مرجع خبري پرسپوليس: گزارشی که روزنامه خبر درباره وضعیت حبیب کاشانی در هیأت مدیره پرسپولیس تهیه کرده بود از سوی یکی از مدیران سازمان بازرسی کل کشور تأیید شد تا مشخص شود این مدیر نه تنها به عنوان مدیر عامل باشگاه که حتی به عنوان عضو هیأت مدیره هم نمی‌تواند در این باشگاه حضور داشته باشد.

مدیر گروه نظارت و بازرسی امور تربیت‌بدنی سازمان بازرسی کل کشور گفت: حبیب کاشانی به عنوان عضو هیأت مدیره هم نمی‌تواند در پرسپولیس حضور داشته باشد. احمد فراهانی درباره دوشغله بودن حبیب کاشانی به فارس گفت: سازمان بازرسی کل کشور صلاحیت قانونی اعضای هیأت مدیره شرکت‌های فرهنگی- ورزشی پرسپولیس و استقلال را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که شماری از اعضای هیأت‌مدیره این دو تیم مشمول ممنوعیت‌ها می‌شوند. در بین هیأت مدیره دو باشگاه نمایندگان مجلس و کارکنان دولت حضور دارند که دارای دو شغل دولتی هستند.

بر همین اساس گزارش کاملی تنظیم و به سازمان تربیت‌بدنی ارسال شد. در این گزارش به سازمان تربیت بدنی اعلام شد حضور کارکنان دولت که هیچ گونه ارتباط شغلی با ورزش ندارند و اداره هیأت‌های اجرایی در سایر ارگان‌های دولتی را بر عهده دارند و یا عضو هستند در پرسپولیس واستقلال ممنوعیت دارد.

فراهانی درباره مخالفت با مدیرعاملی حبیب کاشانی در پرسپولیس گفت: آقای کاشانی با توجه به اشتغال‌شان در وزارت آموزش و پرورش و به استناد قانون مذکور نمی‌تواند عضو هیأت مدیره پرسپولیس باشد.

از طرفی او عضو شورای شهر تهران است و به استناد قانون استفساریه‌ ماده 28 تشکیلات وظایف انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و انتخاب شهرداران مصوب سال 1375 و اصلاحات بعدی آن مصوب سال 84 مجلس شورای اسلامی، او نمی‌تواند در پرسپولیس حتی به عنوان عضو هیأت مدیره حضور داشته باشد.

در این قانون‌ صراحتاً ذکر شده اعضای شورای شهر نمی‌توانند در بعضی از پست‌های دولتی حضور داشته باشند از جمله مدیرعاملی در دو شرکت دولتی پرسپولیس و استقلال که متعلق به دولت است.

او البته راه فراری هم پیش پای کاشانی قرارداد: البته اگر حبیب کاشانی از وزارت آموزش و پرورش به سازمان تربیت بدنی مأمور شود می‌تواند به عضویت هیأت‌مدیره یکی از زیرمجموعه‌های سازمان تربیت بدنی که باشگاه پرسپولیس است درآید؛ اما تا زمانی که عضو شورای شهر تهران باشد، نمی‌تواند به عنوان مدیرعامل شرکت فرهنگی ورزشی باشگاه پرسپولیس کار کند.

فراهانی در جواب این سؤال که آیا حضور در شورای شهر شغل محسوب می‌شود، گفت: اگرچه به استناد ماده 12 قانون اصلاحی شوراها، عضویت در شورای شهر افتخاری محسوب می‌شود و شغل نیست؛ اما همانطور که گفته شد به استناد قانون ماده 28 استفساریه شورای شهر اعضای این شورا نمی‌توانند به عنوان مدیرعامل در شرکت‌های دولتی انجام وظیفه کنند.

او دوباره همان راه حلی را پیشنهاد داد که قبلاً هم گفته بود: تنها راه حل این است که کاشانی از وزارت آموزش و پرورش به سازمان تربیت بدنی مأمور شود تا بتواند در این سازمان شروع به کار کند البته اگر از شورای شهر کناره‌گیری کند حضورش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس هم بلامانع می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)