پرسپولیس نیوز :  مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: اصراری به ماندن در پرسپولیس ندارم و تابع تصمیمات وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر هستم.

محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، بعد از نشست با حمید سجادی گفت: دیدار دوستانه‌ای با آقای سجادی داشتیم و دیدگاه‌های خود را درخصوص مسائل باشگاه پرسپولیس مطرح کردیم. فضای بسیار خوبی بود و مطمئن هستم این جلسه به پیشبرد اهداف باشگاه پرسپولیس در آینده کمک خواهد کرد. نگاه وزارت ورزش این است که حاشیه‌ها را از پرسپولیس دور کند و نظر سجادی هم بر این است که پرسپولیس در زمینه‌های مختلف رشد و توسعه پیدا کند. من به ایشان گفتم که نمی‌شود زحمات آقایان پروین و خوردبین را که جزو بزرگان ورزش کشور هستند فراموش کرد. آقای سجادی هم نظرش بر این بود که پروین و خوردبین می‌توانند به پرسپولیس کمک‌های زیادی کند و در واقع حمایت خود را از آن‌ها اعلام کرد.

وی افزود: به نظر من صحبت‌های آقای پروین درست نبود و از ایشان خواستم که تجربیات خود را از باشگاه پرسپولیس دریغ نکند و سعی کند جو آرام شود. درخواستی که از آقای سجادی داشتم این بود که در انتخاب اعضای هیئت‌مدیره نهایت دقت را به کار گیرد تا پرسپولیس بتواند به شرایط بهتری برسد. مهم نیست که من مدیرعامل باشم یا نباشم؛ مهم این است که به کارهای اساسی‌ای که در زمینه‌های اقتصادی و همچنین دیگر بخش‌ها انجام شده توجه بیشتری شود و در واقع همین مسیر را ادامه بدهند تا پرسپولیس از این بابت متضرر نشود. همیشه هدفم کمک به پرسپولیس بوده و مهم نیست با چه عنوان و در چه سمتی باشم.

رویانیان اظهار داشت: بعضی سوءتفاهم‌ها میان باشگاه پرسپولیس و وزارت ورزش به‌وجود آمده بود که خوشبختانه در این جلسه این مسائل هم برطرف شد. عده‌ای خواستند که ما را روبه‌روی وزارت ورزش قرار بدهند. این در شرایطی است که پرسپولیس و استقلال زیرمجموعه همین وزارتخانه هستند. اصلاً مگر می‌شود که یک فرزند به پدرش بگوید که شما را قبول نداریم. همین مورد هم درخصوص باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال صدق می‌کند. تصمیم‌گیرنده وزارت ورزش است و ما مطمئناً هیچ‌گاه اعتراضی به تصمیمات این وزارتخانه نخواهیم کرد. اینکه اعضای هیئت‌مدیره و مدیریت باشگاه تغییر کند، امری بدیهی است و اگر تغییرات نباشد توسعه و اصلاحات هم پیش نمی‌آید. وزارت ورزش تمام ورزش‌ها را زیر نظر دارد و در واقع مرجع ما و محل تصمیم‌گیری‌های ورزشی است.

رویانیان در ادامه تصریح کرد: درخواست سجادی این بود که همه به‌اتفاق یکدیگر کمک کنیم تا پرسپولیس آرامش داشته باشد و جلوی حاشیه‌ها را بگیریم. بنده و آقای عباسی 20 سال است که همکار هستیم و رفاقت دیرینه‌ای داریم و نباید طوری صحبت کرد که باعث ایجاد التهاب در میان مردم شود. چه بخواهیم و چه نخواهیم تغییرات، جزئی از ورزش است و اگر اصول آن حفظ شود مشکلی هم پیش نخواهد آمد. نزدیک به چهار ماه بازرس‌های ویژه در باشگاه پرسپولیس مستقر بودند و تمامی نکات و مسائل مالی را زیر نظر داشتند. اگر در این دو سال 40 میلیارد خرج کرده باشم، هفت میلیارد آن را وزارتخانه داده و 33 میلیارد هم خودم آورده‌ام. تاکنون 90 درصد پرداختی داشته‌ایم و اگر بدهی 40 میلیارد را در دو سال محاسبه کنیم، به رقم چهار میلیارد می‌رسد.

وی افزود: با قاطعیت می‌گویم که من در پرسپولیس پنج درصد بدهی دارم و مابقی بدهی‌ها مربوط به سال‌های قبل از آن است. پنج درصد بدیهی نیز امری طبیعی است و حتی تا 30 درصد هم اشکالی ندارد. حتی به وزیر ورزش هم گفتم اگر بگذارد در پرسپولیس بمانم، آن بدهی‌ها را نیز صاف خواهم کرد. کارهای اقتصادی خوبی صورت گرفته و اگر به‌دنبال درآمدزایی هستیم باید حداقل سه سال صبر کرد تا این پروسه طی شود. الآن زیرساخت‌های اقتصادی را درست کرده‌ایم و مطمئناً اگر همین روند ادامه داشته باشد درآمدزایی هم حاصل خواهد شد. به‌صراحت می‌گویم تمام باشگاه‌های ما هزینه‌گرا هستند و هیچ‌کدامشان درآمدزایی ندارند. حتی کارشناسان هم می‌توانند درخصوص کارهای ساختاری من در باشگاه نظر بدهند و اگر آن را تأیید نکردند، می‌توانند من را اعدام کنند.

وی درخصوص اینکه آیا به‌عنوان مدیرعامل در پرسپولیس به فعالیتش ادامه می‌دهد یا خیر نیز گفت: این تصمیمی است که در وزارت ورزش گرفته می‌شود و  من تابع خواهم بود. نه اصراری برای ماندن دارم و نه برای رفتن. همیشه به عنوان یک سرباز خدمت کرده‌ام و هر وقت بگویند، خواهم رفت.

رویانیان در مورد اینکه علی دایی عنوان کرده اگر وی از پرسپولیس برود تصمیم دیگری می گیرد، گفت: دایی انسان باشخصیت و بزرگی است و به او می‌گویم اگر هم من رفتم در پرسپولیس بماند و با قدرت به کارش ادامه بدهد. پرسپولیس از افراد مهم‌تر است و همیشه این تیم باید در رده‌های مختلف سربلند و پیروز باشد. تیم خوبی برای لیگ امسال بسته شده و مطمئن هستم که می‌توانیم امسال رضایت هواداران را برآورده کنیم. به همین خاطر است که می‌گویم دایی باید در پرسپولیس بماند و به دیگر مسائل توجهی نداشته باشد.

وی در انتها درباره اینکه گفته می‌شود عباس انصاری‌فرد و امیر عابدینی جزو گزینه‌های مدیرعاملی پرسپولیس هستند نیز گفت: آقای سجادی هم به بنده گفتند که این صحبت‌ها فقط در رسانه‌ها مطرح بوده و از طرف وزارت ورزش با آن‌ها مذاکره‌ای صورت نگرفته است. با این حال تصمیم نهایی را وزارت ورزش می‌گیرد و ما هم تابع آن هستیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)