من الان نمي توانم با قاطعيت بگويم بازيکني با استقلال تباني کرده اما من هم اين شايعات را شنيده ام .

گل؛ در آستانه بازي با استقلال کاپيتان داماش رفتيم در گفت و گویی مفصل  با یکی از سایت های هواداری داماش از دلايل شکست به سپاهان تا خاطراتش از بازي با استقلال  ،شايعات تباني در فينال جام حذفي 87 ،دليل دعوت نشدن بازيکنان رشتي به تيم ملي و… صحبت کرده است که نکات جالبی در آن دیده می شود. مهدوی در این مصاحبه خواندنی به نکات جالبی اشاره کرده است که در زیر می خوانید.
 
 بازي با سپاهان چطور بود؟!عملکرد خوبي نداشتيد…
 
در چند سال اخير هم هر وقت به اصفهان رفتيم ، نمايش خوبي مقابل سپاهان نداشتيم اما مقابل  ذوب آهن بهتر و روان تر بازي کرديم .يادم است فقط در زمان آقاي افتخاري بود که ايشان يک بازي سرمربي تيم بودند و از اين تيم يک بر صفر جلو بوديم که دقايق پاياني بازي يک پنالتي داديم و مساوي کرديم و باقي بازي ها را از سپاهان در اصفهان شکست خورديم . شرايط آب و هواي اصفهان با رشت خيلي فرق دارد و اين قضيه هميشه براي ما مشکل ساز شده است.در بازي اخيرمان دقايق ابتدايي و نيمه اول را به طور کل با علم به اينکه مي دانستيم بايد حفظ توپ داشته باشيم بد نبوديم اما در ابتداي نيمه دوم سپاهان فشار آورد و توانست يک گل به ما بزند . به نظر من نيمه اول خوب حفظ توپ کرديم ولي در نيمه دوم از خودم گرفته تا بقيه بازيکنان زياد توپ از دست داديم. بازي کردن در اصفهان و مقابل تيم توانمند سپاهان بسيار سخت است ؛ نبايد در اين بازي ها به راحتي گل خورد چون بعد از خوردن گل اول بازي کردن براي اين نوع تيم ها آسان تر مي شود.
 
 شما مي گوئيد بازي کردن در اصفهان به دليل شرايط آب و هوايي براي ما سخت است، يعني اين مشکل راه حل ندارد؟
 
تنها راه حل مشکل اين است که از چند روز قبل به اصفهان برويم و يک جلسه در آنجا تمرين کنيم تا با شرايط تنفسي وفق داده شويم.
 
 عده اي از هواداران تيم امسال داماش را با خيلي از تيم ها به لحاظ بازيکن مقايسه مي کنند و عده اي ديگر هم معتقدند بازيکناني که از فصل قبل ماندند ترکيب اصلي تيم را تشکيل داده اند و فقط محمد غلامي و ابوذر رحيمي از آن ليست خارج شدند . آن حرف ها يعني کم کردن توقع هواداران از تيم…
 
ما خودمان هم گاهي اوقات چنين صحبت هايي را مي کنيم ! شايد نبايد من اين حرف ها را بزنم ، ولي خودتان در جريان هستيد که باشگاه داماش دنبال بازيکناني مثل سعيد دقيقي بود که 700 ميليون مي خواست ولي با پانصد ميليون به سايپا پيوست و به هر حال بازيکن مورد نظرمان را نتوانستيم جذب کنيم. درست است که پارسال همين بازيکنان بازي مي کردند ولي جايگزين داشتيم و در تمام پست ها بازيکن تعويض خوبي داشتيم ضمن اينکه سال گذشته محمد غلامي و ابوذر رحيمي براي تيم خيلي خوب بازي مي کردند و به همين دليل باشگاه هم به دنبال اين است تا بتواند آن ها را به تيم بازگرداند. اينکه در پست هاي مختلف بازيکن داشته باشيم به تيم خيلي کمک مي کند . اگر دقت کنيد چهارتا پاس کاري خوبي را هم اگر انجام مي دهيم توسط همين بازيکنان فصل قبل است. هادي سهرابي که اصلا پستش هافبک چپ يا دفاع چپ نيست، در حالي که اگر ما ابوذر رحيمي را داشتيم مي توانستيم مشکل دفاع چپ را حل کنيم يا اگر غلامي را داشتيم مي توانستيم از حاجتي يا افشين چاوشي در هافبک چپ استفاده کنيم و در نتيجه دست مربي براي انتخاب بازيکن بازتر بود. محمد آبشک را هم فراموش نکنيم که حضورش مي توانست خيلي به ما کمک کند .
 
  اگر غلامي و ابوذر رحيمي که در ابتداي فصل و آن شرايط رفتند، اکنون برگردند براي بازيکناني که از پيشنهادات تيم هاي ديگر گذشتند و ماندند دلخوري پيش نمي آيد؟!
 
