پرسپولیس نیوز : صداي بوق ماشين‌ها، رقص پرچم روي سر و دست آدم‌هايي كه از شيشه ماشين بيرون آمده‌اند، مردمي كه مي‌خندند و همديگر را در آغوش مي‌گيرند، همه و همه نشان از يك پيروزي بزرگ بود.

تيم‌ملي فوتبال ايران در يك روز تاريخي توانست كره‌جنوبي را در خانه‌اش شكست داده و با يك پيروزي شيرين يك بر صفر به عنوان تيم اول گروه A به طور مستقيم راهي جام‌جهاني 2014 شد. در اين مسابقه و با توجه به كري‌هايي كه از چند روز پيش به وجود آمد، كره از همان شروع بازي، حمله را در دستور كار خود قرار داد و موقعيت‌هاي خطرناكي را روي دروازه ايران به وجود آورد اما نتوانست دروازه ايران را باز كند.
اما صعود به جام جهانی چه فوائدی دارد؟ فوتبال ایران در یک سال آتی چه حرکتی خواهد داشت؟ این سوالی است که شاید در ذهن افرادی که زیاد با فوتبال آشنا نیستند ایجاد می شود و پاسخ به آن در 5 نکته می گنجد.

اول: آشتی مردم با فوتبال
یکی از مهمترین اتفاقاتی که با صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی افتاد، آشتی دوباره مردم با فوتبال بود. نزدیک به 8 سال بود که مردم موفقیت تیم ملی را ندیده بودند و شاید آخرین باری که خوشحالی فوتبالی به تمام جامعه سرایت کرد به صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی 2006 باز می گردد. اما آنچه که طی روزهای گذشته در کوچه خیابان های کشور مشاهده می کنیم، آشتی دوباره مردم با فوتبال ملی است. به طور حتم در طول فصل آینده نیز بازی های لیگ برتر با استقبال خوب تماشاگران مواجه خواهد شد.

دوم: پویایی لیگ برتر
یقینا اولین نویدی که صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی خواهد داشت، پویایی لیگ سیزدهم خواهد بود. خاطره تلخ حذف تیم ملی از صعود به جام جهانی 2010 و لیگ ضعیف و بی هیاهوی پس از آن از اذهان پاک نشده است. استقبال بیشتر و بهتر تماشاگران از بازی های لیگ از یک سو و تلاش بازیکنان برای رسیدن به تیم ملی از سوی دیگر سبب می شود تا لیگ سیزدهم لیگی پرشور باشد.

سوم: شناسایی پدیده های فوتبال

از همین امروز، تمام بازیکنان شاغل در لیگ تلاش خود را به کار می گیرند تا بتوانند با تیم هایی قرارداد ببندند که توانایی رساندن این بازیکنان به تیم ملی را دارند. کی روش نشان داده که توجه ویژه ای به لیگ برتر و بازیکنان آن دارد و فقط به دنبال ستاره ها نیست. این نکته را هم به راحتی می توان از لیست بازیکنان اخیر تیم ملی متوجه شد. پس بنابراین بازیکنان جوان تر تلاش خود را به کار می گیرند تا خود را به کی روش بقبولانند و در جام جهانی همراه تیم ملی باشند.

چهارم: فوتبال پولدار می شود
صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی مساوی خواهد بود با مطرح شدن نام ایران در بین 32 تیم حاضر در جام جهانی فوتبال. حالا فدراسیون فوتبال با این فرصت به دست آمده می تواند سر فرصت از بین تمام اسپانسرهایی که تلاش می کنند اسپانسر تیم ملی باشند، یکی را انتخاب کند. از سوی دیگر دولت نیز یقینا نگاه ویژه ای به فوتبال در سال آتی خواهد داشت. این ها همه در کنار رقمی است که فیفا بابت صعود تیم ملی ایران به جام جهانی فوتبال به بازیکنان تیم ملی اهدا خواهد کرد.

پنجم: افزایش لژیونرها
صعود به جام جهانی فرصت مناسبی برای شناساندن بازیکنان ملی پوش کشور به لیگ های اروپایی است. مربیان مشهور دنیا جام جهانی را بهترین فرصت برای شناسایی بازیکنان با استعداد می دانند و از همین رو بازی تک تک تیم ها، به خصوص تیم هایی همچون ایران را رصد می کنند. نمونه بارز این مسئله نیز حضور جواد نکونام در اوساسونا بعد از رقابت های جام جهانی است. پس با این تفاسیر تمام بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان تلاش خواهند کرد تا در رقابت های جام جهانی خودی نشان دهند و به لیگ های اروپایی راه یابند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)