پرسپولیس نیوز : تیم پرسپولیس حضور در بیست و نهمین دوره جام حذفی را با بازی مقابل پیکان تهران تجربه می کند.

پرسپولیس تنها تیمی است که در همه ادوار جام حذفی حضور داشته و ۵ بار نیز عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است. اما پرسپولیس جام حذفی را در ادوار گذشته چگونه آغاز کرده است:

۱۳۵۵:  پرسپولیس اولین دوره جام حذفی را جدی نگرفت و در همان اولین بازی 2- صفر به پاس باخت و از گردونه مسابقات حذف شد.

۱۳۵۶: پرسپولیس از مرحله یک شانزدهم نهایی وارد جام حذفی شد و دوباره با پاس روبرو شد. این بار شاگردان مهراب شاهرخی پاس را با گل آلن ویتل بردند و به مرحله بعدی صعود کردند.

۱۳۶۵: پرسپولیس در مرحله یک شانزدهم نهایی در ساری با تیم استقلال بندرترکمن روبرو شد و با دو گل عباس کارگر پیروز و به مرحله بعدی رفت.

۱۳۶۶: تیم سازمان گوشت اصفهان حریف سرخپوشان در اولین مرحله جام حذفی شد و پرسپولیس 1-1 در بازی رفت و 3-1 در بازی برگشت، در مجموع به پیروزی رسید.

۱۳۶۷: استقلال انزلی حریف پرسپولیس بود که بازی رفت در آزادی به تساوی 1-1 انجامید و در بازی برگشت پرسپولیس 2- صفر برد و صعود کرد.

۱۳۶۸: پرسپولیس قبل از مرحله یک شانزدهم وارد مسابقات شد و با تیم استقلال رشت روبرو شد. بازی رفت در تهران 7- صفر  و بازی برگشت در رشت نیز 2-1 به نفع پرسپولیس خاتمه یافت.

۱۳۷۰: در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی تیم استقلال همدان حریف پرسپولیس شد. سرخپوشان در آزادی این تیم را 2- صفر بردند و در همدان نیز 4-1 پیروزی خود را تکرار کردند.

۱۳۷۲: تیم تربیت ایلام حریف پرسپولیس در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی شد: برد 2-1 در ایلام و 1- صفر در تهران.

۱۳۷۴: پرسپولیس با تیم امید خود در جام حذفی حضور یافت و در اولین بازی به آرارات 2-1 باخت و از گردونه مسابقات حذف شد.

۱۳۷۵:  سرخپوشان پایتخت جام حذفی را با تساوی بدون گل مقابل تیم صنعت آب خرمشهر آغاز کردند و در بازی برگشت با پیروزی 5- صفر به مرحله بعدی رفتند.

۱۳۷۷: پرسپولیس جام حذفی این دوره را از ابتدا جدی گرفت و با پیروزی 2- صفر در بازی رفت و 4-1 در بازی برگشت مقابل تیم دسته دومی بهپاک بهشهر صعود کرد و در نهایت هم قهرمان شد.

۱۳۷۸: آدنیس مشهد حریف پرسپولیس در مرحله یک شانزدهم نهایی بود. پرسپولیس در بازی رفت با ترکیبی از جوانان خود در مشهد 1- صفر پیروز شد و در بازی برگشت نیز 3-1 برد، اما از ادامه جام حذفی انصراف داد.

۱۳۷۹: سرخپوشان از مرحله یک هشتم نهایی وارد جام حذفی شدند و با تیم شموشک روبرو شدند. پرسپولیس بازی رفت را 1- صفر برد و در بازی برگشت نیز اتفاقات ورزشگاه ساری رخ داد و در نهایت پرسپولیس از جام حذفی کنار کشید.

۱۳۸۰:  برق تهران با امیر قلعه نوعی حریف پرسپولیس بود که سرخپوشان به سختی و با نتیجه 3-2 از سد این تیم در مرحله یک شانزدهم نهایی عبور کردند.

