خبرگزاری پرسپولیس : سال 2012 در حالی به پایان رسید که پرسپولیس در این سال در چند نوبت نقل محافل خبری ورزشی دنیا قرار گرفت.

پرسپولیس در سال 2012 میلادی روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و در این سال حضور 3 سرمربی را روی نیمکت خود تجربه کرد. بازگشت مصطفی دنیزلی به جمع سرخپوشان شور و حرارت دوباره ای به سکوها بخشید و البته امیدها برای درخشش تیم تحت رهبری مربی ترکیه ای در بازی های آسیایی آن هم به بهای از دست دادن بازی های لیگ دست آخر راه به جایی نبرد.

دنیزلی که به خاطر مشکلات خانوادگی نتوانست تا پایان قراردادش در پرسپولیس بماند و به قول خودش همچنان یک جام به هواداران این تیم بدهکار ماند، جای خود را به مانوئل ژوزه داد که با رای همان جماعت و تحت عنوان فرگوسن مصر با پرسپولیس قرارداد همکاری امضا کرد اما پایان تلخ و پر ماجرایی در ایران داشت.

دست آخر هم یحیی گل محمدی در واپسین روزهای سال 2012 میلادی هدایت پرسپولیس را به عهده گرفت و تیم تحت رهبری اش نمایش امیدوار کننده ای در 3 بازی لیگ برتر و جام حذفی ارائه داد تا هواداران پرسپولیس برای سال جدید میلادی رویای تکرار روزهای شیرین گذشته را در سر بپرورانند.

اما در سال 2012 ، تیم فوتبال پرسپولیس دست کم سه بار در کانون توجه رسانه های خبری دنیا قرار گرفت. نخست حرکت ناشایست دو بازیکن این تیم در جریان یکی از بازی های لیگ برتر یازدهم سوژه رسانه های داخلی و خارجی شد تا دست آخر هیچکدام لیگ جدید را با پیراهن مقدس سرخ آغاز نکنند و البته یکی از مقصرین این جنجال ها از سطح اول فوتبال ایران به کلی کنار رفت و محو شد !

اما اتفاقات بعدی سال 2012 میلادی برای هواداران پرسپولیس تاریخی بود و تصاویر آن همواره در ذهن مخاطبان فوتبال ایران باقی خواهد ماند و از آن به عنوان نوستالژی یاد خواهد شد.

هت تریک زاید ، سریع ترین هت تریک سال 2012

مشت های گره کرده پرویز مظلومی و عناوینی که در ذهنش برای پیروزی در دربی پایتخت ساخته بود خیلی زود رنگ باخت ، گویی غروری برگرفته از نام کهن پرسپولیس به ساق های تیم 10 نفره ای دمید که تا آخرین دقایق دربی با 2 گل از حریف سنتی خود عقب افتاده بود اما با حضور مهدوی کیا و ایمون زاید همه چیز رنگ دیگری به خود گرفت و مهاجم ایرلندی لیبیایی سرخ ها در دومین تجربه خود با پیراهن پرسپولیس ، سریع ترین هت تریک سال 2012 میلادی را در کمتر از 10 دقیقه به ثبت برساند و در کانون اخبار رسانه های داخلی و خارجی قرار بگیرد. زاید که پس از درخشش مقابل استقلال در دربی پایتخت، عنوان «آقای هت تریک» را از هواداران پرسپولیس دریافت کرد، پس از این مسابقه از سوی سایت معتبر یاهو «بهترین بازیکن هفته» فوتبال جهان انتخاب شد. زاید پس از بازی با استقلال مقابل تیم های الشباب امارات و راه آهن شهر ری هم موفق به هت تریک شد تا نام و خاطره او تا ابد بر ذهن و جان هواداران پرسپولیس باقی بماند.

فستیوال شش تایی ها

در سال 2012 میلادی سرخپوشان پایتخت بارها خاطره خوردن شش گل در دربی را برای هواداران استقلال زنده کردند! هنوز چند روزی از نوروز نگذشته بود که شاگردان مصطفی دنیزلی با درخشش زاید الشباب امارات را در ورزشگاه آزادی با شش گل شکست دادند تا توجه رسانه های ورزشی قاره کهن را نسبت به خود جلب کنند. در ادامه سال گذشته میلادی ، پیکان و ملوان هم از لقب «شش تایی ها» بی بهره نماندند تا هواداران پرسپولیس فریاد شادی را با یادآوری پیروزی شش بر صفر در دربی سال 52 مقابل استقلال بلندتر از همیشه فریاد کنند. به این ترتیب هر 3 سرمربی پرسپولیس در سال 2012 موفق شدند یک پیروزی شش گله را در کارنامه خود ثبت کنند!

غلامرضا رضایی و سریع ترین گل سال

در آخرین روزهای سال 2012 میلادی هم غلامرضا رضایی با بازگشت به شهر خود شیراز موفق شد سریع ترین گل تاریخ بازی های لیگ برتر را در ثانیه 10 به ثمر برساند و نامش را در رسانه های خارجی بر سر زبان ها بیندازد. رسانه های بسیاری از کشورها از جمله مصر ، آمریکا ، امارات و … با انتشار این خبر از گل شماره 10 پرسپولیس با عنوان سریع ترین گل فوتبال جهان در سال 2012 میلادی یاد کردند. رکوردی که شاید در پایان سال 2013 میلادی هم دست نخورده باقی بماند !

 

انتهای گزارش اختصاصی خبرگزاری پرسپولیس

پویا نوایی

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)