مرجع خبری پرسپولیس : دکتر علیرضا اسماعیلی گفت: کمیته فرهنگی و اجتماعی باشگاه پرسپولیس در نظر دارد فعالیت های خود در حوزه ارتباطات باشگاه پرسپولیس با هواداران را به شکلی روزافزون، افزایش دهد.

رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی باشگاه پرسپولیس که به مناسبت افتتاح رادیو اینترنتی پرسپولیس گفتگو می کرد، ادامه داد: در سال های گذشته حضور هواداران پرسپولیس تنها به تشویق تیم بر روی سکوها محدود می شد اما شکل سنتی ارتباط بین باشگاه ها و هواداران دیگر پاسخگوی نیازهای امروز جامعه و جوانان نیست.

باشگاه پرسپولیس، فراتر از اینها خود را ملزم به ارایه خدمات روزافزون به هواداران می داند. در واقع بر این باور هستیم که این اتوبان باید دو طرفه باشد. هواداران به گردن باشگاه حق دارند و کمیته فرهنگی و اجتماعی پرسپولیس این رسالت را بر عهده خود می داند که شرایط لازم را فراهم آورد. رد کاپ و رادیو اینترنتی پرسپولیس در همین راستا طی یک پروژه توسط این کمیته و کمیته انفورماتیک باشگاه به مرحله اجرا در آمد.

مدیران، مربیان، بازیکنان و هواداران آینده در ردکاپ

او در ادامه می گوید: ردکاپ که یک بازی اینترنتی است برای اولین بار در کشور توسط کمیته انفورماتیک باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس طراحی و راه اندازی شده است که تنها بازی فوتبال اینترنتی با امکان مشاهده آن توسط کاربران است.

این بازی فقط با محاسبات ریاضی پیش نمی رود و بر اساس یک سناریو دنبال می شود که کاربر با تصمیم گیری های خود بر جریان آن تاثیر می گذارد. در واقع هدف تنها ایجاد یک سرگرمی نیست، بلکه هواداران با تصمیم گیری های خود چالش خواهند داشت و با نتایج آن روبرو می شوند. در واقع تلاش این است که تفکرات حرفه ای در قالب یک بازی شکل بگیرد.

کاربر با یک تیم آماتور وارد لیگ می شود و باید آنها را به یک باشگاه حرفه ای بدل کند. او در دو حوزه مدیریتی و مربیگری باید در تمام ابعاد برای تیم و باشگاه خود برنامه ریزی کند، از اهداف ما در این بازی، آن است که کاربران، فوتبال را فقط یک بازی و سرگرمی نبینند. به این ترتیب با توجه به شرایط سنی بسیاری از مشتاقان، سرمایه هایی را برای آینده تربیت کنیم که نگاه متفاوتی به مقوله فوتبال داشته باشند. امیدواریم از همین طریق نگاه نسل آینده را به فوتبال به یک نگاه حرفه ای تر بدل کنیم که مطالبات جدی تری از فوتبال و باشگاه محبوب خود داشته باشند. با وجود آنکه از راه اندازی این لیگ زمان کوتاهی می گذرد، بیش از 30 هزار نفر در آن ثبت نام کرده اند تا هزار لیگ 8 تیمی به راه بیفتد.

بدون تردید در میان نوجوانان و جوانانی که این بازی ها را انجام می دهند، هستند افرادی که ممکن است در آینده به جمع مدیران، مربیان، بازیکنان، خبرنگاران و هواداران حرفه ای فوتبال بپیوندند و پس زمینه های ذهنی و نگاه آنها روی تفکراتشان تاثیرگذار خواهد بود.

رادیو پرسپولیس منحصر به فرد در آسیا

دکتر اسماعیلی در ارتباط با راه اندازی رادیو اینترنتی پرسپولیس هم اینگونه توضیح می دهد؛ کمیته فرهنگی و اجتماعی باشگاه پرسپولیس با همکاری روابط عمومی و کمیته انفورماتیک در راستای اطلاع رسانی سریع و صحیح در حوزه های مختلف مربوط به باشگاه، نسبت به راه اندازی اولین رادیو اینترنتی اقدام کرده است تا مانند بسیاری موارد دیگر از گذشته تاکنون در این عرصه نیز پیشرو باشد و بستر ارتباطات نوین و دو سویه را بین هواداران و باشگاه ایجاد کند.

به این ترتیب علاوه بر راه اندازی یک رسانه انحصاری برای خانواده بزرگ پرسپولیس سهمی از حضور جوانان در وب را به خود اختصاص دهد. رادیو، بسیاری کاستی های رسانه های نوشتاری با وب را برطرف می کند و در حال حاضر گذشته از بعضی باشگاه های بزرگ جهان که دارای شبکه های تلویزیونی اختصاصی هستند پرسپولیس نخستین باشگاه فوتبال در دنیا است که از رادیو اینترنتی (پادکست) بهره می برد. ذکر این مطلب خالی از لطف نیست که با توجه به قابلیت های موجود در این بخش، بسیاری از خبرگزاری های مطرح جهان نسبت به پخش برنامه های رادیویی خود، آن را بر روی اینترنت نیز منتشر می کنند. پادکست پرسپولیس هم در حال حاضر در آسیا منحصر به فرد است. این رادیو در حال حاضر به صورت هفتگی، 30 دقیقه برنامه تولید می کند که در آینده گسترش می یابد.

هر آنچه هواداران بخواهند

برای رادیو پرسپولیس؛ بخش های گوناگونی تدارک دیده شده است که پاسخگوی کلیه نیازهای موجود باشد.

«پیام مدیر»، بخشی است که انتقال دهنده بی واسطه صحبت های مدیر عامل به هواداران خواهد بود.

هواداران خواهند توانست از طریق «صدای هوادار» نظرات، انتقادات، پیشنهادها و درد دل های خود را به اطلاع مدیران، مربیان، بازیکنان و دیگر هواداران برسانند.

بسیاری از رویدادهای باشگاه از جمله بازی های تیم می تواند به شکل ویژه در قالب «گزارش آنلاین» در اختیار هواداران حتی در هر نقطه از دنیا قرار بگیرد.

اخبار پزشکی تیم و همچنین نکات علمی مربوط به سلامت و پزشکی ورزشی در بخش «سلامت سرخ» مورد توجه قرار خواهد داشت.

بخش «اخبار» که هواداران را در جریان اتفاقات مربوط به تیم و باشگاه قرار می دهد، بطور قطع پر مخاطب خواهد شد.

برنامه ها و امور برنامه ریزی شده و در دست اقدام در چارچوب «اعلام برنامه های باشگاه» به اطلاع هواداران می رسد.

گفتگو با مدیران، مربیان و بازیکنان که می تواند در قالب طرح سوالات هواداران صورت بگیرد از جمله برنامه های مورد نظر است که تحت عنوان «صندلی داغ» انجام خواهد شد.

اخبار خارجی، گزیده مطبوعات، مسابقات، آثار صوتی، مصاحبه با هنرمندان پرسپولیسی، خاطرات سرخ، نقد و تحلیل بازی ها، ویژه برنامه ها به مناسبت های مختلف، مشاوره فوتبال، معرفی محصولات باشگاه و نظر سنجی از دیگر بخش هایی هستند که در تلاش هستیم با توسعه رادیو پرسپولیس آنها را در برنامه ها بگنجانیم.

 

در همین زمینه:

رادیو اینترنتی پرسپولیس راه اندازی شد

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)