مرجع خبری پرسپولیس : هميشه صحبت كردن با علي پروين جذاب بوده، مخصوصا وقتي كه از اتفاقي خوشحال باشد.

 

سلطان فوتبال ايران اين روزها از افتخارآفريني المپيكي‌هاي كشورمان خوشحال است و تا به حال چندين و چند بار به تعريف و تمجيد از تيم كشتي فرنگي پرداخته. پروين كه هم محله‌اي محمد بنا بوده، بيشتر از قبل به بنا افتخار مي‌كند و معتقد است بنا سلطان ايران است و با وجود او خودش بايد كنار بكشد.

 

 

بعد از افتخارآفريني فرنگي‌كاران كشورمان در المپيك لندن چند بار ديديم شما در مصاحبه‌هاي‌تان به تعريف و تمجيد از اين المپيكي‌ها و البته هم محلي تان محمد بنا پرداختيد…
‌‌‌ ما افتخار مي‌كنيم به بچه محله مان و واقعا بايد يك مجسمه از محمد بنا توي يكي از ميادين بزنند چون آقاي بنا 5، 6 سال است كه از خانواده‌اش دور بوده تا بتواند براي كشتي كشورمان موفقيت كسب كند. آقاي بنا با اين كارش آبروي 70 ميليون ايراني را خريد. ان‌شاءا… كشتي آزاد هم همينطوري نتيجه بگيرد تا در جدول بالاتر بياييم. البته كشتي گيران هم خيلي زحمت كشيدند و 7، 8 ماه در اردو بودند.

 

بله كشتي‌گيران هم مثل محمد بنا خيلي وقت گذاشتند و علاوه بر اينكه سال‌ها براي رسيدن و افتخارآفريني تلاش كردند، حدود 10 ماه از خانواده‌هاي‌شان دور بودند و در اردو، تمرين‌هاي خود را پيگيري مي‌كردند.
‌‌‌ واقعا دستشان درد نكند. 10 ماه دوري از خانواده خيلي سخت است و به نظر من بايد اين پاداش 100، 150 سكه را بردارند و يك پاداش جانانه به آنها بدهند چون واقعا كارشان ارزش دارد. اينها پرچم كشورمان را بالا بردند و چه چيزي ارزشمندتر از اين؟ بايد از سر تا پا و حتي مغزشان را طلا بگيرند. كشتي‌گيران خيلي زحمت كشيدند پس بايد جوري تامين شوند كه بتوانند تا آخر عمر راحت زندگي كنند.

اما بعيد به نظر مي‌رسد از مدال‌آوران المپيكي به اين صورت تقدير شود كه بتوانند تا آخر عمر راحت زندگي كنند…
‌‌‌ ان‌شاءا… كه اين اتفاق بيفتد تا بتوانيم 4سال ديگر باز هم چنين نتايجي بگيريم. اينها بايد دلشان خوش باشد و با آرامش كار كنند اما قبل از المپيك ديديم كه همه شان گلايه مند بودند كه اين خوب نيست. همين كه پرچم جمهوري اسلامي را بالا بردند خيلي ارزش دارد و واقعا چه افتخاري بالاتر از اينكه در ميان چندين كشور از قاره‌هاي مختلف پرچم ايران بالا برود و سرود ملي كشورمان خوانده شود. صد تا سكه فوقش مي‌شود 70، 80 ميليون. اينكه پولي نيست. به نظر من بايد تامين باشند تا دلشان خوش باشد و بيايند ادامه بدهند. جوان تر‌ها هم بيايند پشت سر اينها كار كنند.

انگار خيلي به كشتي علاقه داريد…
‌‌‌ بله من هميشه كشتي را دنبال مي‌كنم و آقاي خطيب هم از دوستان من هستند كه خيلي زحمت كشيدند. ان‌شاءا… كشتي آزاد هم خوب نتيجه بگيرد. گودرزي كه حيف شد و فكر مي‌كنم استرس زياد باعث شد طلا از دستش بپرد و نقره بگيرد اما اميدواريم چند مدال ديگر بگيريم.

ايران اگر بتواند 3-2 طلاي ديگر بگيرد احتمال دارد جايگاهش يك رقمي شود.
‌‌‌ اگر بياوريم شاهكار است. ما اگر زير رده دهم يا حتي دهم هم بشويم واقعا شاهكار كرديم. كشتي فرنگي كه در المپيك 40 سال مدال نگرفته بود واقعا شاهكار كرد و به همه شان باز هم خسته نباشيد مي‌گويم. مخصوصا به آقا بنا.

ظاهرا خاطرات زيادي از خيابان عارف داريد.
‌‌‌ بله، ما بچه‌هاي خيابان عارف بوديم و خانه محمد بنا با خانه ما حدود 50 متر فاصله داشت. آقا بنا يك دوست به اسم علي خاني داشت كه از طريق او با هم در ارتباط بوديم. ما به دنبال فوتبال رفتيم و آنها دنبال كشتي. حرفه ما جوري بود كه به هم نمي‌خورديم اما معمولا با هم در ارتباط بوديم و خاطرات زيادي با هم داريم.

محمد بنا در يكي از مصاحبه‌هاي‌شان درباره خيابان عارف صحبت كرده بود و از اينكه هم محله‌اي شما بوده. آقاي بنا در اين مصاحبه‌اش هم گفته بود كه تمام محل علي پروين را سلطان صدا مي‌كردند و به نظرش سلطان تنها يكي است و آن هم علي پروين.
‌‌‌ ما هم الان به آقا بنا افتخار مي‌كنيم. الان سلطان ايران آقاي بنا است و ما بايد برويم بزنيم گاراژ. ان‌شاءا… سرش خلوت شد، مي‌روم خانه شان و دستش را مي‌بوسم. واقعا بايد بهش خسته نباشيد گفت. به آقا بنا و البته به همه ورزشكاراني كه رفتند المپيك. چه آنهايي كه مدال گرفتند چه آنهايي كه نگرفتند. بايد قدر اينها را بدانيم.

البته آقاي بنا قبل از المپيك گفته بودند كه بعد از المپيك از كشتي جدا مي‌شوند و الان هم كلا خودشان را كنار كشيدند و گفتند مسوولان اصرار نكنند چون تصميم را گرفتم.
‌‌‌ صبح از يكي از رفقاي نزديك شنيدم كه 5، 6 سال است آقا بنا از خانواده‌اش دور بوده. پس بهتر است 6 ماه، يك سال استراحت كند تا نفسي تازه كند و با انرژي به كشتي برگردد. ديشب هم مصاحبه‌اش را ديدم كه گفته مي‌خواهد 5، 6 ماه استراحت كند. به نظرم بايد به او حق بدهيم و بگذاريم مدتي استراحت كند. در يك سال آينده هم به جز مسابقات جهاني كه مسابقه مهمي نداريم. بگذاريم جهاني بعد بدون بنا بگذرد تا با انرژي زياد برگردد و باز هم براي ايران افتخارآفريني كند.

صادق گودرزي هم بعد از كشتي‌اش تصميم به خداحافظي گرفته.
‌‌‌ گودرزي نبايد نااميد شود. حريف آمريكايي خيلي قوي بود اما مدال نقره چيزي از ارزش‌هاي گودرزي كم نمي‌كند. من فكر مي‌كنم در اين كشتي استرس داشت وگرنه مي‌توانست ببرد. به هر حال نبايد نااميد شود و كارش را با قدرت ادامه بدهد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)