بازیکن مورد علاقه آبی ها با 20 ميليون استقلال را به پرسپوليس ترجيح داد.

جام ورزشی؛ فرهاد مجيدي در سال 1376 براي اولين‌بار با پيراهن استقلال در ميادين آفتابي شد و آن سال که در نهايت با قهرماني استقلال به پايان رسيد او عملکرد بسيار خوبي داشت. در واقع مجيدي که آن زمان 21 سال داشت عنوان پديده ليگ را به خود اختصاص داد و همراه با منصوريان و عليرضا اکبرپور از بهترين‌هاي استقلال در ليگ 76 بود. در آن فصل ناصر حجازي سرمربي وقت آبي‌ها خيلي به مجيدي اطمينان کرد و به او ميدان داد؛ به همين خاطر فرهاد خود را خيلي مديون ناصر حجازي مي‌داند؛ هر چند که سال بعد از آن پرسپوليس مجيدي را خواست و سر همان موضوع اختلافاتي بين مجيدي و حجازي پيش آمد. در زير 7 نکته جالب از زمان بازيگري شماره 7 محبوب آبي‌ها را مي‌خوانيد:

 

* هواداران! رخصت، مي‌روم پرسپوليس!

در سال 77 فرهاد مجيدي در مصاحبه‌اي پر سر و صدا خطاب به هواداران استقلال گفت: «هواداران! رخصت، مي‌روم پرسپوليس» بعد از اين اظهارنظر جو استقلال ملتهب شد و فتح الله زاده سعي کرد به هر قيمتي جلوي حضور فرهاد در پرسپوليس را بگيرد. آن زمان امير عابديني، مديرعامل پرسپوليس بود و مي‌خواست به هر قيمتي مجيدي را سرخ‌پوش کند ولي استقلالي‌ها هم نمي‌خواستند ستاره جوان تيمشان را از دست بدهند.

 

* هواداران جلوي در منزل مجيدي

وقتي بحث پرسپوليسي شدن مجيدي جدي شد عده‌اي از هواداران دوآتشه استقلال جلوي در منزل او رفتند تا فرهاد را منصرف کنند. جالب اين‌که روزنامه‌ها هم به اين موضوع آب و تاب دادند و خلاصه جو عجيبي ايجاد شد. همان موقع يکي از هفته‌نامه‌هاي هوادار استقلال عکس مجيدي را چاپ کرد و روي آن قلم قرمز کشيد تا بلکه استقلالي‌ها را عليه مجيدي بشوراند.

 

* هوادار خشمگين در دفتر فتح الله زاده

در همان زمان شايعه شد يک هوادار عصبي استقلال به زور وارد دفتر فتح الله زاده شده و به نوعي او را تهديد کرده که اگر مجيدي به پرسپوليس برود خودش را مي‌کشد و … البته فتح الله زاده اين ماجرا را تاييد نکرد ولي يکي، دو نشريه به اين موضوع پرداختند.

 

* حجازي: مجيدي طلا هم باشد او را نمي‌خواهم

واکنش ناصر حجازي هم به ماجراي پرسپوليسي شدن فرهاد جالب بود. حجازي که سعي مي‌کرد تا حد امکان با بازيکن‌سالاري مبارزه کند در مصاحبه‌اي گفت حتي اگر مجيدي طلا هم باشد او را نمي‌خواهم! بعد از اين مصاحبه کامران منزوي قائم مقام وقت استقلال و بعضي ديگر از عوامل باشگاه سعي کردند حجازي را آرام کنند تا بلکه او از مواضع خود عقب‌نشيني کند.

 

* پروين: وقتي با حجازي اين کار را کرده …

علي پروين، سرمربي وقت پرسپوليس هم بلافاصله موضع گرفت و گفت وقتي فرهاد مجيدي با ناصر حجازي اين کار را مي‌کند با ما که ديگر هيچي! البته پروين از نوع بازي مجيدي خوشش مي‌آمد.

 

* مجيدي با 20 ميليون استقلالي ماند

… و سرانجام فرهاد مجيدي با مبلغي حدود 20 ميليون تومان يک فصل ديگر هم در استقلال ماند تا خيال هواداران آبي راحت شود. اين در حالي است که در آن مقطع گران‌ترين بازيکن استقلال نهايتا 7، 8 ميليون مي‌گرفت ولي فتح الله زاده 20 ميليون تومان به او داد تا پرسپوليسي نشود و البته حجازي هم رضايت داد ستاره جوانش برگردد.

 

* فرهاد: هرگز مرگ ناصرخان را از ياد نمي‌برم

وقتي فرهاد مجيدي روز 7 آبان 92 از فوتبال خداحافظي کرد، در نامه خداحافظي‌اش از مرحوم ناصر حجازي ياد کرد و گفت هرگز روز مرگ ناصر خان را از ياد نمي‌برم. فرهاد حتي با همسر حجازي هم تماس گرفت. او بعد از تعويض هم سمت قلعه‌نويي رفت و در رختکن با او عکس يادگاري گرفت. وقتي يکي از هواداران از امير پرسيد آيا ماجراي خداحافظي فرهاد به مسئله دوپينگ ربط دارد يا نه؟ ناگهان قلعه‌نويي عصباني شد و گفت: «الان وقت اين حرف‌هاست؟!»

 

رابطه مجيدي و قلعه‌نويي معمولا سينوسي بوده اما اين اواخر با هم بد نبودند. مجيدي در يک خداحافظي سرد از فوتبال رفت و حالا قلعه‌نويي که برهاني را هم در اوج نمي‌بيند بايد به فکر پيدا کردن جانشيني براي او باشد. آيا قاضي، نظري و… مي‌توانند جاي خالي ستاره پرطرفدار و بازنشسته استقلال را پر کنند؟!

روزنامه خراسان

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)