خبرگزاری پرسپولیس  : تونی اولیویرا گفت: ما از پتانسیل‌های پرسپولیس آگاه هستیم و برای برد به مصاف این تیم می‌رویم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پرسپولیس در هفته هفدهم لیگ برتر اظهار کرد: آخرین باری که با مانوئل ژوزه در بنفیکا همبازی بودیم و در دهه شصت میلادی در بنفیکا وی را دیدم فکرش را نمی‌کردم که پس از نزدیک به 4 دهه دوباره همدیگر را ببینیم آن هم در ایران و در حال هدایت دو تیم مختلف.

وی افزود: ژوزه سرمربی پرسپولیس است که تاریخ غنی پشت سر خود دارد. در مقابل تراکتورسازی خیلی باشگاه با قدمتی نیست. من رفاقت و رابطه خیلی خوبی با ژوزه دارم. فردا هر دو تیم برای بهترین بودن تلاش می‌کنند ما از تمام پتانسیل‌های پرسپولیس اطلاع داریم.

تونی با اشاره به اینکه تیمش در سه هفته گذشته به دلیل نداشتن سه بازیکن اصلی خود نتایج خوبی نگرفته گفت: در بازی‌های قبل خیلی خوب نبودیم چرا که سه بازیکن‌مان از تیم رفتند اما ما خودمان را از جنگیدن برای پیروزی رها نکرده‌ایم و همیشه فلسفه ما در بازی این است که سه امتیاز بازی را باید بگیریم. سختی‌های این بازی را می‌دانیم. امیدواریم بازی خیلی خوبی انجام دهیم. هر تیمی که بهتر باشد می‌تواند ببرد و به نظر من فردا تیم بهتر تراکتور خواهد بود.

 

 تونی اولیویرا که امروز با یک مترجم جدید در نشست خبری حاضر شده بود، به شوخی درباره مترجم خود گفت: او خیلی شبیه به من است.

چهره مترجم جدید سرمربی تراکتورسازی یکی از سوژه‌های این نشسته شده بود و یکی از خبرنگاران به او گفت قیافه شما من را به یاد شخصیت‌های سینمایی سال‌های دور می‌اندازد.

در ادامه خبرنگاری از اولیویرا پرسید چرا تیمش در حمله خوب است اما در دفاع ضعیف عمل می‌کند؟ سرمربی تراکتور در پاسخ گفت: در فوتبال همیشه از این تناقض‌ها وجود دارد. تیمی که بازی را بیشتر کنترل کند و سازماندهی دفاعی بهتری داشته باشد، برنده است. ما 17 گل خورده‌ایم که بیشترشان از توپ‌های مرده یا پنالتی بوده است. همان طور که در بازی قبل روی اشتباه فردی گل خوردیم. 26 گل هم زده‌ایم اما باز هم در حمله مشکل داریم.

در ادامه خبرنگار دیگری به تونی گفت: به نظر می‌رسد بازی تیمش برابر پرسپولیس دوئلی بین او و هموطنش مانوئل ژوزه باشد که وی در پاسخ گفت: مسئله اول این است که رقابت فردا مقابله ژوزه و اولیویرا نیست بلکه مقابله تراکتورسازی با پرسپولیس است. دوئل چیزی است که در تاریخ کشورها وجود داشته و دو مربی نمی‌توانند دوئلی داشته باشند. مسئله دوم این است که فلسفه و قولی که داده‌ام از روز اول کار کردن، حرفه‌ای‌گری و رقابت بوده است. با تجربه‌ای که من به عنوان مربی و بازیکن داشته‌ام، تلاش می‌کنم که به بازیکنان تحت نظرم کمک کنم تا آخرین روزی که باشم این کار را خواهم کرد. اگر این آخرین روز فردا باشد باز هم اطمینان خاطر دارم که صددرصد تلاشم را انجام داده‌ام. مسئله سوم این است که نتایج اخیر ما خیلی خوب نبوده است اما اگر نتایج تراکتورسازی را از ابتدای فصل تاکنون نگاه کنید، خواهید دید که نتایج خوب و بدی داشته‌ایم. نکته مهم این است که تیم ما اکنون دارای یک هویت و ایده برای بازی است و بازیکنانم وظیفه خود را به خوبی می‌دانند. نمی‌دانم بازی ما برابر آلومینیوم را دیده‌اید یا خیر؟ دروازه‌بان ما در آن بازی حتی یک واکنش نداشت و آلومینیوم روی اشتباه فردی ما به گل رسید.

وی ادامه داد: در لیگ امسال همه برای یک امتیاز می‌جنگند. امتیازها برای تیم‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان که برای رسیدن به صدر می‌جنگند و تیم‌های دیگری که برای سقوط نکردن مبارزه می‌کنند بسیار حساس است. همین طور تیم‌هایی مثل راه آهن، سایپا و ملوان هم شانس رسیدن به صدر را دارند. هر تیمی که پیروز شود می‌تواند خیلی در جدول صعود کند. ما اکنون 6 امتیاز با صدر جدول فاصله داریم و 6 امتیاز هم با قرار گرفتن در جمع تیم‌های سقوط کننده.

در ادامه همان خبرنگار به تونی گفت که دوئل در تاریخ کشور ایران جایگاهی نداشته و چیزی است که از غرب آمده است. در تاریخ ایران همیشه از صلح سخن گفته شده است. اولیویرا در واکنش به این صحبت نقبی به تاریخ زد و گفت: صلح در جهان از دنیا رفته است و جهان فاز پیچیده‌ای را تجربه می‌کند. وقتی صلح نباشد فقر هم هست همین طور جنگ. ولی فوتبال جنگ نیست. فوتبال مکانی است که هوادارانش در آن لذت ببرند. کشورشما 2500 سال قدمت دارد اما کشور من 900 سال پیش شکل گرفته که آن هم پس از جنگ‌هایی بوده که با کشور اسپانیا داشته است. ما تاریخ را همین جا رها می‌کنیم و به کارمان می‌پردازیم. همه جا دنیا باید برای صلح کار شود. ما کار می‌کنیم که در دنیا صلح برپا شود و همین طور برای کشور خودم که زمان بسیار سختی را تجربه می‌کند امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)