پرسپولیس نیوز : 4 تن از نخستین بازیکنان پرسپولیس درباره خاطرات خود در این باشگاه صحبت کردند.

پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس که در جشن 50 سالگی این باشگاه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد حاضر شده بودند، در چند جمله خاطرات خود را از دوران حضور در این باشگاه گفتند.

رضا وطنخواه: بگذارید با سند برای شما حرف بزنم. (کاغذی از جیبش درآورده و از روی آن می‌خواند) من، برادرم، طاووسی، جاسمیان، بهزادی، گنجاپور، ادیبی، کلانی، رحیمی، کاشانی و ممبینی ترکیب پرسپولیس در نخستین بازی خود در 16 فروردین 1347 بودیم. در آن بازی معروف 6 تایی‌ها هم ما بودیم که الان آقایان پز آن را می‌دهند.

حمید جاسمیان: در سال‌های پیش از تاسیس پرسپولیس من به همراه دو نفر دیگر که عضو باشگاه شاهین بودند، باید به رقابت های المپیک توکیو می‌رفتیم اما به خاطر اینکه آنها عضو شاهین بودند از رفتن به المپیک خودداری کردیم اما ما را محروم کردند. من که یک بچه آبادانی بودم آرزو داشتم به المپیک بروم و می‌توانستم در بازگشت پز بدهم و بگویم من به چنین رقابتی رفته‌ام. اما مردانگی از همان موقع در بازیکنان شاهین که بعدتر به پرسپولیس آمدند وجود داشت.

بیوک وطنخواه: پرسپولیس روی شانه‌های این قدیمی‌ها بزرگ شده است. همین که شما با ما صحبت می‌کنید برای ما همه چیز است. امیدوارم همه چیز برای پرسپولیس خوب پیش برود و همانگونه که ما در دوره سوم لیگ تخت جمشید در 30 بازی فقط 6 گل خوردیم امسال هم پرسپولیس بتواند با یک آمار خوب قهرمان شود.

ابراهیم آشتیانی: زمانی که شاهین منحل شد من و چند بازیکن دیگر هم‌قسم شدیم که جایی نرویم. بعد در مدت کوتاهی به تیم پیکان رفتیم که تماشاگر هم با ما آمد اما مدیر این تیم بعد از مدتی اعلام کرد نمی‌خواهد تیمداری کند و پیکان هم منحل شد. در واقع وقفه‌ای که به خاطر تشکیل تیم پرسپولیس در بازه زمانی سال 42 تا 47 به وجود آمده بود به همین دلایل بود. من جزو اولین نفراتی بودم که با همان چند نفر پرسپولیس را تشکیل دادیم. بعدها چند بازیکن دیگر از تیم دارایی مثل محراب شاهرخی و فریدون معینی به جمع ما اضافه شدند. در همین زمانی که در پرسپولیس بودم 5-4 پیشنهاد خوب داشتم که مهم‌ترینش پیشنهاد باشگاه هامبورگ بود. این تیم در آن زمان در صدر جدول لیگ آلمان بود مبلغ یک میلیون دلار به اضافه ده هزار مارک در هر ماه را به من پیشنهاد دادند اما به خاطر پرسپولیس آن را قبول نکردم. آن موقع دیدمان به فوتبال مثل الان نبود. مشاور و مدیربرنامه نداشتیم و به پول فکر نمی‌کردیم. تعصب به پیراهن برای ما حرف اول را می‌زد. بهترین خاطره من از دوران حضورم در پرسپولیس همان دیداری بود که مقابل 100 هزار نفر 6 گل به استقلال زدیم. فکر نمی‌کنم دیگر چنین نتیجه‌ای در داربی تکرار شود. الان هم اختلاف تیم ها یکی دو گل بیشتر نیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)