پرسپولیس کار خود در لیگ قهرمانان آسیا را بد شروع کرد اما این تازه شروع ماجرای آن‌ها در این تورنمنت است.

هفته اول دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایران به اتمام رسید که ماحصل آن یک برد، یک تساوی و یک باخت بود. پرسپولیس، تبدیل به تنها تیم ایرانی شد که در اولین مسابقه خود با شکستی تلخ کارش را آغاز کرد. آن‌ها در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی، به میهمان قدرتمند خود النصر عربستان با 2 گل باختند تا در گروه پنجم قعرنشین شوند اما این پایان راه است؟ قطعا خیر!

پرسپولیس بازی اول را باخت و فینالیست آسیا شد!

باخت به تیم تحت هدایت لوئیز کاسترو سومین شکست پرسپولیس در اولین بازی‌هایش در لیگ قهرمانان آسیا بود. سرخ‌پوشان پایتخت‌نشین در شرایطی یازدهمین حضور خود در مهم‌ترین رویداد باشگاهی قاره را تجربه می‌کنند که 5 برد و 3 باخت هم برای آن‌ها در نخستین پیکارشان به‌بار آمده است. پرسپولیس در سال 2011 هم کار خود را با شکست برابر یک تیم عربستانی به نام الاتحاد آغاز کرد و به میزبان خود با نتیجه 3 بر یک باخت و در پایان صعودی برای نماینده کشورمان در کار نبود. 9 سال بعد اما ماجرا متفاوت بود. شکست تلخ 2 بر صفر برابر الدحیل در قطر نتوانست مانعی برای صعود قرمزها باشد. پرسپولیس نه‌تنها از گروهش صعود کرد بلکه در پایان به فینال تورنتمنت هم راه یافت. پس باخت به النصر پایان دنیا نیست و فرصت برای جبران باقیست.

باخت به النصر اتفاقی غیر معمولی نبود

گروه پرسپولیس گروه نسبتا دشواری به‌حساب می‌آید و آن‌ها طبق محاسبات قبلی و روی کاغذ، از همان ابتدا هم شانس دوم صعود از گروه بودند و سخت‌ترین رقیب‌شان النصر عربستان بود. تیم یحیی گل‌محمدی باید امتیازات لازم در مصاف با الدحیل و استقلال تاجیکستان را به‌دست بیاورد تا دست کم به عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود. اگر نگاهی به بازی 2 تیم دیگر گروه انداخته باشید، متوجه می‌شوید که پیروزی بر این 2 تیم برای نماینده کشورمان کار در دسترسی خواهد بود. الدحیل نتوانست نمایش ویژه‌ای برابر میزبان تاجیک خود به منصه ظهور بگذارد و 2 امتیاز مهم را از کف داد. جدال پیش رو برابر الدحیل، مسابقه فوق‌العاده مهمی برای تیم یحیی گل‌محمدی است. پرسپولیس باید باخت خانگی در روز اول را با بردی خارج از خانه مقابل تیمی در قواره الدحیل جبران کند.

پرسپولیس تنها نیست

اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان پرسپولیس با استرس فراوانی بازی می‌کردند و اشتباهات فردی زیادی از آن‌ها سر می‌زد. ماحصل همین اشتباهات منجر به اخراج میلاد سرلک و از دست رفتن تک‌موقعیت‌ها شد. اما با این حال پرسپولیس، تنها تیم بزرگ ناکام در هفته نخست نبود. پاختاکور ازبکستان در خانه با 3 گل به العین امارات باخت. السد در قطر برابر شارجه امارات با تساوی بدون گل متوقف شد. الهلال هم موفق نشد تیم کم‌نام‌ونشان نوفباخور را مقابل دیدگان هواداران خودی از پیش رو بردارد و در دقیقه 110 از شکست گریخت. پس ناکامی در نخستین دیدار، خصوصا برای تیم‌های بزرگ، اتفاق عجیبی نیست. مهم، واکنشی است که به این ناکامی صورت می‌گیرد.

یار دوازدهم به کمک می آید

پرسپولیس در حساس ترین بازی گروه خود بدون تماشاگر بود. فراموش نکرده ایم همین النصر 8 سال پیش در جو مرگبار 100 هزار پرسپولیسی در آزادی از پرسپولیس باخت. حالا تنها بازی بدون تماشاگر پرسپولیس سپری شده و در دو مسابقه بعدی این تیم می تواند از نیروی مضاعف حامیان خود برای فشار به رقبا استفاده کند. همان نیرویی که در صعود به فینال 2018 در بردهای رویایی مقابل الجزیره و السد و الدحیل کاملا نقش خود را ایفا کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)