باشگاه بارسلونا ضمن رد شایعه دعوت از سرباز اسرائیلی برای تماشای ال‌کلاسیکو، از ۳ فلسطینی دعوت کرد تا با حضور در ورزشگاه نیوکمپ یکی از حساس‌ترین دربی‌های جهان را تماشا کنند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، حماس به نشانه اعتراض به دعوت یک سرباز اسرائیلی به ال‌کلاسیکو شانزدهم مهر تماشای این دیدار را تحریم کرد.

باشگاه بارسلونا نیز در واکنش به این خبر، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تقاضای سفارت فلسطین را برای صدور بلیت برای محمود السارساک، فوتبالیستی که به مدت 3 سال در زندان‌های اسرائیل اسیر بود و پس از اعتصاب غذا سرانجام امسال آزاد شد، پذیرفت. این باشگاه همچنین برای جبریل راجوب رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین و سفیر فلسطین در این کشور نیز بلیت‌هایی صادر کرد.

دعوت از شالیت، سرباز اسرائیلی که توسط نیروهای نظامی غزه از سال 2006 تا 2011 به اسارت درآمده بود، اعتراضات گسترده‌ای از سوی گروه‌های فلسطینی در بر داشت.

بر اساس بیانیه‌ای فلسطینی دعوت شالیت سرپوش دیگری بر جنایات رژیم صهیونیستی به بهانه فوتبال است. چگونه یک باشگاه فوتبال محترم که داعیه فرهنگ و بشردوستی دارد یک جانی و تبهکار مانند شالیت را دعوت می‌کند تا او را تکریم کند؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)