مرجع خبری پرسپولیس : در آیین نامه کمیته داوران فدراسیون فوتبال آمده است که “اعضا و رئیس دپارتمان داوری فدراسیون توسط کمیته داوران انتخاب شده و به دبیرکل پیشنهاد می‌شوند تا از طریق رئیس فدراسیون برای افراد منتخب ابلاغ صادر شود.

 

انتخاب مرادی و فنایی به عنوان اعضای هیات رئیسه کمیته داوران، شایعه وداع عسگری با دپارتمان داوری را مطرح کرد اما تمدید مدت زمان ماموریت وی پیش از برگزاری اولین نشست رسمی اعضای کمیته داوران، حاکی از آن است که در پس این انتخاب غافل‌گیر کننده داستانی وجود دارد.

 

 

انتخاب مسعود مرادی و محمد فنایی برای عضویت در هیات رئیسه کمیته داوران از چندی پیش مطرح شده بود؛ کمک داور و داوری که اولی در فینال جام جهانی قضاوت کرده و دومی به افتخار بهترین داور سال آسیا نائل آمده است.

 

در اینکه فنایی و مرادی از منتقدان جدی مدیریت و نظارت بر امور اجرایی داوران توسط حسین عسگری در دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال هستند، کمتر کسی هست که شک و شبهه‌ای داشته باشد. به همین خاطر حضور آنها در کمیته داوران به خودی خود شایعه وداع عسگری با دپارتمان داوری را مطرح کرد، عسگری که دیگر حتی در کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم جایی نداشت.

 

اما تنها ساعتی پس از معرفی رسمی محمد فنایی، سیدرضا غیاثی، اسماعیل صفیری و مسعود مرادی برای عضویت در هیات رئیسه کمیته داوران فدراسیون فوتبال، سایت رسمی این فدراسیون خبر از انتصاب حسین عسگری به عنوان رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال داد. با حکمی که امضای علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال را داشت و با پیشنهاد مهدی محمدنبی.

 

زمانی که متوجه می‌شویم در آیین نامه کمیته داوران فدراسیون فوتبال آمده است که “اعضا و رئیس دپارتمان داوری فدراسیون توسط کمیته داوران انتخاب شده و به دبیرکل پیشنهاد می‌شوند تا از طریق رئیس فدراسیون برای افراد منتخب ابلاغ صادر شود” به این نتیجه می‌رسیم که ظاهرا در پس انتخاب عسگری داستانی وجود دارد.

 

اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال روز یکشنبه معرفی شدند و در حالیکه هنوز به صورت رسمی تشکیل جلسه نداده بودند رئیس دپارتمان داوری فدراسیون معرفی و در سمت خود ابقاء شد. حال این سئوالات در ذهن متبادر می‌شود که چطور قبل از نخستین جلسه آنها رئیس دپارتمان داوری معرفی شد؟ چطور بدون در نظر گرفتن نظرات اعضای هیات رئیسه کمیته داوران که حداقل طی چند سال اخیر در طیف موافقان عسگری نبوده‌اند مدت ماموریت وی در دپارتمان داوری تمدید شده است؟

 

این اتفاق در حالی رخ داده که در اساسنامه کمیته داوران فدراسیون فوتبال، که از سوی کمیته داوران فیفا به فدراسیون فوتبال کشورمان ابلاغ شده و لازم الاجراست آمده که “اعضای دپارتمان داوری فدراسیون باید از سوی کمیته داوران انتخاب شود، چرا که باید هماهنگی لازم بین کمیته داوران به عنوان سیاست گذار و تصمیم ساز داوری فوتبال کشور با دپارتمان داوری به عنوان اجراکننده این سیاست‌ها وجود داشته باشد”.

 

ابلاغ حکم ریاست دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال بدون درنظر گرفتن نظر و رای اعضای کمیته داوران شبهاتی را در خصوص قانونی بودن حکم عسگری به وجود آورده است. ازطرفی قرار است اعضای این کمیته روز دوشنبه هفته آینده تشکیل جلسه داده و تصمیماتی جدید را اتخاذ کنند. ظاهرا یکی از دستورات جلسه آنها در این جلسه انتخاب اعضا و رئیس دپارتمان داوری است که در صورت رخ دادن چنین اتفاقی باید منتظر اتفاقاتی تازه در داوری فوتبال کشورمان باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)