مرجع خبری پرسپولیس : بالاخره طلسم فيكس بازي كردن محمد نوري در پرسپوليس اين فصل شكست و هافبك پاسور سرخ‌ها براي اولين بار توسط مانوئل به تركيب اصلي رسيد.

 

تا قبل از اين شايعه شده بود مانوئل اعتقادي به بازي نوري ندارد اما در مصاف با گهر معلوم شد كه پيرمرد پرتغالي مي‌تواند روي توانايي‌هاي بازيكني كه بسياري از پيشكسوتان پرسپوليس از بازي نكردنش متعجب شده بودند حساب ويژه‌اي باز كند.

 

 

بالاخره طلسم شكست و بازي كردي.
بله ديگر، سرمربي تصميم گرفت از من استفاده كند. بازي را هم بايد با اختلاف مي‌برديم اما گل‌هاي مسلمي را نزديم. گهر هم يك موقعيت داشت كه گل زد. بعد از آن هم كه 10 نفره شديم وقت براي جبران نبود. البته اوايل فصل است و هنوز به شرايط آرماني نرسيده‌ايم. بعد از بازي با صبا 15 روز تعطيل مي‌شويم و تيم را درست می کنیم.

 

اما گل گهر كه اعلام نشد مي‌توانست حريف را برنده بازي كند و خيلي‌ها مي‌گويند شما مساوي را هم شانسي گرفتيد.
‌‌‌ نه، اصلا اينجوري نيست. موقعيت صددرصد گل ما را محمد از روي خط دروازه گهر بيرون كشيد. درست است كه گل آنها درست بود اما ما هم موقعيت‌هاي زيادي داشتيم. يكي را كه خودم با سر زدم اما هر چه به بدنم كش دادم نتوانستم. پاس غلام عالي بود اما توپ آنطور كه بايد به سرم نخورد.

تا قبل از اينكه بازي كني مي‌گفتند مانوئل اعتقادي به بازي‌ات ندارد.
‌‌‌ نه، اتفاقا خيلي هم اعتقاد دارد. روز اول با خودم صحبت كرد و نظرش مثبت بود اما خب سرمربي است و بسته به شرايط بازي ارنج مي‌كند، شايد هم شناخت ندارد اما او هم هميشه مي‌خواهد بهترين ارنج را به زمين بفرستد. شايد در بازي‌هاي بعدي رفته رفته به تركيب اصلي دست پيدا كند.

قبول داري هنوز پرسپوليس خوب بازي نمي‌كند؟
‌‌‌ به نظر من نيمه دوم بازي ما از دو بازي قبلي خيلي بهتر بود و منسجم‌تر كار كرديم. تا موقعي كه 10 نفره شويم خيلي خوب بوديم و حدود 30 دقيقه روان بازي كرديم و چندين موقعيت به وجود آورديم. بايد كاري كنيم دقايق خوب بازي كردنمان از 30 دقيقه بيشتر شود تا پرسپوليس هجومي را به هواداران نشان دهيم. براي اين كار نفرات لازم را هم داريم. مطمئنم اين تيم درست مي‌شود. ما 14 بازيكن جديد داريم، دير شروع كرديم و شرايطمان خاص بوده.

در نيمه اول انگار كه خيلي مي‌خواستي خودت را به مانوئل نشان بدهي و چند تا توپ هم لو دادي.
بله، نيمه اول بال راست بودم و سه چهار تا توپ لو دادم. خب يك- هيچ جلو بوديم و مي‌خواستم پاس ريسكي بدهم كه نشد اما بهتر مي‌شوم. اگر شرايط بدني‌ام را بهتر كنم بازي به بازي بهتر مي‌شوم البته پست بازي‌ام هم به نظر سرمربي بستگي دارد اما خودم دوست دارم پشت فوروارد بازي كنم.

ظاهرا مانوئل گفته اگر وزنت را بيشتر كني بهترين هافبك دفاعي آسيا مي‌شوي؟
اين را خودم هم شنيده‌ام، يك چيزهايي خودش به من گفته كه حالا بماند.

تو در صبا هم هافبك دفاعي بودي، پس نبايد مشكلي داشته باشي؟
نه، آقاي ضيايي و دنيزلي هم در اين پست از من بازي گرفتند، هر جا بگويند بازي مي‌كنم و مشكلي هم ندارم. اگر نياز بدانند حتما در اين پست به تيم كمك مي‌كنم.

ظاهرا در بازي صبا با محروميت پولادي و مصدوميت سوسا در سيستم 1-3-2-4 باید یک خط به عقب بروی؟
اين را ديگر سرمربي تيم مي‌داند. هرجور تصميم بگيرند مي‌پذيرم اما خودم دوست دارم يك خط جلوتر بازي كنم. ديديد كه در نيمه دوم بازي گهر در پست خودم چند پاس دادم كه موقعيت گل ايجاد شد، خودم هم موقعيت داشتم و فورواردها هم اينطوري راحت‌ترند اما خب ممكن است مربي بخواهد از من در پست دفاع استفاده كند و تصميم آخر را او مي‌گيرد. شايد مانوئل بخواهد مدافع باشم.

