مرجع خبری پرسپولیس : آن گروه از هواداران كه بازيكنان دهه شصت و حتي قبل از آن را به خاطر دارند بعد از فرصت‌هاي گلزني كه از دست مي‌رود به ياد مهاجماني مثل بهزادي، مرحوم ايرانپاك، خوردبين، كلاني، محمدخاني، باوی و پیوس مي‌افتند.

 

ناصر محمدخاني كه هيچ‌گاه بازي‌هاي خوبش از ذهن هواداران اين تيم پاك نمي‌شود به عملكرد مهاجمان فعلي پرسپوليس از زواياي مختلف نگاه مي‌كند.

 

بازي‌هاي پرسپوليس را تماشا مي‌كنيد؟
‌‌‌ بله، هر سه بازي را ديدم و مشخص است كه آنها به هماهنگي مطلوب نرسيده و سرمربي تيم نيز تركيب اصلي‌اش را پيدا نكرده است. تيم يك مقدار زمان مي‌خواهد تا رضايت خاطر هوادارانش را جلب كند.

اما با وجود همين ناهماهنگي، فرصت‌هاي زيادي را از دست مي‌دهند.
‌‌‌ مهاجمان بايد قدر موقعيت‌هاي‌شان را بدانند و اصلا اجازه ندهند كار به اينجا بكشد. هميشه اختلاف يك گل خطرناك است. پرسپوليس وقتي ميزبان تيمي است كه تازه از ليگ يك آمده بايد 3-2 گل بزند. من نيمكت گهر را ديدم، يكسري بازيكن جوان و باانگيزه كه البته استرس هم در صورتشان مشخص بود.

براي حل مشكل چه كار بايد كرد؟
‌‌‌ مهاجمان بايد بيشتر تلاش كنند. اگر در بازي‌هاي بعدي هم همينطوري توپ‌ها گل نشود تيم خود به خود به حاشيه مي‌رود. آنها تمرين اختصاصي بايد انجام دهند. همانطور كه گلرها تمرين اختصاصي دارند مهاجمان هم بايد اختصاصي كار كنند. البته من سر تمرين نرفتم و نمي‌دانم مهاجمان چگونه تمرين مي‌كنند.

زمان شما به چه صورت بود؟
‌‌‌ زماني كه من در راه‌آهن بودم بعد از هر تمرين با من جداگانه كار مي‌شد. ضربات ايستگاهي مي‌زدم. مانع مي‌گذاشتيم و من از فاصله 25 متري پا به توپ به سمت دروازه حركت مي‌كردم. اينقدر در تمرين توپ از دست مي‌دادم تا براي بازي آماده باشم. در بانك ملي هم آقا نايب همين تمرين را براي من در نظر مي‌گرفت.

مهاجمان فعلي پرسپوليس هم جزو بهترين‌ها هستند اما…
‌‌‌ ببينيد كريم انصاري‌فرد بايد بداند در تيم بزرگي مثل پرسپوليس آقاي گل شدن سخت است. چون تمام تيم‌ها باانگيزه زياد مقابل آنها مي‌ايستند. به هرحال پخش مستقيم بازي و پاداش‌هايي كه براي‌شان در نظر مي‌گيرند باعث مي‌شود تا بازيكن حريف سرش را جلوي توپ بگذارد.

شما بازي او را مي‌پسنديد؟
‌‌‌ كريم بيشتر ويژگي‌هاي يك مهاجم خوب را دارد. فيزيك خوب، قدرت سرزني، سرعت، حركت پا به توپ، شوتزن، تكنيكي و… اما بايد بيشتر تلاش و دوندگي كند و به قول معروف بيشتر مايه بگذارد.

در حال حاضر يك ايرادي كه از پرسپوليس گرفته مي‌شود خط مياني‌اش است. به هرحال آنها بايد مهاجمان را تغذيه كنند.
‌‌‌ من گفتم شرايط تيم آرماني نيست اما خوب مي‌شود. شايد بازيكنان حريف من تو من مي‌شوند، شايد هافبك‌ها خوب تغذيه نمي‌كنند. از طرفي مهاجم هم بايد در فضا حركت كند و اگر ثابت بايستد طبيعي است كه هافبك نمي‌تواند پاس دهد. به هرحال مهاجمان پرسپوليس خيلي بيشتر از اينها جا براي پيشرفت دارند.

استرس انصاري‌فرد با گلي كه به گهر زد تا حدود زيادي كم شد.
‌‌‌ صددرصد. به هرحال آقاي گل ليگ بوده و انتظار از او زياد است اما كريم نبايد بعد از زدن يك گل اشباع شود. من وقتي بازي مي‌كردم و يك گل مي‌زدم پيش خودم مي‌گفتم بايد دومي‌اش را هم بزنم و زماني كه دومي را مي‌زدم به خودم مي‌گفتم بايد هت‌تريك كنم تا هواداران خوشحال شوند. انصاري‌فرد هم بايد به همين مساله فكر كند چون پتانسيل و توانايي‌اش را دارد.

شما به آينده تيم اميدواريد؟
‌‌‌ بله اما با تلاش و زحمت بيشتر و اينكه بازيكنان بدانند پيراهن چه تيمي را به تن دارند. پرسپوليس با 2 نتيجه خوب و 2 پيروزي روي مسير موفقيت قرار مي‌گيرد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)