مرجع خبری پرسپولیس : در تاریخ دربی پایتخت، سه بار بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس علیرغم برنامه ریزی ها قبلی انجام نشده است.

 

روز جمعه و در هفته ششم لیگ برتر، هفتاد و پنجمین دربی پایتخت برگزار می شود. در تاریخ برگزاری دربی تهران، سه بازی علیرغم اینکه از پیش برنامه ریزی شده بود به دلایلی انجام نشد.

 

1. اولین بازی لغو شده بین پرسپولیس و استقلال یک دیدار دوستانه بود که قرار بود در 5 دی 1355 برگزار شود. این بازی به مناسبت خداحافظی اکبر کارگر جم مدافع استقلال و همچنین جواد الله وردی مدافع پرسپولیس که قرار بود برای ادامه تحصیلات راهی آمریکا شود، برنامه ریزی شده بود. اما یک روز قبل از آن برف سنگینی در تهران بارید که انجام این بازی دوستانه را ناممکن کرد.

2. دیدار دو تیم در هفته سیزدهم لیگ تخت جمشید در فصل 1357 برای روز جمعه 27 مرداد برنامه ریزی شده بود که به علت وقوع حوادث مربوط به انقلاب اسلامی، این بازی نیز برگزار نشد و به تعویق افتاد. اما با تعطیلی مسابقات فوتبال در این سال ، لیگ نیز ناتمام باقی ماند و این دربی برگزار نشده نیز به تاریخ پیوست.

 

3. پرسپولیس با عنوان قهرمان لیگ برتر و استقلال به عنوان قهرمان جام حذفی قرار بود 8 مرداد 1387 و پیش از آغاز فصل جدید فوتبال، رو در روی هم قرار گیرند و برای قضاوت این بازی داور ایرانی هم در نظر گرفته شده بود. اما به دلایل نامعلوم این بازی هم لغو و انجام نشد و پرونده آن به دربی های برگزار نشده پیوست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)