ما به اين مسائل فکر نمي کنيم بلکه به اين فکر مي کنيم که تيم مان نتيجه بگيرد.محمد غلامي سالهاي سال بيرون بازي کرد و ابوذر هم که بچه اينجا نبود! محمد غلامي با يک قرار داد خوب به سپاهان پيوست؛ سپاهاني که سال هاست يکي از قطب های فوتبال ايران است اما اينجا چنين شرايطي وجود نداشته و يکي دوسال پول داشتيم و يک سال هم بي پول شده ايم!
 
 تا به اينجاي فصل چقدر  از مبلغ  قراردادتان پرداخت شده؟
 
پانزده درصد اول فصل به ما پرداخت کردند و ده درصد هم در ادامه پرداخت کردند که در کل بيست و پنج درصد پول گرفتيم. البته فکر مي کنم طبق روال بازيکن بايد ابتداي فصل چهل درصد قرار دادش را دريافت کند .در جلسه اي که آقاي قويدل حضور داشتند به ما گفتند شما خيالتان راحت باشد و تا نيم فصل پنجاه درصد از مبلغ قراردادتان را پرداخت مي کنم.
 
خبري هم از پرداخت ها شد؟
 
قرار بود که پاداش بدهند ولي فعلا که خبري نيست !
 
 به بازي با استقلال رسيديم ؛ داماش از اين تيم خاطرات خوشي دارد.
 
بله،ما در يک سال توانستيم سه بار استقلال را شکست دهيم . در آن زمان شرايط واقعا خيلي خوبي داشتيم و سرمربي ما هم آقاي دست نشان بود که تمرينات خيلي خوبي را هم مي دادند . يادم است که هميشه به ما مي گفت شما چيزي کمتر از استقلال و پرسپوليس نداريد… کلا آدم نترسي بود . دو اردوي خوب در کيش و دبي هم داشتيم که در روند آمادگي تيم بسيار موثر بود و توانستيم نتايج خوبي را هم در جام حذفي بگيريم تا روحيه بهتري براي مسابقات ليگ برتر داشته باشيم . در جام حذفي به فينال رسيديم و در ليگ برتر هم سهميه خودمان را حفظ کرديم.
 
 بازي اين هفته با استقلال را چطور مي بينيد؟
 
اين استقلال با استقلال سال 87 اصلا قابل مقايسه نيست! استقلال امسال خيلي قوي تر از آن سال است و با بازيکنان خوبي که دارد مدعي قهرماني است.مطمئنا استقلال دنبال اين است که جبران بازي قبلش را بکند . از طرفي ما امسال اصلا در سردارجنگل بازي نکرده ايم و حالا مي خواهيم بعد از هفده هفته در سردارجنگل مسابقه برگزار کنيم ! سابقه نشان داده که شرايط بازي در سردارجنگل براي داماش سخت است در حالي که بازي در عضدي به دليل شرايط تاثيرگذاري سکو بر تيم حريف و زمين مسابقه بهتر است. شنيده ام که سپيدرود هم در زمين گل آلود سردارجنگل بازي کرده و کاملا اين زمين خراب شده . زمين سردارجنگل اصلا چمن ندارد و در واقع يک چمن خودرو است که فقط مختص يک ماه از سال است و يک ماه که از پائيز مي گذرد آن چمن هم مي سوزد!به نظر من اين درست نيست که شوراي تامين فقط به خاطر اينکه بتواند حواشي بيرون از زمين را جمع کند ، بازي ما را در سردارجنگل برگزارکند! اين رسمش نيست که ما از ميزباني خودمان درست استفاده نکنيم ، آن هم فقط به خاطر اينکه شوراي تامين حواشي بعد از بازي را جمع کند. اگر بازي را واگذار کنيم، مردم يک شهر ويک استان ناراحت مي شوند. مگر همين امسال بازي با پرسپوليس در عضدي انجام نشد؟ مگر با همين استقلال در فصل قبل در عضدي بازي نکرديم؟ اين در حالي است که هيچ گونه مشکلي در اين بازي ها ايجاد نشد…
 
 در آستانه آغاز جام حذفي هستيم،فينال جام حذفي 87 شايعاتي را در بر داشت که شما هم کاپيتان تيم بوديد؛ ديد شما نسبت به اين شايعات چگونه است؟
 
