پرسپولیس نیوز : سوشا مکانی بعد از پايان دربي روز جمعه كه با برتري يك بر صفر پرسپوليس به اتمام رسيد به سمت تماشاگران استقلال عدد 6 را نشان داد تا به درگيري با حنيف عمران‌زاده منجر شود.

در همين ارتباط با سوشا مكاني يكي از بهترين‌هاي دربي 80 پايتخت دقايقي گپ زديم كه به اعتقاد خودمان مصاحبه بدي نشد البته تا نظر شما خواننده گرامي چه باشد!

 

از عملكرد خودت در دربي اخير راضي هستي؟
اين اولين بازي من در دربي تهران بود و قبل از بازي هم گفته بودم كري‌ خواندن قبل از مسابقه را بلد نيستم.

(به شوخي) كري‌خواني پس از دربي را كه خوب بلدي!
(باخنده) شما نمي‌دانيد هواداران استقلال چقدر به من در طول بازي فحاشي كردند. بعد از اتمام مسابقه هم ديدم دارند باز فحش مي‌دهند. من به آنها بي‌احترامي نكردم و فقط عدد 6 را نشان دادم. شما ديديد ما رفتيم كرج، ميلاد ميداودي عدد 4 را به طرفداران پرسپوليس نشان داد. همين حنيف عمران‌زاده ركورددار نمايش دادن عدد 4 است. در اينستاگرام و پست‌هايشان هميشه عدد خيالي 4 را مي‌گذارند. من از اين كارها بلد نبودم ولي از اين به بعد همين كار را تكرار كرده و عدد 6 را نشان مي‌دهم.

با حنيف عمران‌زاده مشكل قبلي نداشتي؟
نه به خدا، من و حنيف از بچگي و از تيم ملي جوانان همبازي بوديم. در پاس همدان و تيم اميد هم كنار هم بوديم و هيچ مشكلي با يكديگر نداريم.
عكس‌هاي به جاي مانده از دربي نشان مي‌دهد كه حنيف عمران‌زاده به صورت تو مشت زده است؟!
نه بابا! مشت‌هايي حواله شد كه البته به صورت‌مان نخورد!

حالا با عمران‌زاده آشتي مي‌كني؟
اصلاً بحث قهر و آشتي نيست. حنيف و ساير استقلالي‌ها را درك مي‌كنم. او دوست من است و اگر كس ديگري بود اين حرف را نمي‌زدم. 2 سال با حنيف نان و نمك خوردم اما… بگذريم!

انتظار داشتي آن مشت را سمت تو پرت كند يا اينكه شوكه شدي؟
نمي‌دانم چرا آن حركت را انجام داد. من عدد 6 را نشان دادم و اگر استقلالي‌ها اين عدد را بي‌احترامي مي‌دانند مشكل خودشان است. براي ما پرسپوليسي‌ها عدد مقدسي است. 6 نماد پرسپوليس است و هواداران ما اين عدد را دوست دارند. قصد دارم از اين به بعد هرجايي كه مي‌توانم عدد 6 را به استقلالي‌ها يادآوري كنم!

يك مقدار بيش از حد خوشحالي نكردي؟
نه، اين فقط يك نوع خوشحالي بود.

اما طرفداران پرسپوليس را هم بعد از پايان مسابقه تهييج كردي!
صددرصد، بايد اين كار را مي‌كرديم. رقيب سنتي و قديمي خودمان را برديم و اين پيروزي خيلي به دل هواداران چسبيد. مي‌خواستم خوشحالي‌ام را با آنها تقسيم كنم؛ ضمن آنكه ما در زمين فوتبال‌ كري خوانديم و استقلالي‌ها هميشه بيرون زمين اين كار را مي‌كردند اما تصميم گرفتم از اين به بعد مثل خود آقايان باشم.

راستي خبر داري كه سيدمهدي رحمتي با لباس سراسر قرمزرنگ درون دروازه پيكان در بازي با استقلال خوزستان ايستاد تا شايعه پرسپوليسي شدن او در فصل آينده به گوش برسد؟
اصلاً برايم مهم نيست كه رحمتي يا هر گلر ديگري پرسپوليسي شود. من يك سال ديگر با پرسپوليس قرارداد دارم و به اين قرارداد هم پايبندم. از همه چيز هم برايم مهم‌تر راضي كردن مربيان و هواداران است و هركسي هم به پرسپوليس بيايد قدمش روي چشم!

حتي سيدمهدي رحمتي؟!
بله، قدم سيدمهدي رحمتي يا هر كس ديگري روي چشم من! همه گلرهاي ليگ براي من قابل احترام هستند و از اين عادت‌ها هم ندارم كه بگويم فلاني بيايد من نيستم يا بهماني پرسپوليسي شود، مي‌روم. تا زماني كه مرا بخواهند در پرسپوليس مي‌مانم و هر وقت هم كه نخواهند دوستانه جدا مي‌شوم و همين‌‌جا اعلام مي‌كنم تا آخر عمر پرسپوليسي خواهم ماند.

يعني امكان ندارد روزي استقلالي شوي؟
هرگز! من همان‌طور كه گفتم پرسپوليسي هستم و ضمن احترام به باشگاه استقلال و طرفدارانش به هيچ عنوان به اين تيم فكر نمي‌كنم.

قبل از دربي  قول داده بودي كه اشتباه مهلكي مرتكب نشوي!
وقتي سرمربي تيم به تو اعتماد مي‌كند و مي‌گويد با خيال راحت از دروازه‌ بيرون بيا و نگران خروج‌هايت نباش يك نوع اعتماد به نفس داده مي‌شود. آقاي برانكو چنين خواسته‌اي داشته و دارد و من هم سعي مي‌كنم به نحو احسن آن را انجام بدهم.

به نكته خوبي اشاره كردي؛ در دربي خيلي خروج داشتي.
اين خواست تاكتيكي سرمربي تيم بود ضمن آنكه خودم هم از گلر روي خط خوشم نمي‌آيد. به نظرم دروازه‌باني كه همه مسئوليت‌ها را به خط دفاعي و ساير بازيكنان مي‌سپارد و خودش داخل دروازه مي‌ايستد، گلر نيست. من عاشق مانوئل نوير گلر بايرن‌مونيخ هستم.

با همين روحيه خوب قرار است به مصاف الهلال برويد؟
صددرصد، پيروزي در دربي روحيه ما را خيلي بالا برد و از هر نظر آماده شكست دادن الهلال عربستان هستيم.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)