مرجع خبری پرسپولیس : نزدیک به یک و نیم میلیون نفر تا الان تو  مسابقه برنامه ما شرکت کردند که 720 هزار نفر معادل 48 درصد برد پرسپولیس ، 11 درصد مساوی و …

 

پرسپولیس پس از قهرمانی در لیگ برتر 86 تقریبا تمام دربی های اخیر را با وضعیتی به مراتب بدتر از استقلال به لحاظ شرایط آمادگی و نتیجه گیری آغاز کرده است اما با این وجود 1805 روز از آخرین شکست این تیم برابر رقیب سنتی گذشته و دو تا از آخرین نتیجه های غیرمساوی رقم خورده در این دربی کهنه پایتخت هم پیروزی سرخپوشان بوده است .

 

زمان هایی که پرسپولیس عقب می افتاده و گل های دقایق 80 تا 90 خلیلی و کریمی و مازیار شادی دوباره را به قلعه سرخ  باز می گردانده تا شلیک سرکش دقیقه 86 سلطان کریم باقری ، همگی پیام آور شادی  و سربلندی برای پرشمارترین هواداران یکرنگ آسیا بوده است .

 

هوادارانی که نزدیک به 5 سال است رنگ شکست و غم را برابر سنتی ترین رقیب خود ندیده اند.

 

کلید تمام این نتایج نه در ستاره های پرزرق و برق درون میدان بوده است  (که از تیم دایی-کرانچار سال گذشته کم ستاره تر سراغ نداریم) ، نه در تجربه بالای مربی بوده است (که آخرین شکست پرسپولیس با سلطان علی پروین رقم خورد و وینگادای پرتغالی اولین تجربه هدایت خود در پرسپولیس را با دربی آغاز کرد ) و نه در میزان پاداش و جریمه تعیین شده پیش از بازی برای هر کدام از دو تیم . کلید پیروزی در این بازی تنها  در یک کلمه خلاصه شده است : شجاعت .

 

شجاعتی که شهریار ارتش سرخ آن را در مسابقه برابر ملوان انزلی و شاید از چند مسابقه قبلش، آن را با ترس عوض کرد ، ترسی برادر مرگ . علی دایی فاتح دربی شصت و هشتم ، مردی که با روحیه مثال زدنی اش باخت یک بر صفر دربی قبل را با پیروزی تعویض کرد ،  باید بداند 5 سال شکست ناپذیزی تحت هر شرایطی برابر رقیب سنتی به آسانی بدست نمی آید .

 

زمانی که 60 درصد ورزشگاه به رنگ قرمز در می آید ، زمانی که قبل از هر مسابقه سیل پیامک های میلیونی رای به برد تو می دهند ، زمانی که 30 میلیون دست شب قبل از بازی به آسمان بلند شده و سرهایی که در سرمای اطراف ورزشگاه آزادی به بالین گذاشته می شود  ، چاره ای جز شاد کردن دل آنها نداری .

 

استقلال و استقلالی قبل از هر دربی و مرور حاشیه و تاریخچه آن به نتیجه  ای برمی خورند که مو بر هر اندامی سیخ می کند . اینکه یک شکست 6 بر صفر در برابر رقیب سنتی در کارنامه ات باشد ، خود به خود ساق هایت را لرزان خواهد کرد . اینها همه چیزهایی است که ارتش سرخ شهریار دارد و استقلال همیشه بازنده نه .

 

استقلال همیشه بازنده می ماند اگر علی دایی اراده پولادین دوران بازیگری(و نه مربی گری) خود را به روح 18 مرد پیکارش بدمد تا اگر پیش افتادند پس نکشند و اگر عقب افتادند 11 نفره تا پایین کشیدن خیمه آبی بی مهابا بجنگند .

 

دوباره دربی تهران رسیده ، مسابقه ای که سه امتیاز بیشتر ندارد و سه امتیازش قیمت کنار رفتن و آمدن چندین مدیرعامل و سرمربی و بازیکن و حتی رئیس فدراسیون بوده و خواهد بود! در پایان سخنی هم با حبیب کاشانی مدیر باشگاه پرسپولیس داریم . حاج حبیب که بعد از شکست از ملوان مصاحبه کرده و از دایی می خواهد حرفه ای باشد ، بهتر نبود مذاکره با عماد عراقی را به جای یک روز مانده به حساس ترین روز فصل به یک روز پس از آن انتقال می داد و اعتماد به نفس مردان پیش آهنگ حمله پرسپولیس را در آستانه این مسابقه حیاتی پایین نمی آورد؟

 

فردا بعدازظهر هرچه که باشد ، چشم سرخ ها گریان نخواهد بود ؛ دستکم از هر چه به جز  شوق ، ما به این معجزه ایمان داریم..

 

حسن مهدوی

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)