مرجع خبری پرسپولیس : تاريخ دربي‌هاي تهران را كه ورق بزنيم به نام‌هايي برمي‌خوريم كه به خاطر بازي‌هاي خوبشان، خاطرات به‌يادماندني را در ذهن هواداران خود به‌جا گذاشته‌اند.

 

در دهه 60 كه دهه طلايي پرسپوليس در فوتبال تهران و ايران بود، ناصر محمدخاني هميشه جزو بهترين‌هاي قرمزپوشان پايتخت بود.

 

اين روزها كه پرسپوليس كم گل مي‌زند و خوب هم نتيجه نمي‌گيرد، بازي‌هاي بازيكناني مثل محمدخاني بيشتر در ذهن‌ها مرور مي‌شود.

 

دربي 75 فردا برگزار مي‌شود. شما شرايط دو تيم را چطور پيش‌بيني مي‌كنيد؟
شرايط استقلال تا حدودي بهتر است و فكر كنم اختلافشان با صدر جدول سه امتياز باشد. اين مساله وضعيت روحي رواني آنها را نسبت به پرسپوليس در شرايط مناسب‌تري قرار مي‌دهد اما دربي با تمام بازي‌ها فرق مي‌كند و بازيكنان تنها بايد در اين يك روز باقيمانده استراحت و به بازي تمركز كنند.

پيامدهاي برد و باخت دربي را براي تيم‌ها چطور مي‌بينيد؟
باخت پرسپوليس كه فاجعه است اما اگر به اميد خدا برنده شوند از بحران خارج شده و حاشيه امنيت مناسبي براي خودشان مي‌سازند. مساوي هم كه به درد هيچ‌كدامشان نمي‌خورد. معمولا كيفيت دربي بعد از هر 8-7 بازي خوب مي‌شود كه اميدواريم اين‌بار هم اينطور باشد.

يكسري از بازيكنان پرسپوليس نخستين دربي‌شان را تجربه مي‌كنند و …
بازيكن در روز بازي نبايد توجهي به حاشيه‌ها و سكوها داشته باشد و به نظرم تاثير شرايط مثبت روحي بهتر از شرايط فيزيكي است چون اين بازي همه‌اش استرس است.

شما خودتان را چطور براي دربي آماده مي‌كرديد؟
من به اين فكر مي‌كردم كه بايد سربلند از زمين خارج شويم و به قول علي پروين وقتي نبازي يك سال سرت را بالا مي‌گيري. ما قهرماني‌هاي زيادي ديده بوديم به همين دليل برد مقابل استقلال خيلي براي‌مان باارزش بود.

پرسپوليس در دهه 60 خيلي آماده و سرحال بود.
آن تيم ديگر تكرار نمي‌شود، مثل برد صفر-6 سال 52، دهه 60، دهه طلايي پرسپوليس بود. شما ببينيد اكثر تيم‌هاي بزرگ چنين دوراني را دارند. استقلال در آن سال‌ها 6 سال موفق به شكست ما نشد اما در اين 10 سال اخير چيز خاصي از اين تيم نديديم.

فكر مي‌كنم دربي صفر-3 براي شما خيلي خاطره‌انگيز باشد. در آن بازي شرايط شما چگونه بود؟
من در آن زمان بازيكن ملي و بسيار پخته و سرحالي بودم و مقابل استقلال خيلي ريلكس بازي مي‌كردم و از همه جاي زمين توپ مي‌گرفتم و در آن بازي گل زدم، پاس گل دادم و هر كاري خواستم انجام دادم. آن بازي در گرماي بعدازظهر برگزار شد و مثل الان نبود كه زير نور باشد.

قطعا روي كار تيمي هم تاثير مي‌گذاشت.
من اينقدر پا به توپ رفته بودم كه دهانم خشك شده بود. فكر كنم دقيقه 63-62 كه صفر-3 بوديم به حميد درخشان گفتم «ديگه به من توپ نده» بعد مثل الان نبود كه كنار زمين بطري آب چيده باشند. آن موقع‌ها نيمكت ذخيره پشت دروازه بود و اگر مي‌خواستم آب بخورم بايد تا عقب زمين خودمان برمي‌گشتم يا از نيمكت استقلال مي‌گرفتم.

گلزنان دربي مي‌گويند گل زدن در اين بازي بسيار متفاوت با بازي‌هاي ديگر است.
همينطور است و خيلي هم لذت دارد اما من هيچ وقت شادي خاصي نداشتم و يادم نمي‌آيد از زمين بيرون رفته باشم. تنها دستم را به نشانه خوشحالي و پيروزي بلند مي‌كردم البته براي من پاس گل دادن و موفقيت تيم در اولويت بود.

دليل نتيجه نگرفتن پرسپوليس را در بازي‌هاي اخير مي‌گوييد.
آنها هماهنگ نيستند. ژوزه در هر بازي يك تركيب را به زمين مي‌فرستد و اين نشان مي‌دهد او شناختي از تيمش ندارد. محسن عاشوري روزي كه رفت يك حرف جالبي زد. او گفت كه در تيم رفاقت خوبي را نمي‌بيند در حالي‌كه بايد نيمكت با بازيكنان اصلي رفيق باشند.

سوال آخر، بازيكنان كليدي دو تيم را چه كساني مي‌دانيد؟
ببينيد بيشتر درگيري در وسط زمين است و هر تيمي در اين پست موفق باشد و مهاجمانش را خوب تغذيه كند برنده خواهد شد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)