يك جاي خالي در ليست بزرگسال پرسپوليس مانده  ! فاجعه؛ پست شماره 6 خالي است!

 پرسپوليس 88 شكل عجيب و غريبي دارد و به نظر مي‌رسد به غير از مشكلات بزرگي مثل انتخاب نشدن سرمربي در فاصله 20 روز تا شروع ليگ برتر، مشكلات مديريتي، تعليق فعاليت‌هاي باشگاه، شكايت آلفا، ديگر شكايت‌ها و… در مقوله فني نيز دست‌انداز‌هاي بزرگي رودرروي اين تيم قرار گرفته است. در بحث فني چنانچه بحث وزن نيمكت، هماهنگي اعضاي كادرفني و جزييات مربوط به گروه فني را كنار بگذاريم به تركيب بازيكنان مي‌رسيم كه اين مقوله خود زير شاخه‌هاي متعددي دارد اما نگاه كلي به اين مقوله تنها كمبودها و عدم توازن در نوع جذب بازيكنان با استفاده از پست بازي‌شان را مشخص مي‌كند به گونه‌اي كه مي‌توان حفره‌اي عظيم را در ميانه ميدان پيدا كرد.ليست 33 نفره پرسپوليس با در نظر گرفتن ادامه حضور علي كريمي در اين تيم با 4 بازيكن ديگر بايد پر شود. هر چند از اين تعداد فقط يك سهميه بزرگسال براي پرسپوليس باقيمانده و 3 نفر ديگر بايد زير 23 سال سن داشته باشند. حال مشكل بزرگي كه طي دو سه فصل گذشته پرسپوليس را آزار داده دوباره نشانه‌هاي خود را بروز مي‌دهد. عقل حكم مي‌كند كه براي نيم فصل و پس از شناخته شدن نقاط ضعف تيم در 17 هفته ابتدايي بايد دو جاي خالي در ليست تيم وجود داشته باشد كه بتوان طبق نظر كادر فني و با جذب مهره‌هاي كارآمد آن را پر كرد اما حالا فقط يك جاي خالي بزرگسال در ليست پرسپوليس وجود دارد و شايد با سليقه عجيب عباس انصاري‌فرد در نقش مديرعامل – سرمربي پرشود. شايد بهترين راه اين باشد كه يك هافبك دفاعي كارآمد خارجي كه در سهميه زير 23 سال جاي مي‌گيرد جذب پرسپوليس شود، يكي مثل الونگ‌الونگ كه البته كمتر در پرسپوليس توفيق حضور در اين پست را داشت اما حالا پالس‌هاي منفي از پرسپوليس مي‌رسد. بررسي تركيب فعلي بازيكنان پرسپوليس در نقاط مختلف زمين مشخص مي‌كند براي پر كردن اين جاي خالي با توجه به عدم يارگيري در پست هافبك تدافعي، باشگاه مجبور است قيد حركت هوشمندانه بيشتر مربيان ليگ برتري (خالي گذاشتن دو يا حداقل يك جاي خالي براي نيم فصل) را بزند و در شروع فصل ليست خود را حداقل با يك هافبك دفاعي پركند. هرچند بعيد است در فاصله باقيمانده

 تا شروع ليگ عباس انصاري‌فرد قادر به جذب يك بازيكن كارآمد در اين پست باشد.
1
؛به ميثاق اعتماد كردند
ميثاق معمارزاده، عليرضا حقيقي و حسين ناييجي 3 دروازه‌بان پرسپوليس هستند و به نظر مي‌رسد باشگاه هيچ گونه تلاشي براي به دست آوردن دروازه‌بان بزرگ ديگري نخواهد كرد.
5& 4
؛ شيث جاي رحمان و آتسو
در دفاع مياني شيث رضايي جايگزين آتسو و رحمان رضايي شده تا تعداد مدافعان مياني پرسپوليس با حضور وي، مجتبي شيري، سپهر حيدري و نبي‌الله باقري‌ها به عدد 4 برسد. هر چند كه شايد داشتن
5
بازيكن در اين پست خيال كادر فني را قرص مي‌‌كند اما بعيد است با توجه به سهميه باقيمانده نسبت به جذب مدافع مياني اقدام شود.
3 & 2
؛حفره فصل قبل پر شد
در سمت چپ خط دفاع جلال اكبري و ابراهيم شكوري حفره فصل گذشته را پر مي‌كنند و در سمت راست با وجود عليرضا محمد و آلترناتيو جواني به نام ضياءالدين نيك‌نفس بعيد است مهره‌اي جديد در اين دو جناح به تيم اضافه شود.
6
؛ خلأ بزرگ اينجا است
خلأ بزرگ اينجا است در هافبك دفاعي؛ جايي كه پرسپوليس دو مهره ارزشمند به نام پژمان نوري و مازيار زارع را از دست داده و هنوز جاي خالي آنها را پر نكرده. سجاد اميدي با پرسپوليس قرارداد داخلي بسته اما آيا هدر دادن يك سهميه باقيمانده بزرگسال با اين بازيكن درجه 2 كاري عقلاني است؟
10
؛ مثال بارز عدم تعادل!
در هافبك تهاجمي و در مركز زمين، پرسپوليس با حفظ علي كريمي و داشتن مهره‌هايي همچون كريم باقري، ميثم بائو، مهدي شيري و احتمالا وسلي برزيليا كه هنوز نمي‌دانيم دقيقا در كدام پست بازي مي‌كند مشكلي نخواهد داشت و قطعا سراغ گزينه جديدي نمي‌رود. تعدد بازيكن در اين پست مثال بارز عدم تعادل جذب بازيكن در خط هافبك را نشان مي‌دهد.
8& 7
؛ كم نمي‌آورند
در جناحين خط مياني هم تعدد بازيكن خيال سرمربي بعدي پرسپوليس را راحت مي‌كند. حضور محمد نوري و حسين بادامكي در راست و محمد پروين، حميدرضا علي‌عسگر و الهايي در چپ با توجه به اينكه روي مهاجماني مثل زارعي و نوروزي هم مي‌توان در اين پست‌ها حساب باز كرد كمبودي را متوجه پرسپوليس نمي‌كند.
11 & 9
؛ خيال‌شان راحت شد
در خط حمله با حضور اشپيتيم، خليلي، صغيري، زارعي، نوروزي، فراگو و يكي دو جوان مثل فرضيات مشكلي احساس نمي‌شود البته اگر خليلي تمديد نمي‌كرد خيال كادر فني راحت نمي‌شد اما حالا با او تركيب خط حمله كامل كامل است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)