مرجع خبری پرسپولیس : کارشناس مسائل حقوقی فوتبال گفت: محرومیت هواداران یا کسر امتیاز از تیم های پرسپولیس و استقلال یک اشتباه استراتژیک و کاملا غیرقانونی است.

 

هوشنگ نصیرزاده در خصوص حکم احتمالی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقات دربی هفتاد و پنجم گفت: وقتی بلیت فروشی مسابقات در اختیار تیم های استقلال و پرسپولیس نیست، چطور می توان اثبات کرد این افراد خاطی منتسب به کدام تیم هستند؟

 

 

سازمان لیگ بلیت فروشی را به یک شرکت دیگر داده است که متعلق به سازمان لیگ است و این شرکت به تعداد 100 هزار نفر بلیت می فروشد و افرادی نامشخص وارد ورزشگاه می شوند، بدون آنکه مدیران سرخابی این افراد را بشناسند و از نظر حقوقی هم متصل کردن این افراد به استقلال و پرسپولیس وجاهت قانونی ندارد چرا که هیچکدام از بازیکنان و مدیریت 2 باشگاه این افراد را نمی شناسند و ارتباطی با حضور خاطیان در ورزشگاه ها ندارند. حتی اگر جریمه نقدی در نظر گرفته شود آن عده از هواداران خاطی جریمه نمی شوند بلکه هواداران واقعی دو تیم متضرر می شوند که نه مایل به سنگ پرانی هستند و نه هویت واقعی این افراد را می شناسند.

 

نصیرزاده ادامه داد: حتی در بازی های یورو 2012 هم به نوعی این مسائل وجود داشت. باید جهت اطلاع فوتبالدوستان بگویم که در قوانین انضباطی فیفا 2 نوع کسر امتیاز وجود دارد، اول اینکه باشگاه متخلف نسبت به احکام انضباطی و استیناف بی توجه باشد و در مهلت قانونی به آن عمل نکند، دوم اینکه بازیکنان یک تیم در طول 90 دقیقه مسابقه حرف ها یا شعارهای نژاد پرستانه بدهند و داور مسابقه این موضوع را گزارش کند، اگر کسر امتیاز در شرایطی غیر از این 2 مورد رخ بدهد بر خلاف قوانین بین المللی فوتبال است.

 

حتی امکان کسر امتیاز به خاطر قطع مسابقه با دخالت هواداران وجود ندارد، به عبارت دیگر بازی دربی به خاطر سنگ پرانی هواداران استقلال و بعد از آن پرسپولیسی ها متوقف شد و دقایقی بعد با آرام شدن سکوها از سر گرفته شد و 2 تیم هم در نهایت امتیازات را تقسیم کردند اما اگر شرایط برای ادامه برگزاری مسابقه مهیا نبود و داور بازی را نیمه تمام می گذاشت، کمیته انضباطی مجاز به دخالت و کسر امتیاز از خاطیان بود. پیش کشیدن بحث کسر امتیاز از سوی رئیس کمیته انضباطی تنها بی اطلاعی ایشان از قوانین و مقررات انضباطی فوتبال را نشان می دهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)