پرسپولیس نیوز : دو روز پس از دربی تاریخی 27 فروردین 95 و شکست سنگین استقلال با 4 گل از پرسپولیس یک خبر حیرت انگیز در گروه های مجازی پرسپولیسی دست به دست می شود.

به نقل از کانال های تلگرامی، «سامانه هواداری اعلام کرده استقلالیا دیگه عدد 4 رو به این شماره ارسال نکنن، زشته!» این جمله کوتاه مشهورترین شوخی از بین چندین و چند کری ساخته شده به فاصله کمی پس  از پایان دربی هشتاد و دوم بود که با برتری چهار بر دو پرسپولیس برابر استقلال به پایان رسید.

 

در جریان این مسابقه و پس از به ثمر رسیدن گل چهارم و سوت پایان بازی تمام بازیکنان پرسپولیس با هر دو دستشان 4 انگشت خود را بالا گرفته و به شادی و پایکوبی پرداختند و این نمایش عدد 4 در نهایت به عکس دسته جمعی در رخکتن هم منجر شد.

 

اما در کمال حیرت و تعجب این علاقه به نمایش 4 تنها یک روز بعد ناگهان فروکش کرد و تبدیل به مصاحبه بازیکنان پرسپولیس در مخالفت با این حرکت و نشان ندادن 4 برای دلداری به استقلالی ها و نمک نپاشیدن به زخم آنها شد.

 

چرا زمانی که استقلالی ها به رهبری سرمربی شان پرویز مظلومی بدون هیچ مبنا و پشتوانه ای نماد تاریخی برای خود جعل می کردند و خود را سوبله چوبله معرفی می کردند مشکلی وجود نداشت اما الان که پرسپولیس توانسته با یک بازی بدون حرف و حدیث و بدون جعل و پس و پیش کردن بازی ها 4 گل زیبا به استقلال بزند و نماد آنها را تصاحب کند از سوی برخی محافل به بازیکنان توصیه می شود 4 را نشان ندهند و دلیل آن هم عنوان نمی شود. آیا این نمی تواند از عواقب پشتیبانی شدن دو باشگاه رقیب از یک منبع مشترک باشد؟

 

تاسف بار تر جایی بود که نام مرحوم هادی نوروزی هم این وسط به میان کشیده شد و با استفاده ای ابزاری عنوان شد که به احترام هادی نوروزی و به خاطر همدردی استقلالی ها با درگذشت او از نمایش عدد 4 خودداری شود! این در حالی است که اکثریت بازیکنان استقلال حتی در مراسم تشییع پیکر کاپیتان پرسپولیس هم شرکت نکردند و همگان به یاد دارند که خود هادی نوروزی مرحوم به شدت به دنبال به ثمر رساندن گل چهارمش در دربی و نمایش عدد 4 مقابل استقلال بود.

 

شایعه های زیادی در این باره در فضای مجازی شکل گرفته و گویا یکی از آنها خبر ضرر مالی بوده که از بین رفتن نماد 4 استقلالی ها ایجاد می کرده و آن شوخی پیامکی معروف گویا شوخی شوخی تبدیل به قضیه ای جدی شده که تصمیم گیرندگان به تکاپو افتاده اند هرچه زودتر جلوی آن را بگیرند!

 

در صورتی که این حرف و حدیث ها و شایعه ها صحت نداشته باشد امیدواریم هرچه زودتر تکذیب شده و خلاف آن ثابت شود در غیر این صورت این اشتباه استراتژیک بزرگ و تاریخی هرگز جبران پذیر نخواهد بود. سود مالی و حفظ درآمد مقطعی به قیمت دفن کردن یک نماد و افتخار تاریخی هرگز قابل توجیه نخواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)