۱۳۸۱: ماشین سازی تبریز حریف پرسپولیس بود که پرسپولیس هر دو بازی رفت و برگشت را با نتیجه 1- صفر از این تیم برد و صعود کرد.

۱۳۸۲: پرسپولیس بحران زده در مرحله یک شانزدهم نهایی با تیم پیام مشهد روبرو شد که در تهران 3- صفر این تیم را برد و در بازی برگشت 3-2 باخت و در نهایت صعود کرد.

۱۳۸۳: سرخپوشان در اولین بازی جام حذفی مقابل تیم دسته دومی فجر سپاه تهران قرار گرفتند و با تک گل یحیی گل محمدی به پیروزی رسیدند.

۱۳۸۴: کشت و صنعت شوشتر حریف پرسپولیس در مرحله یک شانزدهم نهایی بود که شاگردان آری هان این تیم را 2- صفر بردند.

۱۳۸۵: در مرحله یک شانزدهم نهایی تیم کاوه تهران حریف پرسپولیس بود که این تیم را 4-2 برد و به مرحله بعدی صعود کرد.

۱۳۸۶: پرسپولیس قبل از مرحله یک شانزدهم وارد مسابقات شد و با تیم لیگ برتری نفت در آبادان دیدار کرد. نتیجه بازی لیگ برتر در اینجا نیز رقم خورد و پرسپولیس 3-2 این تیم را برد و صعود کرد.

۱۳۸۷: تیم صنایع طلایی سمنان حریف پرسپولیس در مرحله اول جام حذفی بود که سرخپوشان 3-1 از سد این تیم در سمنان گذشتند.

۱۳۸۸: تیم ایرانجوان بوشهر اولین حریف پرسپولیس در جام حذفی بود که سرخپوشان این تیم را 2-1 بردند و در نهایت هم تا قهرمانی جام حذفی پیش رفتند.

 

۱۳۸۹: پرسپولیس با پیروزی ۵-۱ مقابل تیم دسته دومی نفت محمودآباد جام حذفی را آغاز و تا قهرمانی پیش رفت.

۱۳۹۰: سرخپوشان به سختی و در وقت اضافه در تهران از سد مس رفسنجان با نتیجه ۲-۱ گذشتند.

۱۳۹۱: اولین حریف پرسپولیس ملوان بود که سرخپوشان در تهران با درخشش کریم انصاری فر این تیم را با ۶ گل شکست دادند.

۱۳۹۲: پرسپولیس در تهران میزبان پدیده مشهد بود که ۵-۱ و در وقت اضافه به پیروزی رسید.

۱۳۹۳: فصل گذشته نیز پرسپولیس در اولین بازی میزبان بود و با ۳ گل تیم کارگر بنه گز را شکست داد.

 

تیم های پرسپولیس و پیکان برای دومین بار در تاریخ جام حذفی به مصاف هم می روند.

 تیم‌های پیکان و پرسپولیس تاکنون ۲۷ بار در مسابقات مختلف مقابل هم قرار گرفته اند که اولین بار آن در سال 1348 و در مسابقات اباشگاههای تهران بود که دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند. عملکرد دو تیم در طول تاریخ بدین صورت بوده است: ۱۷ برد برای پرسپولیس، 6 برد برای پیکان و 4 مساوی. پرسپولیس در این بازی ها ۴۶ گل زده و 25 گل نیز دریافت کرده است.

دو تیم اولین بار در  مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فصل ۸۰-۸۱ باهم روبرو شدند که پیکان با گل طلایی مهدی صالح پور در وقت اضافه سرخپوشان را شکست داد.

محسن خلیلی و کریم انصاری فرد دو مهاجم سابق سرخپوشان با 4 گل زده بهترین گلزن پرسپولیس در بازی های مقابل پیکان بوده اند.

فصل پیش و در لیگ برتر پرسپولیس هر دو بازی رفت و برگشت را با نتیجه ۱- صفر به نفع خود به پایان رساند. در دیدار رفت محمد نوری گل زد و در بازی برگشت نیز مهدی طارمی گل ۳ امتیازی پرسپولیس را به ثمر رساند.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)