پرسپولیس نیوز : با یک حساب سرانگشتی مشخص می شود میزبانی بازی پرسپولیس برابر تراکتورسازی درآمد زیادی برای این تیم می تواند داشته باشد.

به گزارش پرسپولیس نیوز، بازی پرسپولیس و تراکتورسازی بر اساس شواهد موجود 70 هزار نفر تماشاگر را به ورزشگاه آزادی کشاند.

از این میان فرض کنیم نیمی از جمعیت در طبقه اول و نیم دیگر در طبقه دوم جای گرفته اند. از 35 هزار تماشاگر طبقه اول پنج هزار نفر را در جایگاه های ویژه به حساب می آوریم که بر اساس نرخ اعلام شده 15 هزار تومانی ، درآمد آن چیزی بالغ بر 75 میلیون تومان خواهد شد.

30 هزار نفر مابقی بلیط 8 هزار تومانی خریده اند و درآمد آن 240 میلیون تومان خواهد شد.

کل درآمد بلیط فروشی تماشاگران طبقه دوم نیز بر مبنای بلیط های 5 هزار تومانی، 175 میلیون تومان محاسبه خواهد شد.

به این ترتیب کل درآمد حاصل از بلیط فروشی مسابقه پرسپولیس و تراکتورسازی ( بدون احتساب درآمد فروش کارت بلیط ، و بدون کسر افراد وارد شده بدون بلیط) برابر است با 75+240+175 = 490 میلیون تومان!

تصویر کنید طبق وعده های مهدی تاج رئیس سازمان لیگ 80 درصد این درآمد فرضی که نزدیک 400 میلیون تومان می شود حاصل شده و به حساب باشگاه میزبان یعنی پرسپولیس واریز شود ، تنها برگزاری یک مسابقه چه درآمد عظیمی می تواند برای باشگاه های پرطرفدار داشته باشد ، درآمدی که تنها با برگزاری دو مسابقه اول فصل می تواند جبران کننده هزینه جذب یکی از ستاره های درجه یک تیم باشد.

 

البته رویانیان مدیرعامل پرسپولیس به همین تقسیم بندی درآمدها هم اعتراض کرده و می گوید 100 درصد درآمد بلیط فروشی باید به باشگاه اختصاص پیدا کند. تاج در جواب گفته بخشی از درآمد بلیط فروشی جهت تامین هزینه های سازمان لیگ در برگزاری بازی ، فدراسیون ، داوری و … برداشت می شود. سوال این جاست چرا تنها تیم های پرطرفدار باید هزینه های سازمان لیگ را پرداخت کنند و اصولا تیم هایی که در ورزشگاهشان پرنده هم پر نمی زند چگونه در تامین هزینه های برگزاری لیگ سهیم می شوند ، مگر در ابتدای هر فصل مبلغ ورودی از تیم ها دریافت نمی شود؟!

افزایش قیمت بلیط های مسابقات بدون تغییر کیفیت سرویس دهی در ورزشگاه ها با وجود اینکه باعث خالی تر شدن ورزشگاه و کاهش استقبال از مسابقات فوتبال می شود اما در همین سیستم معیوب اگر یک چیز سر جای خودش بود و باشگاه می توانست برای بازی هایش بلیط فروشی کند یکی از بزرگترین مشکلات باشگاه داری در کشور به خصوص برای تیم های پرطرفدار مرتفع می شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)