خبرگزاری پرسپولیس : وقتي حدود دقيقه 75 بازي با صبا دچار ضرب‌ديدگي از ناحيه زانو شد فكرش را هم نمي‌كرد كه اين مصدوميت چند هفته او را از ميادين فوتبال دور كند.

البته شايد اگر سه دقيقه بعد از آن اتفاق تعويض نمي‌شد و جاي خود را به فشنگچي نمي‌داد مصدوميتش شديدتر هم مي‌شد اما چند ساعت بعد از پايان بازي كم‌كم درد را در زانوي خود احساس كرد و همين اتفاق او را مجاب كرد تا از زانوي خود MRI بگيرد.
آن روز شايعه شد كه رباط صليبي پاي كريمي پاره شده اما وقتي جواب MRI متخصص مربوطه را ديد اعلام كرد كه رباط MCL او پاره شده اما نيازي به جراحي ندارد. از همان موقع و طبق تجويز پزشك متخصص، علي كريمي فيزيوتراپي را همزمان با كار با وزنه در دستور كار خود قرار داد. انگيزه و پشتكار او براي بازگشت به زمين مسابقه، پيش‌بيني پزشك متخصص را تاييد كرد. او گفته بود كه اگر كريمي تمرين‌هايش را با نظم خاصي انجام بدهد احتمالا زمان بازگشت او به شرايط مسابقه كمتر خواهد شد.
از روزي كه كريمي مداوايش را آغاز كرده (25 دي) تا امروز 22 روز مي‌شود. قرار بود او سه هفته تمرين‌هايش را به‌طور منظم انجام دهد و پس از آن MRI ديگري از پايش بگيرد تا وضعيت او پس از 21 روز تمرين مشخص شود. كريمي همين كار را روز گذشته انجام داد و پس از ارائه عكس به پزشك متخصص راضي و خوشحال از مطب او خارج شد.
او در اين مورد مي‌گويد: «خدا را شكر در MRI دومي كه گرفتم تمام شك و شبهه‌ام در مورد وضعيت رباط پايم برطرف شد و پزشك متخصص هم پس از ديدن و بررسي MRI گفتند كه نشاني از پارگي رباط صليبي نيست.» اما اين به آن معنا نيست كه كريمي مي‌تواند با تيم تمرين كند. در واقع مرحله دوم تمرين‌هاي او كه بسيار هم مهم است از ديروز و طبق تجويز پزشك مربوطه آغاز شده است: «فعلا و به دستور پزشك، بايد به مدت دو هفته روي خط مستقيم بدوم البته فيزيوتراپي و تمرين‌هاي ويژه براي تقويت عضله را هم بايد انجام دهم.» اما آيا بعد از اين دو هفته او اجازه شركت در تمرين گروهي را دارد؟ به‌نظر مي‌رسد كريمي برنامه دو هفته بعدش را هم دارد. «بعد از دو هفته و اگر به لطف خدا همه چيز خوب پيش برود بايد شكل تمرين‌ها را عوض كنم به‌عنوان مثال، زانوبلند بزنم، حركات چرخشي و زيگزاگ انجام دهم. بعد از آن اگر مشكلي پيش نيامد اجازه تمرين گروهي را به‌دست مي‌آورم.»
با اين‌حال كريمي پس از چند هفته دور بودن از شرايط مسابقه اميدوار است كه بتواند در آينده‌اي نزديك، تيمش را همراهي كند: «مصدوميت براي هر ورزشكاري تلخ است اما من فكر مي‌كنم حتما حكمتي بوده و با اينكه چند هفته دور خواهم بود اما باز هم خدا را شكر مي‌كنم و اميدوارم وقتي مصدوميتم به‌طور كامل برطرف مي‌شود، از لحاظ فيزيكي هم در شرايط مسابقه قرار داشته باشم.»
البته از آنجا كه فوتبال و فوتباليست بودن، به‌خصوص در نزد بازيكنان تكنيكي يك امر ذاتي است، مي‌توان در مورد علي كريمي اينطور پيش‌بيني كرد كه او در صورت رفع مصدوميتش حتي اگر به لحاظ جسماني در وضعيت 70 درصد هم باشد به تيمش كمك خواهد كرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)