شایعه ای که هنوز تکذیب نشده

مرجع خبری پرسپولیس : یک روزنامه ورزشی وابسته به دولت مدعی شد صدا و سیما برای ارائه آمار مسابقات فوتبال هیچ نرم افزاری ندارد!

 

در حالي كه به نظر مي‌رسيد پرسپوليس تيم برتر ميدان در مصاف با استقلال بوده و حتي تعادل نسبي در نيمه دوم هم نمي‌توانست نشاني از برتري آبي‌ها در مالكيت توپ را نشان دهد اما آمار تلويزيوني مسابقه بعد از سوت پايان دربي بسياري از پرسپوليسي‌ها را متعجب كرد.

 

در آمار ارائه شده درصد مالكيت توپ استقلال 55 اعلام شد و اين مساله مورد اعتراض باشگاه پرسپوليس قرار گرفت. پرسپوليسي‌ها مي‌گويند اين آمار واقعي نيست و براي حرفشان بازي استقلال با ذوب آهن را مثال مي‌زنند و اينكه امسال در بازي‌هاي استقلال آمار بازي به شكلي عجيب به سود اين تيم نوشته مي‌شود تا سرمربي استقلال با تكيه بر اين آمار از تيم خودش و بازي كه انجام داده تعريف و تمجيد كند!

 

حالا سوال اساسي اينجا است: نرم افزاري كه تلويزيون اين آمار را با استناد بر داده‌هاي آن اعلام مي‌كند چه نام دارد؟ شايد پاسخ به اين سوال چندان دشوار نباشد اما در حال حاضر و بعد از اين همه سال از شروع اين حركت در سيما هنوز كسي نمي‌داند اين داده‌هاي آماري دقيقا توسط چه نرم افزاري ارائه مي‌شود و مهم‌تر اينكه نظارتي روي اين آمار هست يا نه؟ هنوز يادمان نرفته كه اين حركت از سيماي مركز شيراز شروع شد اما در آن زمان هم اكثر بازي‌هاي شيراز آماري تكراري و عجيب مثل 51 به 49 درصد مالكيت توپ را ارائه مي‌داد.

 

بعد‌تر اين اتفاق سراسري شد اما بعد از اين همه سال تاكنون درباره چگونگي اعلام اين آمار حرفي به ميان نيامده بود. جالب اينكه شايعه شده تلويزيون براي اين كار و آمار مالكيت توپ تيم‌ها هيچ گونه نرم افزاري در اختيار ندارد و با استفاده از كورنومتر، بعد از محاسبه دقايق مالكيت توپ، زمان به دست آمده را درصدبندي مي‌كند كه اگر اينگونه باشد اتفاقي ويژه و خنده‌دار، آن هم براي سال‌ها در فوتبال ايران درحال رخ دادن بوده و هيچ كس از آن خبر نداشته!

 

منبع: ایران ورزشی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)