خبرگزاری پرسپولیس : این برای سومین بار در تاریخ لیگ برتر بود که پرسپولیس با اختلاف بیش از یک گل از حریف عقب افتاد ولی در نهایت نتیجه را جبران کرد.

پرسپولیس پانزدهمین بازی خود در لیگ برتر را در حالی برد که در 15 دقیقه اول با دو گل ذوب آهن دچار شوک شد، اما علیرغم از دست دادن یک ضربه پنالتی در نهایت پیروز شد.

ما پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر 3 بار با اختلاف بیش از یک گل عقب افتاده و موفق به جبران نتیجه شده است؛ مقابل ابومسلم در فصل 86، مقابل استقلال در فصل 90 و مقابل ذوب آهن در فصل جاری.

 در فصل 86 لیگ برتر و در هفته بیستم پرسپولیس میزبان ابومسلم بود. پرسپولیس با قطبی در حالی به مصاف ابومسلم پرویز مظلومی رفت که ساعاتی قبل از این بازی 6 امتیازش از سوی فیفا کسر شده بود. ابومسلم بازی را تهاجمی آغاز کرد و یکی از بهترین بازی های خود را به نمایش گذاشت. ایوان پترویچ در دقایق 6 و 45 و فرانک آتسوی در دقیقه 31 برای این تیم گل زدند تا پرسپولیس 3- صفر در آزادی از حریف مشهدی اش عقب بیافتد. اما پرسپولیس در نیمه دوم دگرگون شد و با 3 گل عباس آقایی، نیکبخت واحدی و ماته دراگچوویچ در دقایق 53، 59 و 88 بازی را به تساوی کشاند و همین یک امتیاز نقش مهمی در قهرمانی آن فصل داشت. شهاب گردان در آن بازی دروازه بان ابومسلم بود.

در فصل 90 لیگ برتر و در هفته بیست و چهارم، پرسپولیس به مصاف استقلال با مربیگری پرویز مظلومی رفت تا یکی از حساس ترین دربی های تاریخ را برگزار کند. سرخپوشان علیرغم بازی خوب 2- صفر از حریف عقب افتادند و  در ادامه مهرداد اولادی نیز اخراج شد تا پرسپولیس 10 نفره شود. مصطفی دنیزلی دست به تعویض زد و مهدی مهدو کیا و ایمون زاید را به میدان فرستاد. 10 دقیقه آخر بازی طوفانی شد و درخشش مهدوی کیا و هت تریک زاید باعث پیروزی 3-2 پرسپولیس شد تا پرسپولیس یک بازگشت تاریخی در دربی داشته باشد.

این برای سومین بار در تاریخ لیگ برتر بود که پرسپولیس با اختلاف بیش از یک گل از حریف عقب افتاد ولی در نهایت نتیجه را جبران کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)