مرجع خبری پرسپولیس : مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس می گوید: رحمتی 3 گل از من خورد اما هنوز من را نشناخته است!

 

ایمون زاید پس از سال ها به رکورد همایون بهزادی رسید و توانست دومین بازیکنی باشد که در تاریخ دربی هت تریک کرده است. او البته رکوردهای خارق العاده ای دارد که شاید هرگز شکسته نشود.

 

 

اولین بازیکن خارجی که در دربی هت تریک کرد و به ثمر رساندن 3 گل در حساس ترین دربی ایران در کمتر از 10 دقیقه! حالا آخرین حرف های زاید را در آستانه دربی 75 بخوانید:

 

* بالاخره به دربی رسیدیم، احساست چیست؟

_ احساسم به قدری عجیب و خاص است که نمی توانم راجع به آن صحبت کنم. برای من که از ایرلند به ایران آمده ام مهم نیست مدام مصاحبه کنم یا تجربه حضور در کشورهای همسایه را به دست بیاورم، اما چیزهایی هست که می خواهم در مورد آن حرف بزنم. مثل دربی تهران! در دوران نوجوانی وقتی آرسنال می خواست با منچستریونایتد یا چلسی بازی کند، احساس می کردم وارد یک ماجراجویی شدم و امروز هم دقیقا همین احساس را دارم.

 

* حالا چرا آرسنال را مثال زدی؟

_ چون خانواده من طرفدار آرسنال هستند و برای موفقیت این تیم دعا می کنند، من علاقه زیادی به این تیم دارم و زمانی هم که خبرنگار بودم مطالب زیادی در مورد این تیم نوشتم.

 

* پس از نوجوانی اهل «دربی» بودی؟

_ بله؛ برای یک هوادار آرسنال شاید خیلی از بازی ها مهم نباشد اما بازی با منچستر و چلسی اهمیت زیادی دارد که تصور آن برای کسی خارج از این مجموعه بسیار دشوار است.

 

* و حالا خودت بخشی از تاریخ یکی از بزرگترین دربی های جهان هستی!

_ حدود 2 ماه قبل یکی از دوستانم از اهمیت دربی ایران صحبت می کرد و می گفت در سال های گذشته آنقدر حساسیت این مسابقه زیاد بود که فدراسیون مجبور می شد داور خارجی استخدام کند. حتی بزرگان فوتبال جهان مثل رودی فولر برای تماشای این مسابقه به تهران آمده اند، اگر اشتباه نکنم این مسابقه شانزدهمین دربی مهم جهان است و من افتخار می کنم که جایگاهی برای خودم در تاریخ این مسابقه پیدا کردم.

 

* البته قبل از دربی فصل پیش اینطور صحبت نمی کردی!

_ دقیقا حق با شماست. من هیچ اطلاعاتی از دربی ایران نداشتم، می دانستم پرسپولیس تیم بزرگ و پرطرفداری است و با استقلال بازی دارد که یک تیم پر قدرت است و باید هواداران زیادی به ورزشگاه بیایند اما بعد از این مسابقه و اتفاقاتی که افتاد تازه متوجه شدم در ایران چه می گذرد.

 

* بامزه ترین اتفاق بعد از آن دربی تاریخی برای تو چه بود؟

_ اینکه تا یک هفته بعد از آن مسابقه عکس من روی جلد تمام روزنامه ها و مجلات ایران بود. حتی یکی از مجلات من را به «سوپرمن« تشبیه کرد! البته برخورد با مردم هم فوق العاده بود، پرسپولیسی ها و حتی استقلالی ها هرجا من را می دیدیند استقبال می کردند، یک هفته بعد از دربی برای خرید شلوار به یکی از مراکز خرید بزرگ تهران رفتم و آنجا به محض ورودم حدود 35 تا 40 نفر من را در آغوش کشیدند! من فهمیدم مردم ایران چقدر به فوتبال علاقه مند هستند و تا چه اندازه نسبت به موفقیت تیم محبوبشان احساساتی.

