از نظر فنی و تجربه چیزی کم نداریم

مرجع خبری پرسپولیس : «ترس»؛ اين همان واژه‌اي است كه پرسپوليس را با همه ستاره‌هايش در خود غرق كرده و آقاي سرمربي آن را هدف گرفته به نشان تنها دليل ناكامي‌ها.

 

او تنها كمبود امروز تيمش را هم حضور يك روانشناس برشمرده؛ حال آنكه در تمام اين هفته‌هاي رفته از فصل، پرسپوليس دكتر مهدي خانباني را در نقش روانشناس در كنار خود داشته بي‌آنكه از اين حضور بهره‌اي ببرد.

 

قرار بود دكتر خانباني فصل را با پرسپوليس شروع كند و حتي برنامه‌هايش را هم نوشته بود اما با وجود تمايل سرمربي پرتغالي به اين همكاري، او مجبور به ترك پرسپوليس شد. اما حالا كه ناكامي‌ها به تكرار از سر پرسپوليس مي‌گذرد او دوباره برگشته تا انگيزه را به جاي ترسي بنشاند كه همچون سايه با سرخ‌ها همراه است. روانشناس پرسپوليس عصر ديروز براي چندمين بار با مانوئل ژوزه به گفت‌وگو نشست و برنامه‌هايش براي تيم را تشريح كرد و محورهاي كاري‌اش را مشخص.

 

پيش از اين گفت‌وگوها البته دكتر خانباني با ما همكلام شد و از آنچه در اين چند هفته بر پرسپوليس گذشته سخن گفت: «براي شناخت مشكل پرسپوليس اصلا نيازي نيست كارشناس باشي. من اينجا مي‌بينم كه تيم از نظر فني و بدني و تجربه چيزي كم ندارد ولي به لحاظ رواني و عاطفي كمك مي‌خواهد. من براي يك ماه پيش از فصل برنامه داشتم ولي متاسفانه آن فرصت طلايي را از دست دادم. الان هم تنها 10 روز است كنار تيم هستم. درست از روز بازي سوم به پرسپوليس برگشتم اما در اين 10 روز با هيچ‌كس حرف نزدم و كاري نكردم. تنها مشاهده كردم و حالا هم به اين نتيجه رسيده‌ام كه اين تيم خيلي خوب است و با تيم پارسال فرق دارد. پارسال خيلي‌ها بودند كه لطمه مي‌زدند به تيم. بي‌معرفتي مي‌كردند و دخالت رسمي داشتند در كار پرسپوليس كه نتواند نتيجه بگيرد. امروز اما من اين مشكل را در تيم نديدم و به همين خاطر مي‌گويم جا براي كار هست و مي‌توان شرايط را عوض كرد.»

ژوزه در توجيه شكست برابر صبا ترس از باخت را بهانه كرده بود اما ترس از تكرار تلخي‌هاي پارسال منظورش بوده يا ترس از زير سوال رفتن‌ها؟ پاسخ توجيه او را روانشناس پرسپوليس اينطور داد: «بعد از بازي با صبا من هم در رختكن بودم و همانجا با ژوزه صحبت كرديم. اتفاقا نظرمان روي استرس و ترس است و دقيقا همين ترسي كه شما مي‌گوييد. الان در پرسپوليس دو گروه بازيكن داريم. يك گروه كه از پارسال مانده‌اند و شكست‌هاي پارسال را تجربه كر‌ده‌اند و گروه ديگر، تازه‌واردها كه به قصد قهرماني آمده‌اند اما تصورشان با آنچه رخ داده فرق مي‌كند. همه اينها از همان ترسي كه گفتيد شامل مي‌شود و در گام نخست بايد به لحاظ عاطفي آنها را در يك سطح قرار بدهيم. اضافات فكري آنها بايد حذف شود تا پرسپوليس بتواند جان بگيرد. من هم همه تلاشم را مي‌كنم و خيلي به تغيير شرايط اميدوارم.»

اما آيا از اين ترس، خود سرمربي هم سهمي دارد؟: «ترس نه اما همينطور است كه مي‌گوييد. ژوزه الان بدجوري تحت فشار قرار گرفته و همين استرس، تمركز او را هم از بين مي‌برد. براي همين برنامه‌هاي ويژه‌اي نوشتم كه همه چيز عوض شود. البته برنامه‌هاي من فعلا فردي نيستند اما آن چيزي كه در اين 10 روز به چشم ديدم و تلاش خود ژوزه براي روحيه دادن به تيم مرا به اين نتيجه رسانده كه اگر برنامه‌هايم اجرا شود پرسپوليس هم روي ديگرش را نشان خواهد داد. براي بازي با داماش و استقلال يك برنامه كامل نوشته‌ام و اجازه نمي‌دهم كار به جايي برسد كه به شرايط پارسال برگرديم.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)