مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس در 4 بازي اخير نتايج خوبي را به دست نياورده و هوادارانش اميدوارند كه در شروع دوباره ليگ ناكامي‌هاي گذشته را جبران كنند.

 

در اين شرايط مسووليت براي بازيكنان بزرگ و باتجربه سخت‌تر مي‌شود. همه اينها در حالي است كه پس از موفقيت تعدادي از ورزشكاران ما در المپيك لندن هجمه‌هاي زيادي عليه فوتباليست‌ها درخصوص تفاوت مبلغ قراردادشان با اين مدال‌آوران المپيكي شنيده شد.

 

مهدي مهدوي‌كيا كاپيتان پرسپوليس هم اين صحبت‌ها را شنيده است.

 

يكشنبه شب طبق قرار قبلي، سردار رويانيان با بازيكنان جلسه‌اي را برگزار كرد و…
قبل از هر چيز بايد به زلزله‌ اخير در كشور اشاره كنم و اين عزيزان بدانند كه ما هم ناراحتيم و جامعه ورزش هم بايد به سهم خود به كمك آنها بشتابد اما در مورد مراسم يكشنبه شب بگويم مسأله خاصي نبود و مديرعامل باشگاه مي‌خواست افطاري و شام را در كنار بازيكنان باشد كه همينطور هم شد و صحبت خاصي به ميان نيامد.

اما به نظر مي‌رسيد قرار بود بدون حضور ژوزه در مورد مسائل تيم و دليل نتايج اخير با بازيكنان صحبت كند. حتي شنيده مي‌شد كه جلسات خصوصي هم با بچه‌هاي تيم خواهد داشت.
البته در مورد تيم و نتايج 4 بازي اخير صحبت شد. طبيعي هم هست كه هيچ كس راضي نباشد. ما در اين 4 بازي نتيجه خوبي نگرفتيم.

چرا؟
به هر حال اوايل فصل است و حداقل در مورد تيم ما كه سرمربي‌اش دير آمد و براي شناخت كامل زمان مي‌خواهد اين مسأله صدق مي‌كند، ضمن اينكه نفرات جديد زيادي هم اضافه شدند و چند هفته‌اي طول مي‌كشد تا هماهنگي لازم به دست آيد.

اما همين چند هفته‌ها با از دست رفتن امتياز مصادف مي‌شود. به خصوص كه دربي هم نزديك است و شايد هواداران نگران آن بازي هم باشند.
ما اميدواريم از بازي با داماش شرايطمان بهتر شود البته هواداران حق دارند كه نگران باشند. دربي هم شرايط خاص خودش را دارد و تلاشمان اين است كه از اين هفته ناكامي‌هاي‌مان را جبران كنيم.

دلايل ناكامي پرسپوليس همين دير آمدن ژوزه و هماهنگ نبودن نفرات جديد است.
مهم‌ترين مسأله و شايد بيشترين دليلش همين‌ها باشد.

بعد از موفقيت تعدادي از ورزشكاران ما در المپيك لندن، صحبت‌هايي در مورد مبلغ قرارداد فوتباليست‌ها و مقايسه آنها با مدال‌آوران المپيك مطرح شد.
ببينيد هر ورزشكار ايراني كه در المپيك مدال مي‌گرفت و روي سكو مي‌رفت باعث خوشحالي و افتخار همه ايرانيان بود و من به همراه خانواده‌ام خيلي با اشتياق بازي‌هاي‌شان را پيگيري مي‌كرديم و پا به پاي خانواده‌هاي‌شان كه بازي‌ها را تماشا مي‌كردند و اشك شوق مي‌ريختند ما هم اشك شوق ريختيم چرا كه آنها افتخار ايران در اين ميدان بزرگ ورزشي بودند اما…

اما چه؟
اما مقايسه ورزش‌ها با هم كار جالبي نيست. در همه جاي دنيا شرايط فوتباليست‌ها فرق مي‌كند چون هيجان‌ها و علاقه‌مندي‌ها به فوتبال بيشتر از ورزش‌هاي ديگر است. همين روزنامه‌ها اگر تيتر اولشان به فوتبال اختصاص پيدا نكند قطعاً در فروششان تأثير مي‌گذارد. من يك نكته را هم بگويم.

بفرماييد.
ما در كشورمان ورزش‌هاي سنتي داريم و در بعضي رشته‌ها مثل كشتي و وزنه‌برداري هم در المپيك مدال مي‌آوريم كه بايد بيشتر به آنها توجه شود و امكانات كافي را در اختيارشان قرار دهند اما در بعضي كشورها به رشته‌هاي ورزشي خاصي بها مي‌دهند كه شايد خيلي‌ها اسم آنها را هم نشنيده باشند و روي بعضي از ورزش‌ها چنان هزينه مي‌كنند كه شايد خيلي‌ها با شنيدن ارقام آن سردرد بگيرند.

مثلاً؟
مثلاً بيسبال كه براي جابجايي يك بازيكن 500 ميليون دلار مي‌دهند. حالا شايد بعضي‌ها بگويند چرا براي رشته‌اي كه يك نفر توپ پرت مي‌كند و يك نفر ديگر هم با چوب مي‌زند اين همه پول مي‌دهند. اما دليلش كاملاً مشخص است و آن علاقه‌مندي آنها است ولي اكثر مردم دنيا به فوتبال علاقه دارند به همين دليل توجه رسانه‌ها هم به اين رشته ورزشي بيشتر است. من يك سوال دارم.

بفرماييد.
اگر هر شب مسابقه فينال 100 متر را نشان دهند چه تعدادي نگاه مي‌كنند؟ اصلاً براي مسابقات دو و ميداني داخل كشورمان چقدر تماشاگر مي‌رود؟ اما شما نگاه كنيد هر شب تلويزيون فوتبال نشان مي‌دهد. غير از ليگ خودمان، امشب بارسلونا، فردا شب رئال، شب بعدش ميلان يا بازي‌هاي ملي تيم‌هاي مطرح كه با استقبال زيادي هم روبرو مي‌شود. يا همين برنامه نود چقدر بيننده دارد؟ وقتي هم كه جام جهاني باشد كه ديگر تب آن همه دنيا را مي‌گيرد.

اما قبول داريد كه بايد به مدال‌آوران المپيكي و در كل به رشته‌هاي ديگر هم توجه بيشتري شود؟
قطعاً بايد رسيدگي بيشتري شود. وقتي پرچم ايران در المپيك بالا مي‌رود خيلي ارزش دارد و بايد بيشتر سرمايه‌گذاري شود. معمولاً كشورهايي كه در رشته‌هاي خاصي مدال‌آور هستند سرمايه‌گذاري مي‌كنند. مثلاً جاماييكا در هيچ رشته‌اي مدال نمي‌گيرد يا اگر هم بگيرد بسيار كم است اما در دوهاي سرعت مدال مي‌گيرند.

به نظر از اين بحث‌ها ناراحتيد؟
بحث ناراحتي نيست. من اعتقاد دارم كه اينطور مقايسه كردن فوتبال با رشته‌هاي ديگر بيشتر تنش ايجاد مي‌كند. به هر حال هر ورزشكاري در رشته‌اي خاص توانايي دارد. اگر واقعاً اينطور است كه بعضي‌ها مي‌گويند كه فوتباليست‌ها پول مفت مي‌گيرند خب رشته خود را كنار بگذارند و سراغ فوتبال بيايند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)