پرسپولس نیوز :رئیس کمیته اصل 44 مجلس شورای اسلامی گفت:بحث خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی همزمان با کلیت سیاست اصل 44 شروع شد. از سال 88 بحث خصوصی مطرح شد.

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیته اصل 44 مجلس در برنامه ورزش و مردم درباره بحث خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: بحث خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی همزمان با کلیت سیاست اصل 44 شروع شد. از سال 88 بحث خصوصی مطرح شد و سه سال پیاپی هم در پیوست‌های بودجه وجود داشتند.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن خصوصی شد، راه‌آهن به فروش رفت، برای نفت هنوز تصمیمی نگرفتیم و در نهایت استقلال و پرسپولیس می‌مانند. عزم راسخی هم برای مسئولان وجود نداشت. تربیت‌بدنی زیرمجموعه فرهنگ است و دولت باید لایحه جدا بیاورد که این اتفاق رخ نداد. همکاران ما در مجلس دو سال پیش طرحی را تحت عنوان خصوصی‌سازی در ورزش مطرح کردند، که با پایان دوره هشتم در دوره نهم هم ادامه پیدا کرد.

فولادگر با بیان اینکه استقلال و پرسپولیس خود را در قالب شرکت ثبت کرده‌اند و باشگاه ورزشی نیستند، عنوان کرد: در نهایت این دو باشگاه هفته گذشته واگذار شدند که 51 درصد به بخش خصوصی و 49 درصد به هواداران تعلق می‌گیرد.

رئیس کمیته اصل 44 مجلس در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد همه باشگاه‌هایی که خصوصی هستند این خصوصی به صورت صوری است، عنوان کرد: اگر یک روزی هیئت مدیره فولاد، ذوب‌آهن یا باشگاه‌های دیگر تصمیم بگیرند کمک نکنند باشگاه ورشکسته می‌شود. ما باید راه‌های درآمدزایی را پیدا کنیم. پخش از صدا و سیما، تبلیغات لباس و دور زمین بسیار مهم است تا زمانی که باشگاه‌ها درآمدزا نشود خصوصی سازی نشده اند.

فولادگر در پاسخ به این سؤال که استقلال و پرسپولیس میلیاردها بدهی دارند آیا سهامداران باید این بدهی را بدهند، گفت: خصوصی‌سازی آنها ترازنامه گرفت و بدهی و دارایی شان را مشخص کرد. ارزش سهام آنها نیز مشخص شده است.

وی درباره سهام هواداران که گفته می‌شود 400 میلیارد تومان است، عنوان کرد:حدود 20-30 میلیارد دارایی برآورد کرده بودند. 400 میلیاردی مطرح نیست. نحوه ارائه آنها در بورس به این صورت است که ابتدا به سهامی عام تبدیل می‌شود. سهامی عام آن را به بورس می‌فرستد و بعد مردم آن را خریداری می‌کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)