ستاره پرتغالي رئال مادريد 28 ساله شد.

فارس، کريستيانو رونالدو 28 ساله شد و بيش از نيمي از عمرش را در فوتبال سطح بالاي اروپا بازي کرده است. پيدا کردن 28 لحظه مهم از زندگي ستاره پرتغالي از زماني که فوتبال حرفه‌اي‌اش را از سال 2002 در اسپورتيگ ليسبون آغاز کرد، کار چندان مشکلي به نظر نمي‌رسد.

1- کريستيانو در سن يازده سالگي و در سال 1997 با امضاي قراردادي به مبلغ 25 هزار يورو به اسپورتينگ ليسبون پيوست. وي به عنوان يکي از نوابغ فوتبال دانش‌آموزي در پرتغال شناسايي شد.

2- شروع کار وي در تيم اصلي اسپورتينگ و به ثمر رساندن اولين گلش در ليگ قهرمانان در 13 آگوست 2002 مقابل اينترميلان. ليگ پرتغال در تاريخ 29 سپتامبر در براگا آغاز شد و وي فرداي آن روز 2 گل مقابل موريرنس به ثمر رساند تا اولين گل‌هايش را در ليگ زده باشد. او در آن زمان 17 سال و 8 ماه و 2 روز سن داشت.

3- ديدار دوستانه مقابل يونايتد در سال 2003 زندگي وي را تغيير داد. فرگوسن در ديدار دوستانه با اين تيم با رونالدو آشنا شد. سرمربي منچستر تحت تأثير بازي وي قرار گرفت و تصميم گرفت او را به تيمش دعوت کند.

4- در 16 آگوست 2003 کارش را در ليگ برتر مقابل بولتون شروع کرد. وي 3 پاس گل داد و يک پنالتي به سود تيمش گرفت تا به عنوان بهترين بازيکن زمين انتخاب شود. وي در آن زمان پيراهن شماره 7 را بر تن داشت که پس از رفتن بکام به مادريد کسي آن را تصاحب نکرده بود.

5- شروع کار در تيم ملي پرتغال در تاريخ 20 آگوست 2003. رونالدو اولين بازي ملي خود را مقابل قزاقستان و تحت هدايت اسکولاري با جانشيني فيگو آغاز کرد.

6- شکست در فينال قهرماني اروپا مقابل يونان در سال 2004. رونالدو پس از شکست در فينال اروپا مقابل يونان اولين نااميدي بزرگ خود را تجربه کرد.

7- اولين گل در ليگ برتر. شروع گلزني رونالدو در ليگ برتر در دومين سال حضورش در يونايتد در 4 دسامبر 2004 مقابل ساوتهمپتون.

8- گلزني در ليگ قهرمانان در سال 2007. وي در بازي مقابل رم در اولدترافورد در دور برگشت مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا 2 گل براي تيمش به ثمر رساند.

9- کسب اولين قهرماني در ليگ برتر در سال 2007 يکي از زيباترين خاطرات رونالدو در فوتبال حرفه‌اي است. تساوي چلسي و آرسنال باعث شد تا ستاره پرتغالي براي اولين بار طعم قهرماني در انگليس را بچشد.

10- اولين هت‌تريک رونالدو در فوتبال حرفه‌اي. رونالدو با منچستريونايتد مقابل نيوکاسل در سال 2008 در اولدترافورد هت‌تريک کرد.

11- قهرماني در ليگ قهرمانان با پيروزي مقابل چلسي در سال 2008.

12- در 7 جولاي 2008 تحت عمل جراحي قرار گرفت و اين اولين مصدوميت جدي وي بود که در بازي با تيم ملي پرتغال در يورو پيش آمد و باعث شد 2 ماه مجبور به استراحت شود.

13- کسب توپ طلا و کفش طلا. رونالدو بالاتر از مسي و تورس به عنوان بهترين بازيکن دنيا انتخاب شد.

14- شکست در فينال ليگ قهرمانان مقابل بارسلونا در 27 مي 2009؛ در حالي که منچستر دومين حضور خود را در فينال اين مسابقات تجربه مي‌کرد؛ اما اين بار با نتيجه 2 بر صفر مغلوب بارسلونا و مسي شد. اين آخرين بازي او براي يونايتد بود و پس از آن به رئال ملحق شد.

15- گران‌قيمت‌ترين قرارداد در تاريخ فوتبال در يازدهم ژوئن 2009 منعقد شد که منچستر يونايتد قبول کرد رونالدو با مبلغ 96 ميليون يورو به رئال مادريد بپيوندد و کريستيانو گران‌قيمت‌ترين بازيکن تاريخ فوتبال شد.

16- 90 هزار هوادار در اولين روز ورود وي به برنابئو به رونالدو خوش‌آمد گفتند.

17- اولين گل براي رئال مادريد. وي در اولين بازي فصلش براي رئال مادريد در سال 2009 مقابل دپورتيوو لاکرونيا براي سفيدپوشان گلزني کرد.

18 – اولين هت‌تريک براي رئال مادريد. کريستيانو رونالدو پس از اولين هت‌تريکش براي رئال مادريد مقابل مايورکا در 5 مي 2010 توپ اين مسابقه را امضا کرد.

19- شکست مقابل بارسلونا در نيوکمپ يکي از سخت‌ترين روزهاي رونالدو بود. رئال مادريد با نتيجه 5 بر صفر در اولين ال‌کلاسيکوي مورينيو مغلوب حريف ديرينه خود شد.

20- اولين قهرماني با مادريد در کوپا‌دل‌ري در تاريخ 20 آوريل 2011. يک گل توسط کريستيانو رونالدو جام قهرماني را که رئال و بارسا در فينال براي رسيدن به آن تلاش مي‌کردند، به تصاحب سفيدپوشان درآورد. رئال در وقت‌‌هاي اضافه با ضربه سر رونالدو و پاس دي‌‌ماريا قهرماني را به دست آورد. اين اولين قهرماني رونالدو با رئال بود.

21- حذف از ليگ قهرمانان توسط بارسلونا در سال 2011. بارسلونا در ميانه راه ليگ قهرمانان اروپا رئال مادريد را حذف کرد تا يکي از تلخ‌ترين حاطرات رونالدو رقم بخورد.

22- بهترين گلزن تاريخ لاليگا با به ثمر رساندن 41 گل. وي با زدن 2 گل مقابل آلمريا در برنابئو در آخرين بازي ليگ اين عنوان را به دست آورد.

23- رئال مادريد در تاريخ 31 آوريل 2012 توانست با گلزني رونالدو در نيوکمپ مقابل بارسا به برتري برسد و به قهرماني در لاليگا نزديک‌تر شود.

24- حذف مقابل بايرن‌مونيخ در نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا در ضربات پنالتي. رونالدو در اين بازي گلزني کرد؛ اما رئال نتوانست صعود کند.

25- جشن قهرماني سفيدپوشان پس از قهرماني در لاليگا در سن مامس.

26- ايکر کاسياس در جشن قهرماني رئال مادريد، کريستيانو رونالدو را در جلوي تيم قرار داد تا وي رهبر تيم در اين جشن قهرماني باشد.

27- سومين قهرماني با رئال مادريد در سوپرجام اسپانيا. رونالدو تابستان گذشته توانست سومين افتخارش را در رئال مادريد به دست آورد.

28- اولين هت‌تريک رونالدو در ليگ قهرمانان. وي در مرحله گروهي مسابقات مقابل آژاکس آمستردام موفق به اين کار شد. مادريد اين بازي را در تاريخ سوم اکتبر با نتيجه 4 بر يک پشت سر گذاشت.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)