مرجع خبری پرسپولیس : عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس گفت: ژوزه باید از کمیته فنی مشورت بگیرد و از تجربه‌ اعضای این کمیته استفاده کند.

 

ابراهیم آشتیانی در مورد توقف پرسپولیس برابر فولاد خوزستان گفت: همیشه شفاف صحبت می‌کنم و قصد توجیه ندارم اما شرایط این مسابقه کمی متفاوت بود. سال‌ها فوتبال بازی کرده‌ام و می‌دانم گرما و رطوبت روی کار بازیکنان تاثیر دارد.

 

 

وی اضافه کرد: این مسئله در دیدار با فولاد هم وجود داشت. گرما و رطوبت روی بازیکنان تأثیر گذاشت و توان نفرات را گرفت، البته این یک علت بود؛ علت دیگر هم جوانی تیم فولاد بود، این تیم خیلی با انگیزه بازی می‌کند و نفراتش در حفظ مالکیت توپ مهارت دارند.

 

عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: ژوزه باید از مشاوران و کمیته فنی به خوبی استفاده کند. انصاری‌فرد، زاید و قاضی سه مهاجم بزرگی هستند که هر تیمی آرزو دارد یکی از این بازیکنان را داشته باشد. ژوزه می‌تواند حداقل از دو نفر این بازیکنان به صورت همزمان استفاده کند. در فوتبال روز دنیا کمتر از تک مهاجم استفاده می‌شود و تیم‌ها بیشتر از هافبک‌های نفوذی و تعداد بازیکنان بیشتر هجومی استفاده می‌کنند.

 

آشتیانی در مورد اینکه آیا به هواداران حق نمی‌دهد که پس از گذشت هفت هفته صبرشان لبریز شود، اظهار داشت: من حق را به هواداران می‌دهم. هواداران‌مان سال‌های سال است تیم را حمایت می‌کنند و همیشه در موفقیت‌ها نقش داشته‌اند. ما این هواداران را آسان به دست نیاوردیم که بخواهیم آسان از دست بدهیم. احساس می‌کردم بعد از بازی با استقلال تیم شکل و سبک خود را به دست بیاورد و دیگر مشکلی نباشد ‌ولی دیدیم ژوزه هنوز هم به زمان نیاز دارد.

 

وی تاکید کرد: راه حل این است که ژوزه از کمیته فنی که افراد خیلی قوی در آن حضور دارند بیشتر استفاده کند. من بعد از بازی برابر نفت هم گفتم پرسپولیس می‌تواند از مهره‌های هجومی بیشتر استفاده کند و برخی از بازیکنان هجومی را حتی در پست‌های دفاعی به کار گیرد. همانطور که دیدیم ژوزه از مهدوی‌کیا در بازی با استقلال در پست هافبک دفاعی استفاده کرد که این یک تفکر خوب بود و نتیجه هم داد.

 

آشتیانی گفت: در بازی با فولاد دفاع راست و دفاع وسط متمایل به راست ما اشتباه بدی انجام دادند. وقتی توپ سانتر می‌شود مدافعان باید نگاهشان به سمت توپ باشد اما دیدیم آنها سمت دروازه خودی بودند و مهاجم فولاد خیلی راحت دروازه را باز کرد.

 

آشتیانی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد کمیته فنی دیگر جایگاهی در تصمیمات باشگاه ندارد و مدت‌هاست تشکیل جلسه نداده به فارس گفت: در کمیته فنی افراد کوچکی حضور ندارند. من مدرس فوتبال و استاد دانشگاه هستم، علی پروین سال‌ها تجربه حضور در ورزش را دارد و همه او را قبول دارند. حمید درخشان، افشین پیروانی و رضا وطن‌خواه هم سابقه سرمربی‌گری داشته‌اند و افراد با دانشی هستند. ما نمی‌توانیم خودمان تشکیل جلسه دهیم و مسائل را به تنهایی بررسی کنیم.

 

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: سرمربی تیم و مدیریت باشگاه باید جلسه‌ای تشکیل دهند و در آنجا تبادل نظر کنیم. کمیته فنی همانند یک اتاق فکر است که به بررسی مشکلات فوتبال می‌پردازد. ما قبلا به ژوزه معرفی شدیم و می‌توانیم در یک نشست به بررسی مسائل فنی تیم بپردازیم. در نهایت ژوزه تصمیم‌گیرنده است و می‌تواند از مشاوره‌های ما استفاده کند.

 

آشتیانی در مورد اینکه آیا در این مقطع تعویض سرمربی پرسپولیس می‌تواند مشکل‌گشا باشد گفت: من زیاد با این مسئله موافق نیستم. ژوزه با هزینه گزاف به تیم آمده و خیلی مشکل است که بخواهیم سرمربی را عوض کنیم. هر کس غذایی را تازه می‌بیند ابتدا آن را مزه می‌کند تا شاید به مذاقش خوش بیاید. ژوزه هم می‌تواند یک بار این مسئله را امتحان کند و با کمیته فنی جلسه بگذارد، شاید صحبت‌هایی که انجام می‌شود به کار تیم بیاید.

 

وی ادامه داد: باشگاه هزینه سنگینی در فصل نقل و انتقالات انجام داده و بازیکنان بسیار خوبی جذب کرده است. ژوزه باید از نظرات کمیته فنی استفاده کند و من تعجب می‌کنم یک مربی خارجی چنین کاری را انجام نمی‌دهد. معمولاً مربیان ایرانی از ترس اینکه مشاورانشان زیر پایشان را خالی کنند و جای آنها را بگیرند این کار را نمی‌کنند اما ژوزه که یک مربی حرفه‌ای است نباید چنین تفکری داشته باشد و باید با کمیته فنی جلسه برگزار کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)