پرسپولیس نیوز : پرسولیسی كه قرار بود لحظه لحظه فصل را با ژستي قهرمانانه از سر بگذراند و با ستاره‌هايش آقاي فوتبال ايران باشد نتیجه نگرفت.

 همين پرسپوليس اما هنوز به ميانه راه نرسيده، ایستاده و از آن همه ستاره، هيچ يك فريادرسش نشد؛ البته همه غير از مهدي مهدوي‌كيا. همان 35 ساله‌اي كه پرسپوليس به خاطر داشتنش همه جور حرفي شنيد و امروز، تنها همين مهدوي‌كيا است كه پرسپوليس و هوادارانش به آن مي‌بالند.

نه به خاطر قرار گرفتن در تركيب يازده نفره تيم قرن‌ هامبورگ و نه بابت انتخابش به عنوان محبوب‌ترين بازيكن قاره بي‌سر و ته آسيا و دومين بازيكن محبوب در جهان فوتبال؛ بلكه به خاطر بهترين بودنش در همين پرسپوليس. تا اينجاي كار كه 25 هفته از ليگ برتر را پشت سر گذاشته‌ايم، مهدي مهدوي‌كيا تنها 16 بار براي پرسپوليس بازي كرده و به طور دقيق، 1119 دقيقه. در اين بازي‌ها هم 3 گل زده – يكي‌اش سه امتيازي بوده – و به طور مشترك هم با نوري و قاضي دومين گلزن تيم است. 5 پاس گل هم داده تا موثرترين بازيكن فصل پرسپوليس باشد. بهترين پاس گل فصل هم به نام خود اوست و پاسي كه در بازي 6 گله با پيكان از زمين خودي با بيرون پاي راست در اختيار كريم انصاري‌فرد قرار داد تا او با دروازه‌بان حريف تك به تك شود و خودش را به يكقدمي هت‌تريك برساند.
آقاي كاپيتان، تا همين امروز كه بازي‌هاي بسياري را از دست داده، بهترين بازيكن فصل پرسپوليس است و جالب‌تر اينكه همه اين برتري را از حضور در ليگ دارد چرا كه مهدوي‌كيا برخلاف ديگر بازيكنان اصلي پرسپوليس، بيش از 4 دقيقه در جام حذفي بازي نكرده است.

تا مسابقه گهر

گل‌هاي نجات‌بخش
از 26 گلي كه پرسپوليس تا اينجاي كار زده- تا پيش از بازي با گهر- 4 تاي آن سه امتيازي بوده و بهانه‌اي براي فرار از شكست. اولين گل را جواد كاظميان در همان بازي نخست فصل در آبادان به صنعت‌نفت زد و سه تاي ديگر را مهدي مهدوي‌كيا، كريم انصاري‌فرد و حسين ماهيني. در بازي رفت با فولاد هم محمد قاضي با تك گل يك امتيازي‌اش در دقيقه 74 پرسپوليس را از شكست نجات داد و گل اميرحسين فشنگچي در بازي با ملوان و در دقيقه 54 هم نگذاشت كه پرسپوليس با دست خالي از انزلي بازگردد.

نوري؛ستاره جام حذفي
لقب «موثرترين» كه در ليگ به نام مهدوي‌كيا است، در جام حذفي نوشته شده جلوي نام محمد نوري. او در هر دو بازي با ملوان و نفت بهترين بوده، 2 گل زده، 2 پاس گل داده و روي دو گل ديگر هم تاثير مستقيم داشته است.

جدا شده‌ها
غير از اميرعابدزاده و رضا محمدي كه هنوز حتي يك دقيقه فرصت هم براي بازي نصيبشان نشده، بازيكنان ديگري هم هستند كه در نيم‌فصل دوم هرگز براي پرسپوليس به ميدان نرفته و به استثناي مهرزاد معدنچي و روح‌ا… سيف‌اللهي بعد از نيم‌فصل پرسپوليس را ترك كردند؛ بازيكناني همچون شهاب گردان، جواد كاظميان، ايمون زايد، روبرتو سوسا، افشين اسماعيل‌زاده، حميدرضا علي‌عسگري و سامان آقازماني كه بعد از رفتن ژوزه نامشان در ليست مازاد گل محمدي قرار گرفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)