پرسپولیس نیوز :  سرویس فوتبال اسپورت تی وی – تیم های فوتبال پرسپولیس و ملوان برای دوازدهمین بار در تاریخ جام حذفی ایران به مصاف هم می روند.

 دو تیم تاکنون ۱۱ بار در جام حذفی باهم روبرو شده اند که ۷ بار پرسپولیس و ۳ بار ملوان  پیروز شده اند و یک بازی نیز مساوی شده است. در جام حذفی بازیکنان پرسپولیس ۲۰ گل به ملوان زده و 10 گل دریافت کرده اند. نتایج بازی های دو تیم در جام حذفی بدین صورت بوده است:

۱) پرسپولیس 1- ملوان صفر( دیدار رفت فینال جام حذفی 66): این بازی روز 11 دی 66 در ورزشگاه آزادی انجام شد و پرسپولیس با تک گل محمد حسن انصاری فرد از روی نقطه پنالتی موفق به شکست ملوان شد.

۲) پرسپولیس صفر- ملوان صفر( دیدار برگشت فینال جام حذفی 66): بازی برگشت دو تیم  روز 18 دی 66 دوباره در ورزشگاه آزادی انجام شد، چرا که ورزشگاه انزلی آماده برگزاری بازی نبود. در این بازی نیز تساوی بدون گل رقم خورد و پرسپولیس با همان برد بازی رفت برای اولین بار قهرمان جام حذفی شد.

۳) پرسپولیس 2- ملوان 1 ( دیدار رفت نیمه نهایی جام حذفی 69): پرسپولیس در بازی رفت روز 5 اسفند 69 میزبان بازی رفت بود که 2-1 پیروز شد و عاشوری و پیوس برای سرخپوشان گلزنی کردند، اما همان تک گل خورده در آزادی برای پرسپولیس مشکل ساز شد.

۴) پرسپولیس صفر – ملوان 2 ( دیدار برگشت نیمه نهایی جام حذفی 69): سرخپوشان پایتخت در روزی که از شرایط آرمانی به دور بودند، مغلوب انگیزه یاران قایقران شدند و با شکست در این بازی از راهیابی به فینال بازماندند. این بازی روز 22 اسفند 69 در انزلی انجام شد و هر دو گل ملوان را قایقران زد.

۵) پرسپولیس 2- ملوان 1( فینال جام حذفی 70): فینال جام حذفی در سال 70 بصورت تک بازی و در ورزشگاه آزادی برگزار شد. در این بازی که روز سوم خرداد 71 انجام شد، پرسپولیس با گلهای شیرمحمدی و ناصر محمدخانی پیروز شد و برای دومین بار جام قهرمانی را بالای سر برد.

۶) پرسپولیس 2- ملوان صفر( دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی 81): سرخپوشان بعد از یک دهه دوباره در جام حذفی با ملوان روبرو شدند. بازی رفت روز 9 آذر 81 در ورزشگاه تختی تهران انجام شد و پرسپولیس که با اخراج رافت 10 نفره بود، با گل‌های رضا جباری و بهروز رهبری فر موفق به شکست ملوان شد.

۷) پرسپولیس صفر- ملوان 2( دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی 81): پرسپولیس بازی برگشت را با همان نتیجه بازی رفت به ملوان باخت و بازی پس از وقت اضافی به ضربات پنالتی کشید که ملوان 3- صفر پیروز و پرسپولیس را حذف کرد. این بازی روز 29 بهمن 81 در انزلی انجام شد.

۸) پرسپولیس 3- ملوان 1( مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی 84): سرخپوشان که با حضور آری هان انگیزه مجددی بدست آورده بودند، روز 9 اردیبهشت 85 در ورزشگاه آزادی میزبان ملوان بودند. پرسپولیس این بازی را با 2 گل معدنچی و همچنین یک گل پژمان نوری  برد و ملوان را حذف کرد.

۹) پرسپولیس 4- ملوان 2( دیدار رفت فینال جام حذفی 89): این بازی روز 17 خرداد در حضور 83 هزار تماشاگر در آزادی برگزار شد و پرسپولیس با دو گل محمد نوری و گل های علیرضا نورمحمدی و هادی نوروزی پیروز شد.

10) پرسپولیس 0- ملوان 1( دیدار برگشت فینال جام حذفی 89): روز 20 خرداد دیدار برگشت در انزلی برگزار شد و ملوان با گل اولادی پیروز شد، اما این یک گل تاثیری در قهرمانی پرسپولیس نداشت.

۱۱) پرسپولیس ۶- ملوان ۰ (مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی ۹۱): در روزی که یحیی گل محمدی برای اولین بار هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت، سرخپوشان با ۶ گل ملوان را در هم کوبیدند. کریم انصاری فرد هت تریک کرد، هادی نوروزی ۲ گل و غلامرضا رضایی نیز یک گل زدند.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)