هواداران واقعی از تیم حمایت کنند

مرجع خبری پرسپولیس : عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس با تاکید بر اینکه مشکل اصلی این تیم در خط میانی است، گفت: مانوئل ژوزه علاقه ندارد که با اعضای کمیته فنی باشگاه رابطه برقرار کند تا از تجربیات و مشاوره آنها استفاده کند.

 

ابراهیم آشتیانی در خصوص دلایل وضعیت اخیر تیم فوتبال پرسپولیس و نتیجه نگرفتن این تیم ضمن بیان مطلب فوق گفت:

 

من به دلیل مسئولیتی که در کمیته فنی باشگاه پرسپولیس دارم بازی این تیم با تیم داماش را به دقت بررسی کرده و حتی آنالیز بازی هر یک از بازیکنان پرسپولیس را نیز در اختیار دارم.

 

وی درهمین خصوص افزود: وقتی که تیمی مانند پرسپولیس چهار بازیکن ثابت در ترکیب خود دارد که ملی پوش هستند، نمی‌توان پتانسیل و توان فنی بازیکنان را زیر سوال برد بلکه فقط به این نتیجه می توان رسید که بازیکنان پرسپولیس تحت فشار روحی و روانی سنگینی قرار دارند. ترس از باخت، بد بازی کردن، تبدیل به یک بازیکن ذخیره شدن و …موجب ایجاد این فشار روحی و روانی شده است. به عنوان نمونه وقتی یک بازیکن پرسپولیس می تواند پاس عمقی بدهد ترجیح می دهد از ترس اینکه توپش لو نرود در عرض پاس بدهد.

 

عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: این فشار روحی سنگین باعث شده تمرکز بازیکنان درون زمین تا حدود زیادی از بین برود و آنها حتی نتوانند 4 یا 5 پاس متوالی به یکدیگر بدهند. ضمن اینکه فشاری که از روی سکوها و از جانب هواداران برای گرفتن نتیجه به بازیکنان وارد می شود را نیز نباید فراموش کرد.

 

آشتیانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکل اصلی پرسپولیس خط میانی این تیم است، تاکید کرد: خط میانی یک تیم مانند قلب آن تیم است که ضربان حرکتی تیم را تنظیم می کند. اگر این خط خوب کار نکند بازیکنان خط حمله و دفاع نیز دچار مشکل می‌شوند.

 

وی درهمین خصوص افزود: حداقل فاصله بین دو هافبک دفاعی در هنگام حمله تیم حریف حداکثر باید 6 یا 7 متر باشد نه 40 متر. موردی که متاسفانه در بازی با تیم داماش از سوی دو هافبک تیم پرسپولیس یعنی پولادی و آقا زمانی شاهد بودیم که رعایت نشد.

 

عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس با تاکید بر اینکه این تیم در هفتاد و پنجمین دربی پایتخت استقلال را شکست خواهد داد، در خصوص دلایل این موضوع گفت: بازی دربی مانند یک شمشیر دولبه برای مانوئل ژوزه و بازیکنان پرسپولیس است. اگر آنها موفق به شکست تیم استقلال شوند که 90 درصد از مشکلات فعلی بازیکنان پرسپولیس حل خواهد شد و آنها اعتماد به نفس و تمرکز لازم را به دست می آورند و شرایط برای ادامه کار مانوئل بسیار راحت تر خواهد شد و مجموعه پرسپولیس از این فشار روانی که تحت آن قرار گرفته اند خارج می شوند.

 

وی در همین خصوص افزود:  اما اگر پرسپولیسی‌ها بازنده دربی باشند تیم به بحران خواهد رفت و کار برای بازیکنان و بویژه کادر فنی در ادامه لیگ سخت خواهد شد بنابراین چنین موضوعی باعث می شود که بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس از انگیزه بالایی در هفتاد و پنجمین دربی برخوردار بوده و شانس آنها برای بردن دربی از استقلالی ها بیشتر شود.

 

آشتیانی تاکید کرد: اعضای کمیته فنی باشگاه پرسپولیس همه از اعضای خانواده پرسپولیس هستند که سال‌ها در این تیم مربیگری و یا بازی کرده اند اما به نظر می رسد مانوئل ژوزه علاقه ندارد که با اعضای این کمیته رابطه برقرار کرده و یا جلساتی با آنها داشته باشد تا از تجربیات و مشاوره آنها استفاده کند. این درحالی است که همه اعضای کمیته فنی همواره حمایت خود را از سرمربی تیم اعلام کرده اند. به عنوان مثال من پس از دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و پرسپولیس که منجر به برد پرسپولیس شد حدود 10 صفحه مطلب در خصوص نقاط ضعف و قوت تیم نوشتم که آن را در اختیار مانوئل قرار دهم اما موفق به انجام این کار نشدم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مانوئل توانسته از بازیکنان تیم شناخت کاملی پیدا کرده و ترکیب اصلی را به دست آورد، گفت: به نظر من هنوز مانوئل ژوزه شناخت کاملی از تیم پیدا نکرده. در فوتبال حرفه ای امروز او زمان کافی را برای انجام این کار داشته و در این خصوص بیش از این نباید زمان را از دست داد.

 

عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس در خاتمه تاکید کرد: هواداران واقعی پرسپولیس در چنین شرایطی باید حامی تیم محبوب خود باشند وگرنه همه هوادار تیمی هستند که در کورس قهرمانی قرار دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)