مرجع خبري پرسپوليس : رئیس اتحادیه فوتبال از باشگاه‌ها خواست تا 17 تیر ماه مدارک خود را برای ارسال به کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون ارائه کنند.


عزیز محمدی در جمع خبرنگاران درباره خصوصی سازی و حرفه‌ای شدن باشگاه‌های فوتبال ایرانی گفت: بحث حرفه‌ای سازی در قاره اروپا از سال 2003 آغاز و مقرر شد هر تیمی که شرایط لازم را نداشته باشد از حضور در لیگ قهرمانان اروپا محروم شود.

 

آنها پس از این موضوع از سال 2013 سراغ مسائل مالی می‌روند به گونه‌ای که اگر باشگاهی تراز مالی‌اش سر به سر یا مثبت نباشد حق شرکت در لیگ قهرمانان را ندارد.

 

وی ادامه داد: در قاره آسیا نیز 16 کشور درخواست حرفه‌ای بودن به کنفدراسیون آسیا دادند که 8 کشور با تهیه آئین نامه شرایط اولیه را کسب کردند.

 

رئیس اتحادیه فوتبال خاطرنشان کرد: کشورهایی که می‌خواهند در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند، باید نمایندگان آنها پروانه حرفه‌ای شدن بگیرند.

 

محمدی اظهار داشت: از 18 باشگاه لیگ برتری ایران 4 باشگاه سپاهان، سایپا، تراکتور سازی و ذوب آهن اعلام کردند که خودشان کارهای حرفه‌ای سازی را انجام می‌دهند و تاکنون نیز اقدامات خوبی انجام داده‌اند. یکی از مسائل مهم در حرفه‌ای سازی این است که باشگاه حتما باید افسر امنیتی داشته باشند افسر امنیتی مسائلی مانند ورود و خروج تماشاگران و امنیت ورزشگاه را بررسی می‌کند این موارد را به 4 باشگاه فوق گفته‌ایم و خودمان نیز ناظر اعزام می‌کنیم تا مسائل را زیر نظر داشته باشند در راه امنیت استادیوم‌ها از هلال احمر و آتش نشانی هم کمک خواهیم گرفت.

 

رئیس پیشین سازمان لیگ اضافه کرد: 9 باشگاه با اتحادیه قرار داد بسته‌اند تا کارهای حرفه‌ای شدن‌شان انجام شود. پرسپولیس، استقلال، نفت تهران، نفت آبادان مس کرمان، صبای قم، پیکان، آلومینیویم هرمزگان و فولاد خوزستان باشگاه‌هایی هستند که با اتحادیه قرار داد بسته‌اند. کارهای خوبی انجام شده به طوری که پرسپولیس 60 درصد و استقلال 45 درصد کارهای حرفه‌ای شدن‌شان صورت گرفته است.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)