کارگردان سینمایک سئوال جدی دارد و آنهم این است که وقتی در ایران هیچ چیزی نظم ندارد چرا کی روش باید نظم داشته باشد؟

همینه میلانی همیشه از جمله زنانی بوده که او را ستوده ام نه فقط به خاطر فیلم هایی که ساخته بلکه به خاطر شجاعت و جسارتی که داشته. در تمام این سال ها او برای من نماد زنی بوده که سعی کرده از حق دیگر زنان کشورش حمایت کند. جنگیده برای اینکه آنها به حداقل ها برسند، فیلم ساخته و از مشکلات زنان جامعه اش گفته و به نوعی زبان همه ما شده است. با تهمینه میلانی عزیز حرف برای گفتن زیاد داشتم چراکه حسم این است او بهتر از هر کسی می تواند حال من را بفهمد و می توانیم باهم ساعت ها درباره خیلی مسائل صحبت کنیم بی آنکه خسته شویم. وقتی با خانم میلانی تماس گرفتم صدایش ناراحت بود و گفت این روزها کمی بی حوصله است.  من که همیشه او را زنی پر شور و هیجان دیده بودم کمی برایم غمگین بودنش سخت بود.  با هم کمی دردو دل کردیم و از دلایل بی حوصلگی اش گفت که همان درد و دل باقی خواهد ماند اما بدون شک ناراحتی این بانوی عزیز سینما ناراحتی ما هم هست.  اما با همه این بی‌حوصلگی ها تهمینه میلانی با ما از داربی و علاقه اش به پرسپولیس سخن گفت که در زیر می خوانید.

‌خانم  میلانی بازی داربی امروز را تماشا خواهید کرد؟

واقعیتش همانطور که می دانید این روزها کمی بی حوصله هستم و فکر نمی کنم که بازی را بتوانم نگاه کنم اما می دانم که بازی خوبی خواهد شد.

‌فکر می کنید نتیجه چه شود؟

به نظر من پرسپولیس 2 بریک استقلال را شکست خواهد داد.

‌وضعیت پرسپولیس را چطور ارزیابی می کنید؟

پرسپولیس روند خوبی داشته و تا به اینجا هم عملکردش خوب بوده .  ما پرسپولیسی ها منتظر قهرمانی تیم محبوب مان هستیم و امیدوارم همین روند را تا انتها ادامه دهند.

 نظرتان راجع به  کی روش چیست؟

به نظر من کی روش واقعا آدم حسابی است. اگر هم او گاهی واکنشی نشان می دهد ناشی از دخالت های بیجای برخی در فوتبال است. من یک سئوال جدی دارم و آنهم این است وقتی در ایران هیچ چیزی نظم ندارد چرا کی روش باید نظم داشته باشد؟ این مربی کاملا حرفه ای است و اگر ما هم برخورد حرفه ای داشته باشیم مشکلی پیش نمی آید اما متاسفانه مشکل از ماست.

‌ نظرتان راجع به  این موضوع که به خانم ها اجازه ورود به سالن های ورزشی داده نمی شود چیست؟

به نظر من این ظلمی که به بانوان ما شده فاجعه است. متاسفانه به بهانه های بسیار سطحی جلوی این حرکت را می گیرند. همه انسان ها چه مرد و چه زن نیاز به هیجان دارند، باید تخلیه روانی صورت بگیرد و فلسفه شکل گیری چنین فضاهایی هم همین است. اینکه کارمند باشد یا کارگر فقیر باشد یا پولدار فرقی ندارد.  در استادیوم همه با هم فریاد می زنند  و با هم شدن مهم است. همه جای دنیا به خصوص در شهرهای بزرگ خانه ها سلولی بدون فضا شده و با به راه انداختن کارناوال شادی سعی می کنند هیجان را در مردم زنده نگه دارند. در ایتالیا جشن گوجه فرنگی دارند یا جشن رنگ فارغ از اینکه چی و کی هستند در این کارناوال ها مشارکت می کنند و بهم رنگ می پاشند و خودشان را تخلیه می کنند. میادین ورزشی هم همین خاصیت را دارد.  زن ها هم نیاز دارند در جایی هیجانات خود را بروز دهند و چه جایی بهتر از ورزش که سالم است. ای کاش هر چه زودتر این مشکل حل شود و همه کنار هم شادی کنیم.

‌ شما علاوه بر فوتبال، والیبال را هم پیگیری می کنید؟

بله من والیبال را هم بسیار دوست دارم به خصوص در یکی از سفرهایی که داشتم بازیکنان تیم ملی را در فرودگاه دیدم و به آنها افتخار کردم که چقدر بازیکنان خوبی هستند و مثل فرزندان خودم آنها را دوست دارم. والیبال نسبت به فوتبال به نظرم موفق تر است آنهم به خاطر اینکه در بخش تیمی هماهنگ تر هستند و در کل همکاری بهتری با هم دارند. من ورزش را کلا دوست دارم و شاید باورتان نشود حتی کشتی را هم دنبال می کنم. ورزش در جهان مهم است و برای من جایگاه خاصی دارد.

‌و حرف پایانی؟

ببخشید که زیاد حوصله صحبت ندارم و امیدوارم شاهد یک بازی زیبا از دو تیم پرسپولیس و استقلال باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)