خبرگزاری پرسپولیس : رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: به زودی فهرست دقیق باشگاهها و اشخاص بدهکار فوتبال ایران را منتشر می کنیم.

اسماعیل حسن زاده افزود:با توجه به اینکه نیم فصل اول لیگ برتر به پایان رسیده است و تیم های بدهکار از کمیته انضباطی فرصت خواسته بودند تا بتوانند بدهی هایشان را پرداخت کنند، کمیته انضباطی مشغول جمع بندی است و قرار است طی روزهای آینده رقم آخرین بدهی ها در همه لیگ های مختلف رده سنی مشخص شود.

وی با بیان اینکه ما آخرین اخطارها را داده ایم و اگر باشگاهها تسویه حساب نکنند، از 3 تا 9 امتیاز را از آنها کم خواهیم کرد، خاطر نشان کرد: به صورت جدی پیگیریم و با توجه به آیین نامه ها و دستورات مقامات رسمی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و حقوق افراد طلبکار، چاره ای جز اجرای قانون و کسر امتیاز از باشگاههای طلبکار نداریم.

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به وظیفه کمیته انضباطی که رسیدگی به موارد نقض مقررات است اشاره کرد و گفت: در همه مواد آیین نامه کمیته انضباطی یک ماده مربوط به موارد مالی است که ماده 18 آیین نامه است. همین یک ماده باعث شده تا نزدیک به 80 درصد انرژی کمیته انضباطی صرف موارد مالی شود. مراجعات مکرر مراجعان این مهم را نشان می دهد. به نظر من بایستی در این باره کمیته تعیین وضعیت بازیکنان هم وارد شود و تصمیمی اساسی گرفته شود تا کمیته انضباطی به وظیفه ذاتی اش عمل کند.

وی تصریح کرد: تا بحال کمیته انضباطی توانسته است بیش از هفت میلیارد تومان از باشگاه های بدهکار به طلبکاران بازگرداند و این اتفاق در سال گذشته هم افتاده است. اما هنوز پنج میلیارد تومان از بدهی ها باقی مانده که باید به طلبکاران داده شود.

حسن زاده با بیان اینکه باشگاههای ما عنوان فرهنگی ورزشی دارند و باید در راستای اعتلا و عمل به فرهنگ دینی و قرآنی که تاکید بر پرداخت دارد، عمل کنند، گفت: متاسفانه مشاهده می شود برخی باشگاههای بزرگ با داشتن بدهی های بزرگ به فکر خرید بازیکنان گرانقیمت هستند. آنها می توانند با پولی که هزینه خرید یک بازیکن و مربی گرانقیمت می کنند 10- 20 نفر از طلبکارانشان را راضی کنند. وقتی بازیکنان جوان باشگاهها هم می بینند که باشگاهشان به پرداخت طلب ها تعهدی ندارد و به سستی رفتار می کند، آنها هم انگیزه شان را از دست می دهند.

وی در ادامه از تیم های استقلال و پرسپولیس که ویترین فوتبال ایران هستند، خواست حق دیگران را ادا کنند و الگویی برای تیم های لیگ یکی و دویی و سه ای فوتبال باشند.

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: متاسفانه تعداد طلبکاران از تیم های بزرگ با حکم های قطعی کمیته انضباطی بسیار است. بعضی وقتها این احکام به بازیکنانی اختصاص دارد که دوران فوتبالیشان تمام شده و دیگر نمی توانند پولهای خوبی از فوتبال بگیرند، رقم بدهی باشگاهها هم بزرگ نیست اما برخی از آنان برای 15 میلیون تومان نزدیک به 100 بار به کمیته انضباطی مراجعه می کنند.

وی ضمن تشکر از باشگاه های راه آهن، مس کرمان، نفت آبادان و ملوان بندرانزلی که بدهکاری خود را تسویه کردند، گفت: همچنین باشگاه سپاهان همیشه پرداختهایش به موقع بوده و در این زمینه الگوست و ما از آنها تقدیر می کنیم.

رییس کمیته انضباطی افزود: برای آخرین بار اخطار می دهم که باشگاهها بدهی هایشان را صاف کنند تا شامل کسر امتیاز نشوند. بهتر است حق بازیکنان و مربیان فوتبال را بدهند و انصاف نیست که مبالغ میلیون دلار و چند هزار دلاری را با فشار فیفا به خارجی ها می پردازند، اما برای جوانان کشور که در فوتبال زحمت می کشند، امروز و فردا کنند.

حسن زاده گفت: به زودی لیست دقیق باشگاهها و اشخاص بدهکار فوتبال ایران را از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال منتشر می کنیم و برای تصمیم گیری به مقامات رسمی فدراسیون فوتبال ارجاع می دهیم تا تصمیم گیری مناسب انجام شود.

رییس کمیته انضباطی درپایان درباره پرونده های اتفاقات و درگیری های اخیر گفت: مشغول بررسی هستیم و باید بگویم فیلمها و گزارشها بدستمان رسیده و احضارهایی هم انجام شده است. خود رضا شاهرودی به کمیته انضباطی آمد و از کارش پشیمان بود و از جامعه فوتبال به خاطر کاری که مقابل دوربین ها انجام داد، عذرخواهی کرد. به هر جهت او هم تحملش کم بود و البته بی حرمتهای زیادی به شاهرودی در زمین شده بود. در باره بازی جنجالی در مشهد ایمان مبعلی حرکات غیرورزشی داشته و نوع عملکرد توپ جمع کن ها باعث تشنج در بازی شد که سابقه طولانی مدتی دارد. ما در این باره بررسی هایمان را انجام می دهیم و حکم لازم را اعلام خواهیم کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)