 

* و رسیدیم به دربی 75، در شرایطی که پرسپولیس اوضاع خوبی ندارد، این روی عملکرد شما تاثیر می گذارد؟

_ نه اینطور نیست، من طور دیگری در مورد بازی حیاتی با استقلال صحبت می کنم و می گویم جایگاه فعلی تیم ها در جدول بیانگر کیفیتشان نیست. اگر اینگونه بود در بازی قبلی هم نمی توانستیم استقلال را شکست بدهیم چون اصلا جایگاه خوبی در جدول نداشتیم. در بازی مقابل داماش هم ما به خاطر یک اشتباه فردی شکست خوردیم و مستحق این نتیجه نبودیم، به نظر من یک روزی باید این شکست ها به اتمام برسد و نوار پیروزی ها آغاز شود و آن روز ، روز دربی است.

 

* ایمون، بگذار سئوالی بپرسم که دوست دارم صادقانه جواب بدهی، از روزی که قراردادت را با پرسپولیس تمدید کردی مدام از این بازی بزرگ گفتی، می خواهم بدانم حالا در آستانه این مسابقه، واقعا چه حسی داری؟

_ راستش شده ام شبیه کسانی که بال دارند و آمده اند کنار یک دره برای پرواز، سبک شده ام، انگار رسیدم به روز رستاخیز! حالا نوبت من است، باید خودم را نشان بدهم، تا امروز هرچه بود، مصاحبه بود و حرف اما حالا باید تلاش کنم برای گلزنی و نشان بدهم انگیزه هایم برای هر دربی از بازی های دیگر متفاوت است.

 

* با این حرف می خواهی روحیه استقلالی ها را تضعیف کنی؟

_ من برای این به ایران نیامده ام، وقتی از طریق برخی دوستان شنیدم که تعدادی از بازیکنان استقلال چه حرف هایی در مورد پرسپولیس زدند تعجب کردم. فکر می کنم بهتر است همه ما حرف هایمان را در زمین مسابقه بزنیم، آن جا نشان می دهیم چه بازیکنی بهتر از دیگران است.

 

* بعد از آن بازی دراماتیک گفتی نمی دانستی دروازه بانی که 3 گل از تو خورد، گلر شماره یک تیم ملی ایران است، حالا رحمتی را خوب می شناسی؟

_ بله و اتفاقا بعد از آن مسابقه برخوردهایی هم باهم داشتیم، من او را می شناسم اما رحمتی که 3 گل از من خورد هنوز من را نشناخته است و نمی داند ایمون زاید چه انگیزه و توانایی هایی دارد.

 

* می خواهم صادقانه بگویی، فکر می کنی کدام تیم برنده دربی 75 خواهد بود؟

_ دلم با قاطعیت می گوید پرسپولیس اما نمی دانم این منطقی است یا نه، فوتبال مثل بسکتبال نیست که بتوانی آن را پیش بینی کنی، ما باید برای رسیدن به پیروزی در این مسابقه خاص با تمام وجود تلاش کنیم. می توانیم برنده این مسابقه باشیم اما چند شرط هم دارد.

 

* چه شروطی؟

_ اول اینکه تلاشمان خیلی بیشتر از بازی های گذشته باشد، دوم اینکه اسیر اتمسفر ورزشگاه نشویم و سوم اینکه تمرکز داشته باشیم. ما می توانیم استقلال را شکست بدهیم، فقط کافیست یک پاس سالم دریافت کنم و بعد کار تمام است.

 

* فکر می کنی بجز تو چه کسانی شانس گلزنی دارند؟

_ کریم انصاری فرد، علی کریمی و غلامرضا رضایی. هر کس که تمرکز بیشتری داشته باشد و نزدیک دروازه حریف بازی کند.

 

* گل زدن به استقلال سخت است یا آسان؟

_ خیلی سخت، ما باید حواسمان را جمع کنیم که چطور به توپ ضربه می زنیم.

 

* حرف آخر ایمون زاید قبل از دربی؟

_ جای دوستانی که سال گذشته با هم پیروزی دربی را جشن گرفتیم خیلی خالی است اما من بازهم دوستان خوبی پیدا کردم، بقیه حرف ها را در زمین مسابقه می زنم و می دانم که می توانیم آن خاطره را دوباره تکرار کنیم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)