مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس در دومين بازي‌اش در ورزشگاه آزادي باز هم ناكام ماند. آنها دقايق زيادي از بازي تيم برتر بودند و چندين فرصت گل را از دست دادند.

 

اما مشكل اصلي تيم كه كاملاً به چشم مي‌آيد نبود يك هافبك بازيساز است و در واقع هم در اين بازي و هم بازي با فجر، خط مياني حريف نسبت به هافبك‌هاي پرسپوليس برتري داشت.

 

حميد درخشان كه از بهترين هافبك‌هاي تاريخ فوتبال كشورمان بوده و در حال حاضر هم عضو كميته فني پرسپوليس است هم به نوعي به اين مشكل اشاره مي‌كند.

 

پرسپوليس چند فرصت مسلم گلزني را از دست داد…
فوتبال همين است اگر نزني، مي‌خوري. شما وقتي يك گل از حريف پيش هستي بايد دومي را هم بزني تا حريف به قول معروف تعطيل شود اما وقتي نمي‌زني، حريف پيش خودش مي‌گويد اينها كه گل نزن هستند پس ما برويم و بزنيم و معمولاً در اين مواقع با انرژي مضاعفي كه مي‌گذارند نتيجه هم مي‌گيرند.

اما شما قبول داريد كه پرسپوليس در خط مياني با مشكلاتي مواجه است؟
صد درصد. من چند روز پيش هم كه با شما صحبت كردم به اين موضوع اشاره داشتم و الان هم مي‌گويم كه از اين منطقه ضربه خورديم و بايد هرچه زودتر ترميم شود.

كي؟
الان زمان نداريم و جا هم نداريم و بايد با همين موجوديت تا نيم فصل بسازيم و آن موقع با جذب هافبك خوب، ضعف اين نقطه را پوشش دهيم تا موتور پرسپوليس قوي‌تر از قبل كار كند.

البته اگر آن فرصت‌ها گل مي‌شد الان شرايط فرق مي‌كرد.
حتماً همينطور است. ما از مهاجمان پرسپوليس كه جزو بهترين‌هاي ليگ هستند توقع نداريم كه اين فرصت‌ها را به راحتي از دست بدهند و…

ببخشيد حميد خان اما شما كه خودتان جزو بهترين هافبك‌هاي ما بوديد حتماً مي‌دانيد كه مهاجم بايد تغذيه شود اما پرسپوليس با كدام هافبكش مي‌خواست اين كار را انجام دهد؟
قبول دارم اما به هر حال اين مهاجمان جزو بهترين‌ها بوده‌اند كه به پرسپوليس آمدند به خاطر همين بايد قدر اين فرصت‌ها را بدانند.

شما گفتيد بايد با همين بضاعت تا نيم فصل ادامه دهند اما سوال من اين است كه مثلاً بازيكني مثل مهدوي‌كيا به درد اين پست نمي‌خورد؟
حتماً مي‌خورد چون بازيكن باكيفيتي است و ما بايد از تمام موجوديت خود استفاده كنيم كه البته سرمربي نياز به شناخت بيشتر دارد تا از تمام سرمايه‌هايش بهره ببرد.

يعني تا نيم فصل بايد همين شرايط را سپري كرد؟
بضاعت تيم خوب است و اگر همين فرصت‌ها در بازي با گهر گل مي‌شد ما بازي را يك-4 با برد پشت سر گذاشته بوديم. وقتي فرصتي پيدا مي‌كني بايد طوري بزني كه گل شود.

شايد هم مهاجمان تمرين اختصاصي ندارند، البته شايد.
(كمي مكث مي‌كند) اين هم ممكن است و در واقع مسأله قابل توجهي است چون شما اگر بهترين بازيكن دنيا هم باشيد اگر تمرين اختصاصي انجام ندهيد توانايي‌تان كاهش پيدا مي‌كند اما…

اما چه؟
اما به نظرم مشكل اصلي، بحث روحي رواني و انتظار زيادي است كه از بازيكنان دارند. به هر حال همانطور كه گفتم بضاعت تيم خوب است و به اميد خدا شرايط بهتر مي‌شود.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)