من الان نمي توانم با قاطعيت بگويم بازيکني با استقلال تباني کرده اما من هم اين شايعات را شنيده ام .من فقط اين را مي توانم بگويم که آن بازيکن بايد خيلي بي وجدان باشه که در اين شهر بازي کرده و مورد حمايت هواداران در آن فصل قرار گرفته ، پولش هم تمام و کمال گرفته و با اين تيم به فينال جام حذفي رسيده ، بعد بيايد و اين خيانت بزرگ را در حق مردم اين شهر کرده باشد! آن هم فقط به خاطر اينکه سال بعد به تيم ديگري برود، مطمئنا اين آخر بي وجداني است. ببينيد ما رفتيم با سپاهان بازي کنيم همه مي گفتند محمد غلامي مي خواهد داماش بيايد و باهاش صحبت هم شده است؛ چرا محمد غلامي جلوي ما شل بازي نکرد؟! در بسياري از صحنه ها هم نزديک بود به ما گل بزند و پاس گل هم داد و آمد بهترين بازيش را هم انجام داد.پس محمد غلامي وجدانش قبول نمي کند.در مورد فينال جام حذفي هم شايعه اي بود ولي من خودم مطمئن نيستم و نمي توانم چيزي بگويم…
 
 محمدرضا مهدوي در بهترين شرايط هم که بود هيچ وقت به تيم ملي دعوت نشد . اکنون هم اين تبعيض ها ادامه دارد و بازيکني از فوتبال رشت به تيم ملي دعوت نمي شود. شما دليلش را چه مي دانيد؟!
 
به نظر من در آن زمان يک مدير بزرگ بالا سر تيم ما نبود… اينکه مدير بزرگ و سرمربي بزرگ بالاي سر تيم باشند خودش تاثير گذار است . در آن سالي که ما به فينال جام حذفي رفتيم و تعدادي از بازيکنان ما شرايط فوق العاده اي داشتند ، هيچ کدام به تيم ملي دعوت نشدند در حالي که به عنوان مثال اگر ملوان به فينال جام حذفي مي رسيد حتما 5 تا ملي پوش از اين تيم دعوت مي کردند!
 
من واقعا تعجب مي کنم چرا در عين شايستگي کسي از رشت به تيم ملي دعوت نمي شود؟! به نظر من اگر بازيکن جوان اين شهر از تيم ديگري پيشنهاد داشت بايد انتخاب خوبي را انجام دهد چون اينطور که من مي بينم حالا حالاها از تيم ما کسي را به تيم ملي دعوت نمي کنند (!) و اگر هم از داماش دعوت شود قبلا از تيم ديگري به تيم ملي رسيده بودند.
 
شما گفتيد مدير بزرگي بالاي سر تيم نبود اما اکنون که امير عابديني مديرعامل تيم است و در تاريخ فوتبال کشور هم به ندرت مديري با کارنامه و کاريزماي امير عابديني سراغ داريم…
 
من فکر مي کنم در فدراسيون با آقاي عابديني خوب نيستند ولي اين هم تنها دليل نيست و به نظر من به رتبه جدول هم ربطي ندارد چون پارسال هم که در رتبه خوبي از جدول حضور داشتيم کسي از تيم ما دعوت نشد . فدراسيون فوتبال مدت ها سياستش اين بوده که کسي از رشت به تيم ملي دعوت نشود!
 
 حضور محمدرضا مهدوي براي داماش يک وزنه است و عدم حضورش در بازي با گهر کاملا مشهود بود ولي عده اي هم از روي دلسوزي انتقاداتي از شما مي کنند و مي گويند مهدوي فوتبالش تمام شده ، سنش بالا رفته است و … نظر شما در مورد اين انتقادات چیست؟
 
اينکه مي گويند سنم بالا رفته را قبول دارم ولي اينکه بگويند فوتبالم تمام شده را قبول ندارم. براي اينکه من هميشه سر تمرين به خوبي تمرين مي کنم و بهترين بدنسازي را انجام مي دهم تا بتوانم سر بازي بيشترين دوندگي را داشته باشم. سن رضا مهدوي فقط بالا نيست،کريم باقري تا چند سالگي بازي کرد؟علي کريمي چند سالش است؟پژمان نوري هم که هم سن من است. مهدي مهدوي کيا با اين سن بهترين عملکرد را براي پرسپوليس دارد… به نظر من با شرايطي که دارم مي توانم سه چهار سال ديگر بازي کنم.
 
 در بازي ملوان و دقايقي از بازي با پرسپوليس هواداران داماش وارد حاشيه شدند و به نوعي دست از تشويق وحمايت کشيده بودند که همين امر کافي بود تا بهانه اي براي محروميت به دست کميته انضباطي بدهبد. حالا در آستانه بازي با استقلال چه صحبتي با هواداران داماش دارید؟
 
از طرفداران مي خواهم که فقط تيم داماش را تشويق کنند چون الان شرايط ما خوب نيست.ما امسال بايد دنبال اين باشيم که در ليگ بمانيم و ان شالله سال بعد بتوانيم با جذب بازيکنان خوب شرايط بهتري را پيدا کنيم. از هواداران مي خواهم که در بازي با استقلال فقط از تيم داماش حمايت کنند تا مشکلاتي مثل محروميت بعد از بازي ملوان برايمان به وجود نيايد .

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)