بازي با بازوبند كاپيتاني پرسپوليس چطور بود؟
آرزوي هر بازيكني حضور در پرسپوليس است چه برسد به كاپيتاني اين تيم، اين افتخاري است كه نصيب من شد و خوشحالم كه علي آقا بازوبند را به من داد. كاپيتان اول و دوم كه مهدي و علي آقا هستند اما اگر لازم شد من كاپيتان سوم مي‌شوم.

با اين بازوبند استرس نداشتي؟
استرس نه ولي واقعا هر بازيكني آرزو دارد در پرسپوليس باشد و كاپيتاني اين تيم هم افتخار بزرگي است. به نظر من كاپيتاني پرسپوليس از كاپيتاني تيم ملي هم سخت‌تر است هر چند اميدوارم هميشه آقا مهدي و علي آقا باشند و آنها بازوبند را به بازو ببندند.

بگذريم، خيلي‌ها مي‌گويند پرسپوليس با طراوت بازي نمي‌كند. اين مشكل هم به مسائل بدني ربط دارد يا…؟
صد در صد به مسائل بدني ربط دارد. ما دير شروع كرديم. در حالي كه ساير تيم‌ها داشتند بازي دوستانه انجام مي‌دادند ما داشتيم وزنه مي‌زديم. مربي هم كه تازه آمده بود. مطمئن باشيد بعد از تعطيلات روند تيممان بهتر مي‌شود و شرايط بدني بهتري پيدا مي‌كنيم.

يعني سرعت انتقال توپ از دفاع به حمله، كارهاي تركيبي، خلق موقعيت و… هم بهتر خواهد شد؟
همه چيز درست مي‌شود، شك نكنيد تنها بايد زمان بگذرد. مطمئن باشيد پرسپوليس مدعي اصلي قهرماني است. اين بازي هم كه ما امتياز از دست داديم بازي خانگي نبود و يك بار ديگر بايد با گهر در تهران بازي كنيم، هرچند اين بازي را هم بايد مي‌برديم اما قطعاً از اين به بعد امتيازها را از دست نمي‌دهيم و همه امتيازها را مي‌گيريم.

اما از همين حالا از سپاهان و استقلال عقب افتاده‌ايد.
امتيازهاي الان كه حساب نيست، تازه اول فصل هستيم و معلوم نيست چه اتفاقاتي بيفتد، پارسال استقلال در نيم فصل 12 امتياز از بقيه جلوتر بود اما نهايتاً سوم شد. جوجه را آخر پاييز مي‌شمارند و آن تيمي كه كاپ را بالاي سر مي‌برد مهم است. با اين حال من مطمئنم بعد از تعطيلات خيلي بهتر مي‌شويم.

راستي وقتي بازي نمي‌كردي خيلي از پيشكسوتان از تو حمايت كردند و نسبت به بازي‌ نكردنت ابراز تعجب مي‌كردند.
نظر لطفشان است. اين پيشكسوت‌ها خاك پرسپوليس را خورده‌اند و هميشه دوست داشتند تيم در شرايط آرماني باشد. از خوردبين و وطنخواه گرفته تا درخشان، حلالي، رأفت، پيرواني و همه آنهايي كه حمايت كردند، تشكر مي‌كنم. آنها هميشه چه با مربي خارجي، چه داخلي دوست داشتند پرسپوليس نتيجه بگيرد. پيشكسوتان جزو خانواده بزرگ پرسپوليس هستند و اگر از من حمايت كردند واقعاً تشكر مي‌كنم. اينها چه موقعي كه پرسپوليس بدون پول بود چه حالا كه پولدار شده حامي تيم بودند و اصلاً اينها بودند كه پرسپوليس را حفظ كردند. اينها بودند كه باعث شدند مردم پرسپوليس را دوست داشته باشند. من هم چه موقعي كه هوادار پرسپوليس بودم چه حالا كه بازيكن اين تيم هستم دوستشان دارم و هميشه از آنها مشورت مي‌گيرم و اميدوارم طوري بازي كنم كه جواب اتحاد و محبتشان را بدهم.

كی روش هم در ورزشگاه بود و حتماً بازي تو را ديده.
بله، خوشبختانه شنيدم از بازي‌ام راضي بوده. در هر حال پرسپوليس ملي‌پوشان زيادي دارد و مربي تيم ملي هم مي‌آيد تا دقيقاً آنها را زير نظر بگيرد. اين حضور هم به تيم مقابل، هم به ما انگيزه مي‌دهد. حضور كی روش در ورزشگاه‌ها اتفاق خوبي است و نشان مي‌دهد او براي ليگ اهميت زيادي قايل است.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)