مدیر عامل باشگاه سپاهان گفت: باید به دنبال کرسی در آسیا و فیفا باشیم تا در تصمیم گیر‌ی‌ها بتوانیم شرکت کنیم، در حال حاضر مهم ترین کرسی‌ها در دست کشورهای عربی است که اصلا این وضعیت مطلوب نیست.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه اصفهان، نداشتن کرسی در کنفدراسیون فوتبال آسیا را بزرگترین نقطه ضعف دانست و اظهارکرد: باید به دنبال کرسی باشیم تا در تصمیم گیری‌ها بتوانیم شرکت کنیم، در حال حاضر مهم ترین کرسی‌ها در دست کشورهای عربی است که متاسفانه در زمان شکایت به آنان برخورد می‌کنیم و اعتراضات ما راه به جایی نمی‌برد.

وی در خصوص انصراف تیم هندبال سپاهان از جام باشگاه‌های آسیا گفت: ما هم دوست داشتیم سپاهان با توجه به قهرمانی در ایران به عنوان نماینده اول کشور به مسابقات اعزام شود. در گذشته که در فدراسیون هندبال بودم برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای بود تا با گذشت چند هفته از لیگ برتر ایران تیم‌هایی که به عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها حضور داشتند بتوانند در کنار اردوهای خود بازی‌های هفته‌های اول لیگ را نیز به عنوان بازی تدارکاتی داشته باشند و با آمادگی بهتری بتوانند به مسابقات اعزام شوند، اما امسال با بی نظمی که در برگزاری مسابقات لیگ شد و مشکلاتی که سپاهان در خصوص برگزاری اردوی خارجی و بازی تدارکاتی داشت صلاح دانستیم در این مسابقات شرکت نکنیم، چرا که شخصیت سپاهان اجازه نمی‌دهد بدون آمادگی و تنها به صرف حضور در مسابقات وارد میدان شود. برای ما حفظ اعتبار سپاهان مهم تراست و اعتقاد داریم یا نباشیم و یا با قدرت حضور داشته باشیم.

رحیمی در خصوص وضعیت تیم‌های بانوان و انحلال بسیاری از تیم‌های باشگاه خاطرنشان‌کرد: یکی از مهم ترین مشکلات باشگاه‌های ایران نبود تعریف درست و قانونمندی از باشگاه و تیم داری است. با این شرایط نمی‌توان تیمداری کرد و هر روز به مشکل تازه ای برخورد ‌کینم. در مورد ذوب‌آهن دیدید که با آن قدمت و ریشه‌ای که در ورزش ایران و اصفهان داشت با آن چه برخوردی شد و تیم‌های آن یکی پس از دیگری منحل شد. نقطه فاجعه بار آن تیم بسکتبال ذوب‌آهن بود که در واقع تاریخ و شناسنامه ورزش ذوب‌آهن در ورزش ایران بود. باید به این حقیقت برسیم که اساس ورزش هر کشوری باشگاه‌های آن است و اگر این روند ادامه پیدا کند شاید عمر فوتبال باشگاهی نیزبه پایان برسد.

وی ادامه داد: در سپاهان نیز ما مجبور به انحلال و انصراف از تیم داری در بیش از 8 رشته بودیم که متاسفانه بیشتر این رشته‌ها در بخش بانوان بود. تاریخچه ما نشان می‌دهد که در ایران سپاهان از باشگاه‌هایی بوده که از همان ابتدا در بخش بانوان تیمداری می‌کرده است بنابراین علاقمند به ادامه تیم داری در بخش بانوان هستیم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان تاکیدکرد: وضعیت قراردادهای بازیکنان این اجازه را به ما نمی‌دهد که مدت طولانی بازیکنی را در اختیار داشته باشیم. هر باشگاهی می‌تواند برای جذب بازیکنان مد نظر خود مبالغی را مطرح کند در نتیجه بازیکنان نیز به دنبال قرارداد بالاتر هستند و نمی‌توان به این مسئله خورده گرفت. تمامی تیم‌ها برای رسیدن به قهرمانی تیم خود را می‌بندند که این امر بها دادن به جوانان را دچار مشکل می‌کند. درست است که باید به جوانان بها داد، اما نباید قهرمانی را در معرض خظر گذاشت بلکه باید با برنامه نیروی جوان و با انگیزه را به تیم اضافه کرد.

وی در مورد مسایل و مشکلاتی که تیم‌های ایرانی در مسابقات آسیایی دارند، گفت: در هندبال در گذشته مشکل داشتیم، اما امروزه این مشکلات کمتر شده است. این به دلیل گرفتن کرسی‌های خوبی است که به دست آوردیم و این امر در سایه ثبات مدیریتی در فدراسیون به دست می‌آید. اگر در هندبال توانستیم به این موفقیت برسیم علتش آن بود که 18 سال رئیس فدراسیون تغییر نکرد و توانستیم با برنامه ریزی مدون گام برداریم، اما در ایران به رییس فدراسیون فوتبالمان احترام نمی‌گذاریم و اجازه هر گونه بی احترامی را می‌دهیم. بنابراین از دیگران چه انتظاری داریم که ما را تحویل بگیرند.

رحیمی تاکیدکرد: از بعد از انقلاب تاکنون نزدیک به 15 رییس فدراسیون تغییر دادیم. بنابراین برنامه ریزی درستی برای گرفتن کرسی نداریم. باید یکسری مسایل شخصی و سلیقه‌ای را کنار بگذاریم. گرفتن کرسی کار یکی دو سال نیست و به مدت زمان نیاز دارد و باید شرایط گرفتن و حضور نمایندگان شایسته را به وجود آوریم. در حال حاضر کشورهای عربی کرسی های مهمی را در اختیار دارند و در هنگام بروز مشکل در زمینه بازیکنان خاطی، مسابقات و داوری‌ها، اعتراض‌های ما به دلیل همین نفوذ، راه به جایی نمی‌برد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان بازیکنانی که در این تیم هستند را طبق لیست درخواستی کادرفنی خواند و تصریح‌کرد: بر اساس برنامه‌ای که باید در 3 جبهه حضور داشته باشیم نیاز بود که دو تیم کامل داشته باشیم و بیشتر از دیگر تیم‌ها بازیکن در اختیار داریم. در ابتدای فصل براساس لیستی که کادر فنی در اختیارمان قرار دادند و با توجه به شرایط، به خرید بازیکن اقدام کردیم، اما در مورد نحوه استفاده آنان در زمین این نظر و تفکرات سرمربی و کادر فنی است و ما هیچ گونه دخالتی نداریم.

رحیمی در خصوص عماد رضا و آخرین وضعیت او خاطرنشان‌ کرد: عماد رضا مشکلات خاصی در سپاهان داشت. به وی بارها تذکر دادیم. وی آزاد است به هر تیمی که می‌خواهد در ایران برود، البته با پرداخت 35درصد کل قرارداد خود به سپاهان.

مدیرعامل باشگاه سپاهان به انتقاد از صدا و سیمای مرکز اصفهان پرداخت و گفت: متاسفانه همچون گذشته این مشکل برای تیم‌های اصفهانی وجود دارد و در شهر خودمان هم مورد ظلم واقع می‌شویم. نمی‌دانم با وجود 24 ساعته شدن برنامه‌های صدا وسیمای اصفهان چرا هنوز جایی برای پخش مستقیم مسابقات تیم‌های اصفهان وجود ندارد و به همین فوتبالی که همگی مدعی هستیم پرطرفدارترین ورزش است اهمیتی نمی‌دهیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)