مرجع خبری پرسپولیس : طی روزهای گذشته برخی از کارشناسان اعتقاد داشتند پرسپولیس از نظر بدنی نیز هنوز به شرایط آرمانی نرسیده است. 

 

البته خود ژوزه به ترس بازيكنان و استرس آنها در ميدان اشاره كرده و مهم‌ترين مشكل تيمش را به اين مسائل ارتباط داده اما بحث مشكلات بدني پرسپوليس هم بحث روز رسانه‌هاي نوشتاري است.

 

روزي 12 كيلومتر مي‌دويديم
ديروز بهزاد نوشادي بدنساز سابق استقلال از تمرين‌هاي پيش‌فصل فرهاد چيذري بدنساز سابق پرسپوليس ايراد گرفته و مشكلات بدني فعلي تيم را به اين مساله و البته بدنساز جديد تيم كه مانوئل با خودش به تهران آورده ارتباط داده بود.

فرهاد چيذري در دفاع از خود و اقداماتش مي‌گويد: «من آقاي نوشادي را دوست دارم و براي نظرات ايشان و تمام اساتيد بدنسازي احترام خاصي قايلم اما تمرين‌هاي ما بسته بود و كسي نمي‌ديد چه كار مي‌كنيم. ما صبح و بعد از ظهر روزي 12 كيلومتر مي‌دويديم و تمرين‌هاي‌مان كامل و به روز بود. من تضمين كرده بودم كه بدن‌ها به موقع راه مي‌افتد اما …» مشكلات اساسي پرسپوليس به وقتي ربط داده مي‌شود كه مانوئل با خودش بدنساز آورد: «من 24 روز در پرسپوليس بودم و بقيه كارها را هم بدنساز آقاي مانوئل انجام داده. در زماني كه من كار مي‌كردم تنها كار استقامتي نمي‌كرديم بلكه ضربان قلب روي 170-160 مي‌رفت و برمي‌گشت و شرايط همه عالي بود و راحت مي‌دويدند.»

 

كار اصلي بدنساز در طول فصل انجام مي‌شود
چيذري از سبك كار خودش مي‌گويد: «كار من شبيه مربيان اروپاي شرقي است چون در آنجا آموزش ديده‌ام. دويدن با يك وزنه يك كيلويي به مسافت 12 كيلومتر اصلا كار آساني نيست. تمرين‌هاي ما آنقدر سنگين بود كه مهدوي‌كيا و كريمي به شوخي مي‌گفتند ما داريم براي المپيك لندن آماده مي‌شويم. كريمي بعد از تمرين مي‌گفت براي رانندگي جان ندارم و در ورزشگاه درفشي‌فر مي‌ماند.» بدنساز سابق پرسپوليس ادامه مي‌دهد: «در هر تيمي كه بودم چه بسكتبال چه فوتبال همه از كارم راضي بوده‌اند. 11 بار به رقابت‌هاي قهرماني آسيا با تيم‌هاي مختلف بسكتبال رفته‌ام و در سخت‌ترين شرايط كار كرده‌ام.» چيذري مي‌گويد: «شما ببينيد يك كشتي‌گير شش ماه تمرين مي‌كند تا در يك روز كشتي بگيرد اما فوتبال فرق مي‌كند و كار اصلي بدنساز در طول فصل بايد انجام شود. مثلا در پرسپوليس بازيكن از اردوي تيم ملي مي‌آيد و بايد ريكاوري مناسبي داشته باشد. من خودم كار را با 10 نفر شروع كردم و در يك هفته اول تمرين 10 نفر بوديم بعدا 12 و 14 نفر شديم. ملي‌پوشان هم با وجود اينكه 11 ماه در اردو بودند خيلي زود به تمرين‌ها برگشتند.»

 

مانوئل يك كلمه نپرسيد چه كار كردي
بدنساز قبلي پرسپوليس از اين ناراحت است كه كارش نيمه كاره رها شده: «وقتي آقاي مانوئل آمد من يك گزارش كار به آقاي عاشوري دادم كه ظاهرا بعدها براي مانوئل ترجمه شده اما خودشان يك كلمه از من نپرسيدند چه كار كردي در صورتي كه اگر از خودم مي‌پرسيدند خيلي بهتر بود.»وي ادامه مي‌دهد: «كار من درست مثل اين بود كه يك خورش دشوار مثل فسنجان را درست كرده بودم و مانده بود روغن دادنش اما كار من نصفه كاره ماند و اين كار را از من گرفتند. تازه عجيب است كه بعد از آن زنگ نزدند كه بپرسند كجا رفتي و چه كار كردي. يك سال كار من با همان دوران كوتاه در پرسپوليس هدر رفت و زندگي‌ام تحت تاثير اين مساله قرار گرفت اما يك هزار توماني از پرسپوليس نگرفتم.»

 

با يك برد همه چيز درست مي‌شود
چيذري مي‌گويد بازيكنان پرسپوليس از كار او رضايت دارند: «مهرداد پولادي از زمان حضورش در پيكان با من كار مي‌كرده. برويد از او، مهدوي‌كيا، نورمحمدي، كريمي و بقيه بپرسيد كه كار من چطور بود. من با جان و دل تمرين مي‌كردم و خودم هم همراه بازيكنان مي‌دويدم در حالي كه قرارداد هم نداشتم.» وي مشكلات بدني پرسپوليس را قبول ندارد: «به نظر همه اساتيد بدنسازي احترام مي‌گذارم اما هر پزشكي براي معالجه بيمارش يك روش دارد و همه مي‌خواهند بيمارشان خوب شود. يك بدنساز براي يك فصل برنامه‌ريزي مي‌كند و برنامه من هم نصفه كاره رها شد اما مطمئنم شرايط بحراني پرسپوليس با يك برد تمام مي‌شود. به نظر من بازيكنان پرسپوليس در حال حاضر بيشتر از لحاظ روحي مشكل دارند، ضمن اينكه مشكلات فني هم وجود دارد كه تا حالا مانع نتيجه‌گيري شده است.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)