مرجع خبری پرسپولیس : کارشناس داوری گفت: سرعت بالای شوت پروین در بازی مقابل پرسپولیس مهارت انسانی داور را زیر سؤال برد.

 

هوشنگ نصیرزاده درباره گل شدن شوت محمد پروین در بازی پرسپولیس و گهر زاگرس درود اظهار داشت: این مشکل مربوط به داوران ایرانی نیست و یک موضوع بین المللی است.

 

در جام جهانی نیز توپ از خط دروازه انگلستان گذشت و داوران آن را تشخیص ندادند و در یورو 2012 نیز این اتفاق افتاد اما آنها با تکنولوژی برتر نیز نتوانستند آن را تشخیص دهند. در دو بازی اخیر لیگ برتر منصوری و رفعتی دو کمک داور ایرانی نیز نتوانستند تشخیص دهند توپ بازی به طور کامل از خط دروازه رد شده است.

 

وی افزود: این موضوع به این معنی است که اشتباه مربوط فقط به ایرانی ها نیست. در چنین مواقعی که گل های زده شده به حساب نمی آید، در واقع سرعت توپ ها مهارت انسان ها را زیر سؤال می برد به همین دلیل فیفا برخلاف رویه خود متقاعد شده از لوازم الکترونیکی برای کمک به گل شدن یا نشدن توپ استفاده کند.

 

نصیرزاده تاکید کرد: تمام افرادی که معتقدند توپ پروین از خط دروازه رد شده یا تماشاگر ورزشگاه بودند که حداقل 30 متر از سطح زمین ارتفاع داشتند و یا تماشاگر تلویزیونی بودند که دوربین نیز 50 متر از زمین ارتفاع دارد.

 

این کارشناس داوری گفت: قضاوت در مورد این توپ، کاملا از ارتفاع صورت گرفته، در حالی که کمک داور فقط یک متر و 70 سانتی متر قد دارد. به نظر می رسد این آخرین گل هدر رفته نخواهد بود و بعد از این نیز در مسابقات داخلی و خارجی تا زمانی که سنسورهای الکتریکی به تیر دروازه وصل نشوند این مسئله پی در پی تکرار شود. توپ پروین نزدیک 90 کیلومتر سرعت داشت و توانست مهارت های انسانی داور و کمک او را مغلوب کرده و زیر سؤال ببرد. این پدیده تا زمان تجهیز ورزشگاه ها به الکترونیک حتما تکرار می شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)