مرجع خبری پرسپولیس : مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس بار دیگر از حضور ژوزه در راس کادرفنی این تیم حمایت کرد.

 

امير عابديني درباره اتفاقات رخ داده در روزهاي اخير در باشگاه پرسپوليس و نقش علي پروين در اين باشگاه گفت: جايگاه پروين قابل تعريف نيست، او نمك فوتبال ايران است و هميشه بايد در كنار پرسپوليس باشد.

 

نقش او براي پرسپوليس خوب است اما اين نكته را هم بايد باور كنيم كه رويانيان به پرسپوليس نيامده كه براي خود طرفي ببندد. او آمده كه براي پرسپوليس كار بزرگي را انجام دهد و همه در اين راه بايد به او كمك كنيم.

 

وي ادامه داد: خيلي از مديران فقط حرف زدند و نظريه دادند، ولي عمل‌گرا نبودند. رويانيان هم در تئوري، نظريات خوبي دارد و هم نشان داده كه مرد عمل است. نبايد اين آدم را دست خالي رها كنيم. از رويانيان حمايت مي‌كنم و همين كارم باعث مي‌شود كه اين سوء‌تفاهم پيش بيايد كه قرار است به پرسپوليس بروم. به عقيده من بايد هر كاري از دستمان برمي‌آيد، براي كمك به پرسپوليس انجام دهيم. نه اين كه در راه پيشرفت تيم ابزار بازدارنده باشيم. پرسپوليس يك بار تا دوازدهمي پس رفته و اكنون از هويت سوخته‌اش دفاع مي‌كند و قصد دارد از نو براي خود هويت‌سازي كند اين كار هزينه هم خواهد داشت.

 

عابديني در ادامه به حمايت از كادر فني پرسپوليس پرداخت و گفت: وقتي يك نفر خودش را به آب و آتش مي‌زند كه تيم نتيجه بگيرد، ولي بازيكنان پنج موقعيت خوب را به گل تبديل نمي‌كنند، چرا كسي حرفي نمي‌زند؟ چرا انصاري‌فرد گل دوم را به گهر نزد؟ چرا قاضي و محمد نوري فرصت‌هايشان را گل نكردند؟ بازيكنان اشتباه مي‌كنند اما مدير بايد جواب آن را بدهد! انتخاب ژوزه، انتخاب خوبي بود ولي بايد به او زمان داد تا هارموني لازم را در تيم شكل دهد. دوستان ما هم بايد حاشيه‌ها را كنار بگذارند.

 

مديرعامل داماش همچنين به جايگاه فرانتس بكن‌باوئر در آلمان و بايرن مونيخ اشاره كرد و گفت: علي پروين در پرسپوليس بايد نقشي مانند بكن‌باوئر داشته باشد. او بايد به عنوان يك مدير افتخاري در كنار تيم باشد و كمترين دخالت را در كار اجرايي داشته باشد.

 

مديرعامل اسبق پرسپوليس به دعواهاي رسانه‌اي چند تن از پيشكسوتان پرسپوليس هم اشاره كرد و گفت: پيشكسوت، نسل جديد و قديم ندارد ولي تفاوت بين پيشكسوت‌هاي جوان‌تر و قديمي‌ها اين است كه جوان‌ترها بيشتر از منابع فوتبال درآمد كسب كرده‌اند و قديمي‌ها يا كمتر نصيبي از منابع مالي برده‌اند و يا به جز عشق، هيچ منبع ديگري برايشان وجود نداشته است. اين اختلاف سليقه‌ها از همين جا ناشي مي‌شود. نمي‌توانم توصيه‌اي به آنها بكنم ولي تنها خواهشي كه از آنها دارم اين است كه به داد پرسپوليس برسند.

 

عابديني در پايان درباره اختلاف مهدي مهدوي‌كيا و علي پروين و صحبت‌هاي اخير كاپيتان سرخ‌پوشان عليه اسطوره اين باشگاه گفت: فكر مي‌كنم كه مهدي از موضوع بي‌اطلاع بوده كه چنين حرفي مي‌زند. اگر در گذشته پولي به حساب پروين ريخته شده فقط به اين دليل بوده كه باشگاه در آن سال حساب جداگانه‌اي نداشته است و آن پول هم به دستور شخص مهندس فائقي به حساب پروين ريخته شد. حتي اين كه حرف ريخته شدن پول به حساب يك فرد به اين معني نيست كه او آن پول را بالا كشيده است. مهدي هم بايد بداند كه آن پول كه 800 ميليون نبوده بلكه 400 ميليون بود، تماما هم خرج باشگاه شد تا تيم در سال 80 به قهرماني رسيد.

 

عابديني در ادامه، درباره وضعيت فعلي داماش پس از پيروزي پر گل برابر پيكان گفت: از روزي كه با دوستان خود در شركت صدرا نشستيم و صحبت كرديم، روحيه تازه‌اي به بازيكنان دميده شد و طبيعي بود كه واكنش اين طراوت را در ميدان ببينيم. بازيكنان ما در برابر پيكان همان كاري را كردند كه در ساير بازي‌ها انجام مي‌دادند، با اين تفاوت كه ديگر دغدغه مسائل مالي را نداشتند. پيكان هم خيلي خوب است ولي فرصت‌هاي ما بيشتر بود. نمي‌گويم اين نتايج در فوتبال تكراري است اما غيرطبيعي هم نيست.

 

وي ادامه داد: اكنون با اين پيروزي پرگل سطح توقع ما بالا نرفته و چشم‌مان هم رو به واقعيت‌ها بسته نشده است، اما اين مساله كه زمستان داماش تمام شده و بهارش فرا رسيده، نويدي است كه مردم گيلان آن را لمس كرده‌اند و ان‌شاءالله فوتبال كشور هم اين مساله را درك خواهد كرد.

 

پيش از اين از احتمال پيوستن مهرداد اولادي به داماش خبر داده شده بود كه اين بازيكن در نهايت به ملوان پيوست. عابديني در اين رابطه گفت: اولادي از ابتدا جزو گزينه‌هاي قطعي نبود. از خط حمله و هافبك‌مان راضي هستيم. امين متوسل‌زاده در خط هافبك و جهانبخش در خط حمله خوب كار مي‌كنند. از طرف ديگر حسين ابراهيمي و مهدي كياني هم خوب هستند. با اين حال براي تقويت تيم، براي گذراندن يك دوره طولاني بايد چند نفر را جذب كنيم. چون سهميه خارجي خود را خرج نكرده‌ايم. مي‌خواهيم كه از اين فرصت استفاده كنيم. اكنون يك بازيكن كره‌اي كه ملي‌پوش است و يك بازيكن برزيلي را مدنظر داريم كه تا هفته آينده براي تست پزشكي به ايران مي‌آيند و در صورت قبولي قراردادشان ثبت مي‌شود. رقم قرارداد آنها هم منطقي است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)