام كه آراي مسابقات را سريع‌تر صادر كنند. در جلسات مختلف كه بعضا رييس فدراسيون هم حضور داشته بر اين مساله تاكيد كردم. معتقدم اگر راي مربوط به يك بازي هرچه ديرتر صادر شود، اثربخشي تنبيهي يا تشويقي آن به شدت كاهش مي‌يابد. نمي‌دانم چرا از مصاحبه‌هاي بنده در اين باره هم ناراحت مي‌شوند اما باور كنند ما هيچ ذهنيت منفي يا سوءنيتي در بيان اين دغدغه نداريم بلكه فقط مي‌خواهيم قانون به درستي اجرا شود. ما مي‌خواهيم مشكلات كمتر شود و احكام انضباطي تاثيرلازم را داشته باشد.

 

امشب با كي‌روش در آزادي جلسه مي‌گذارم

سرپرست سازمان ليگ درباره جلسه‌ اين هفته‌اش با كارلوس كي روش براي برگزاري جام حذفي، گفت: هنوز جلسه‌اي برگزار نكرديم اما امشب در ورزشگاه آزادي كي‌روش را مي‌بينم و صحبت‌هايي در اين باره خواهيم داشت. طبق برنامه‌ريزي كه من كردم مي‌توانيم جام حذفي را برگزار كنيم بدون آنكه خللي در برنامه اردوهاي تيم ملي ايجاد شود. به اينكه مثلا آيا مي‌شود از ملي‌پوشان در اين رقابت‌ها استفاده نكرد يا هر چيزي شبيه به اين فكر كرده‌ام اما بي‌نتيجه بود چون نمي‌شود از اين قيدها گذاشت. در هر حال بايد ببينم كي‌روش در اين باره چه نظري دارد.

 

كي‌روش برنامه‌محور خودش باعث تغيير در برنامه شده!

بهروان در پاسخ به اين سوال كه ” با توجه به حضور قطعي ايران در مسابقات غرب آسيا از 18 آذر و احتمال تمريناتي كه پيش از اين زمان خواهد داشت، مي بايست برنامه هفته هفدهم ليگ كه قرار است 17 و 18 آذر برگزار شود تغيير كند چون تيم ملي در نيم‌فصل مي‌خواهد به اين بازي‌‌ها برود، بنابراين لازم مي‌شود تا هفته هفدهم پيش از اعزام آنها برگزار شده و برنامه مسابقات فشرده‌تر شود؛ حال چه برنامه‌اي براي اين جابجايي داريد؟” اظهار كرد: بله با اين وضعيت بايد برنامه زمان بندي بازي‌ها در نيم‌فصل اول كمي تغيير كند. كي‌روش خودش معتقد است بايد كارها طبق برنامه از پيش‌ تعيين شده پيش برد اما با برنامه‌ جديدي كه براي تيم ملي ايجاد مي‌كند، باعث مي‌شود برنامه مسابقات ليگ هم تغيير كند! در برنامه‌اي كه او به ما داده حضور تيم ملي در بازي‌هاي غرب آسيا وجود ندارد. همانطور كه گفتم بايد با او صحبت كنم و ببينم نظرش درباره همه اين موارد چيست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)