خبرگزاری پرسپولیس : سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: حتما احمق هستم که توانسته‌ام تاکنون 22 جام قهرمانی کسب کنم.

مانوئل ژوزه پس از تساوی بدون گل برابر نفت تهران در جمع خبرنگاران گفت: باز هم یک بازی دیگر و 2 امتیاز از دست رفته، بازی بدی انجام دادیم و خوب بازی نکردیم. نفت تیم ضد حمله‌ای بود اما ضد حملاتش را کنترل کردیم. می‌توانستیم با آرامش بیشتری بازی کنیم ولی این کار را نکردیم.

وی ادامه داد:‌در نیمه اول موقعیت آنچنانی نداشتیم حریف هم همین شرایط را داشت در این نیمه بازی کیفیت خاصی نداشت در نیمه دوم بازی بهتر شد و نفت بازی را کنترل کرد و ما ضد حمله می‌کردیم. سه شانس گلزنی هم داشتیم و می‌توانستیم بهتر کار کنیم. وقتی فشار روی یک تیم است اعتماد به نفس بازیکنان پائین می آید.

ژوزه تصریح کرد: وقتی موقعیت‌های گلزنی از دست می‌رود، حریف اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کند. ما کمبود گلزنی داشتیم. مشکل ما ذهنی است. این فشار از روز اول بر روی بازیکنان است. پرسپولیس با 3 دفاع بهتر بازی می‌کند اما در گل زدن مشکل داریم. موقعیت‌های گلزنی صددرصد را از دست دادیم. بار منفی روی تیم است، یک بازی را ببریم خیلی چیزها عوض می‌شود.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به وضعیت نفت در جدول گفت: آنها تیم اول جدول بودند می‌دانستیم بازی سختی داریم، نفت در ضد حملات خوب بود ولی آنها شانس گلزنی نداشتند. سه بازیکن سریع دارند. کارها برای پرسپولیس راحت پیش نمی‌رود و فوتبال در یک لحظه عوض می‌شود. تیم‌های بالای جدول اکثرا برد نداشتند. تعطیلات زیاد لیگ ریتم بازی‌ها را می‌گیرد و این برای تیم‌هایی که ملی‌پوش زیاد دارند شرایط را سخت می‌کند. امروز رضایی، قاضی، فشنگچی و پولادی را نداشتیم و انتخاب‌هایم محدود بود مخصوصا برای تعویض انتخاب زیادی نداشتم می‌توانستیم بازی را ببریم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه این تیم شانس گلزنی نداشت گفت: در يك موقعيت ماهيني توپ را روي دروازه ارسال كرد كه خود يك شانس گل بود. ماهینی و معدنچی سانتر کردند ولی آن توپ‌ها گل نشد.

وي كه با اصرار خبرنگاران مبني بر نداشتن موقعيت خطرناك پرسپوليس مواجه شد، گفت: هركس بازي را به سود خود مي‌بيند. من هم بازي را به نفع خودم مي‌بينم. كسي به من ياد نمي‌دهد كه چگونه بايد بازي را ببينم.

وی در مورد اینکه پرسپولیس باید فقط یک یا دو موقعیت گل داشته باشد، گفت: خطاها و کرنرها بخشی از بازی هستند که می‌توانند نتیجه بازی را تغییر دهند. همه تیم‌ها بر روی این ضربات کار می‌کنند ممکن است این ضربات کرنر و ایستگاهی گل شود، در هر صورت با این شرایط بازی کردن راحت نیست.

ژوزه در مورد اینکه هافبک‌های پرسپولیس تغییر نکردند اما مهاجمان نوک این تیم تغییر پیدا کردند، گفت:‌هر کس بازی را به نفع خودش می‌بیند، من 2 تعویض کردم که آن 2 بازیکن نتوانستند آنطور که باید بازی کنند. تعویض دیگری هم نداشتم 3 شانس گلزنی داشتیم؛ بنگر، نورمحمدی و معدنچی شانس گلزنی داشتند.

وي درباره سوال خبرنگاری كه پرسيد خطا و كرنر بخشي از فوتبال است و همه آن نيست و اينكه پرسپوليس زماني كه پرسپوليس بازيكنان مصدوم خود را در اختيار داشت روند نااميدكننده‌اي را طي مي‌كرد، گفت مشکل ما فکری و ذهنی است، بر روی تیم فشار زیادی قرار دارد وقتی 16 بازیکن یک باشگاه عوض می‌شوند و همه در شروع فصل می‌خواهند این تیم قهرمان شود، فشار زیادی روی این تیم ایجاد می‌کنند. یکی دو ماهه نمی‌توان این تیم را درست کرد. فشاری که روی بازیکنان است باید برداشته شود تا بازیکنان راحت‌تر بازی کنند. در دفاع مشکلی نداریم اما در خط حمله همچنان مشکل داریم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اعتراض هواداران و اينكه چه راهكاري را بايد مدنظر قرار داد گفت: بايد از اين فشاري كه روي ما وجود دارد، خارج شويم و همه بايد كمك كنند تا بازيكنان راحت‌تر بازي كنند و تا بتوانيم راحت‌تر پيش برويم. ما در ميان مدافعانمان مشكلي نداريم و مشكل ما در خط حمله است. تماشاگران حق دارند ناراضی باشند، این تیم خوب نتیجه نمی‌گیرد. من 36 سال است که مربی هستم و این بدترین روزهای شروع کارم در یک تیم است. از این شرایط و خودم خجالت می‌کشم. فکر می‌کنید من خوشحالم؟‌ تیم‌های من فوتبال را خوب بازی می‌کنند و قهرمان می‌شوند حق با تماشاگران است با این حال ما ناراحت نمی‌شویم و کارمان را انجام می‌‌دهیم.

مانوئل ژوزه با بيان اينكه تيم را خودش نبسته، گفت: تیم توسط من بسته نشده، این تیم تعادل ندارد قبلا هم گفته بودم 7 بازیکن در سمت راست داریم اما در سمت چپ زمین فقط معدنچی را داریم که یک سال است بازی نمی‌کند. هافبک دفاعی ما سوسا و سامان آقازمانی هستند که سوسا مصدوم شد و آقازمانی را هم تماشاگران دوست ندارند. در بازی با نفت میثم نقی‌زاده را در کنار مهدوی‌کیا گذاشتم که او یکی از بهترین بازیکنان تیم بود. پیش از این پولادی در کنار مهدوی‌کیا بازی می‌کرد این شرایط مثل آن است که با یک پتوی کوچک بخواهی سر و پایت را همزمان بپوشانی وقتي سرت را مي‌پوشاني پايت بيرون مي‌ماند.

او همچنين درباره اظهارنظر مايلي‌كهن درباره پرسپوليس گفت:‌من كار خودم را مي‌كنم واز تجربه ديگران هم بهره مي‌برم. وقتي تيم پيروز مي‌شود، اين برد پدران زيادي پيدا مي‌كند اما وقتي مي‌بازيم، تنها صاحب نتيجه خوب مربي است. در این شرایط همیشه مربی مقصر است. حتما من احمق هستم که تاکنون 22 جام قهرمانی و 8 قهرماني بين قاره‌اي به دست آورده‌ام. وقتی برنده می شوید پیروزی پدر زیاد دارد اما پدر شکست فقط مربی است.

سر مربی پرسپولیس در مورد اینکه قبل از سقوط تیم به لیگ یک استرس بازیکنان از بین می‌رود یا نه خطاب به آن خبرنگار گفت: شیطان هستی یا اذیت می‌کنی یا طرفدار استقلالی جواب من همین بود.

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)