پرسپولیس نیوز :  ۲۲ سال پیش در چنین روزی تیم استقلال تهران با کاپیتانی امیر قلعه نویی قهرمان لیگ دسته سوم شد و دوباره به لیگ یک بازگشت.

مسابقات لیگ فوتبال دسته سوم ایران با حضور 32 تیم و در چهار گروه به شکل رفت و برگشت برگزار شد. تیم فوتبال استقلال تهران در گروه دوم با تیم های ابومسلم مشهد، شموشک نوشهر، آلومینیوم‌سازی اراک، راه‌آهن شاهرود، جاوید کرج، استانداری ارومیه و بسیج زنجان به رقابت پرداخت که در پایان با به دست آوردن بیشترین امتیاز به مرحله دوم صعود کرد.

سپس در مرحله دوم با تیم‌های تولی‌پرس قزوین، پورا تهران و ایرانجوان بوشهر همگروه بود. استقلال در این مرحله نیز توانست به مقام اول این گروه برسد و در نیمه‌نهایی تیم فوتبال پارس خودرو را شکست داد. حریف آبی‌ها در فینال تیم پلی‌اکریل اصفهان بود که با تک‌گل عباس سرخاب بر این تیم نیز غلبه کردند و به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات رسیدند.

 

 در روز جمعه اول بهمن ۱۳۷۲ فینال رقابت های لیگ ۳ کشور برگزار شد. در این مسابقه دو تیم پلی اکریل و استقلال در حضور ۲۰ هزار تماشاگر در استادیوم تختی اصفهان مقابل هم قرار گرفتند. دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود. در این مسابقه تیم استقلال با ترکیب زیر به میدان رفت: حمید بابازاده، جواد زرینچه، رضا حسن زاده، مسعود غفوریهای اصل، صادق ورمزیار، محمود فکری، امیرقلعه نویی، قاسم سیانکی، کورش تشت زر( از دقیقه ۷۴- محمدرضا مهرانپور) ، علی حاج اکبری( از دقیقه ۷۷- جمشید امیرخانلو )، عباس سرخاب( از دقیقه ۸۱-  ایمان عالمی). در این دیدار تنها یک بار توپ از خط دروازه ها گذشت که این گل در دقیقه ۱۳ توسط عباس سرخاب به ثمر رسید. در نیمه دوم هم اتفاقی نیفتاد و مهم ترین واقعه اخراج رازقیان و سیانکی در دقیقه ۸۸ توسط علی نقی مصطفی نژاد داور مسابقه بود. استقلال با قهرمانی در دسته ۳،  مستقیما راهی دسته اول لیگ آزادگان شد!

 کارنامه استقلال در لیگ ۳
استقلالی ها در لیگ ۳ جمعا ۲۲ بار به میدان رفتند. در جمع این دیدارها ۱۴ پیروزی، ۶ تساوی و دو شکست در کارنامه اینان به ثبت رسید. تیم های راه آهن شاهرود، آلومینیوم اراک، جاوید کرج، ابومسلم مشهد، پارس خودرو تهران در هر دو دیدار رفت و برگشت مغلوب استقلال شدند. وحدت ارومیه در طی دیدار با استقلال به تساوی رسید و شموشک در مقابل استقلال به یک برد و یک باخت دست یافت. تیم های پورا، ایرانجوان بوشهر، پلی اکریل اصفهان با یک تساوی و یک باخت به کار خود در مقابل استقلال خاتمه دادند. موفق ترین تیم در مقابل استقلال، تولی پرس قزوین بود که موفق شد با یک پیروزی و یک تساوی جمعا سه امتیاز از جمع چهار امتیاز دیدار رفت و برگشت را نصیب خود سازد.( لازم به ذکر است که در آن ایام هر برد ۲ امتیاز داشت) گل زده استقلالی ها عدد ۴۳ را نشان می دهد و گل خورده بر روی عدد ۱۵ ثابت است. عباس سرخاب با ۱۰ گل بهترین  گلزن استقلال بود.

حمید بابازاده، صادق ورمزیار، جواد زرینچه، محمد نوری، امیر قلعه‌نویی، ایمان عالمی، عباس سرخاب، رضا حسن‌زاده، محمود فکری، محمدرضا مهران‌پور، کوروش تشت‌زر، جمشید امیرخانلو، مسعود غفوری‌های اصل، قاسم سیانکی، مهدی پاشازاده و… از جمله بازیکنان استقلال در لیگ3 بودند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)