مرجع خبری پرسپولیس : عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از صدور رای هواداران خاطی گهر زاگرس در بازی با پرسپولیس در روز شنبه خبر داد.

 

پس از اتفاقاتی که در پایان دیدار تیم‌های گهر و ملوان در هفته اول لیگ و همچنین دیدار تیم‌های گهر و پرسپولیس رخ داد، غلامرضا بهروان سرپرست سازمان لیگ اعلام کرد گزارش اتفاقات این مسابقات به کمیته انضباطی ارسال شده و منتظر صدور رای از سوی این کمیته هستند.

 

حسین عبداللهی، عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: برخی پرونده‌ها در کمیته انضباطی نیاز به تحقیقات جامع نداشته و ما اجازه می‌دهیم تا این پرونده‌ها روال عادی خود را طی کنند تا در قالب آیین‌نامه انضباطی رای خود را در خصوص آن پرونده صادر کنیم.

 

وی افزود: اما برخی از پرونده‌ها مانند پرونده انضباطی مربوط به حوادث پس از دیدار تیم‌های فوتبال گهر زاگرس و ملوان بندرانزلی که در آن تخلفاتی مانند سنگ اندازی هواداران، فحاشی، آسیب رساندن به اتومبیل‌ها و حتی مصدومیت هواداران دو تیم را در برداشت نیاز به تحقیقات بیشتری دارد، بنابراین صدور رای در خصوص این پرونده‌ها زمان‌بر خواهد بود.

 

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تاکید کرد:‌ برای صدور رای در مورد تخلفات صورت گرفته پس از دیدار تیم‌های فوتبال گهر و ملوان از مسئولان دو باشگاه و همچنین مسئولان هیات فوتبال استان البرز خواستیم که مدارک و مستندات خود را به کمیته انضباطی ارائه دهند. ضمن اینکه گزارش ناظر بازی را نیز در اختیار داشته و همچنین یکسری تصاویر نیز در این خصوص به دست ما رسیده بود. بنابراین صدور رای در مورد این پرونده کمی زمان‌بر شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمیته انضباطی رای این پرونده را صادر کرده تا به امضای دبیرکل فدراسیون فوتبال برسد و به احتمال فراوان عصر روز چهارشنبه این رای اعلام خواهد شد.

 

عبداللهی در پاسخ به این پرسش که “آیا این رای شامل محرومیت‌هایی برای دو تیم گهر و ملوان می‌شود؟”، گفت: با توجه به اینکه تخلفات برای نخستین‌بار از سوی هواداران دو تیم و به ویژه هواداران تیم گهر صورت گرفت، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در رای خود تنبیهاتی را برای دو باشگاه در نظر گرفته و جرایم نقدی را اعمال خواهد کرد.

 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که “آیا تاخیر در صدور رای و صدور چنین رایی باعث نمی‌شود شاهد حوادث مشابهی در دیدارهای بعدی تیم گهر از سوی هواداران این تیم مانند بازی با پرسپولیس باشیم؟”، تاکید کرد: هواداران گهر هفته دوم در بازی که تیم‌شان با راه‌آهن داشت تخلفی انجام ندادند و فقط بازیکنان خود و حتی سرمربی تیم راه‌آهن را تشویق کردند. ما شاهد این موضوع در بازی سوم تیم گهر مقابل پرسپولیس تا قبل از گل دوم این تیم که داور آن را مردود اعلام کرد نیز بودیم.

 

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصریح کرد:‌ البته تایید نمی‌کنیم اشتباهات داوری باعث شود تا هواداران هر تیم مرتکب تخلفات مختلف به نشانه اعتراض به تصمیم داور شوند و اتفاقاتی را که توسط هواداران تیم گهر به نشانه اعتراض به تصمیم داور رخ داد را محکوم می‌کنیم.

 

وی افزود: در حال حاضر گزارش مربوط به تخلفات صورت گرفته در آن بازی به دست ما رسیده است و با توجه به اینکه نماینده کمیته انضباطی در آن بازی حضور داشته و این تخلفات پس از بازی دامنه‌دار نبوده و به خارج از ورزشگاه کشیده نشده است، رسیدگی به آن نیاز به تحقیقات زیادی نداشته و صدور رای در خصوص این پرونده زمان‌بر نخواهد بود.

 

عبداللهی در پایان گفت: بنابراین پس از بررسی گزارشات مربوطه به احتمال فراوان روز شنبه کمیته انضباطی در خصوص این پرونده اعلام رای خواهد کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)