خبرگزاری پرسولیس : بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس با تشبیه بازی این این تیم به بازی‌های پرسپولیس در دهه 60 ، گفت: پرسپولیس مثل دهه 60 بازی می‌کند.

مرتضی فنونی زاده درباره وضعیت این روزهای پرسپولیس، اظهار کرد: پرسپولیس با سیستم 2-4-4 کار می‌کند. ما در دهه 60 هم با همین سیستم‌ بازی می‌کردیم و فرقی نمی‌کرد حریفمان تیم ملی هلند است یا یک تیم شهرستانی. این سیستم‌ بسیار خوب است، ولی نتیجه‌ دادنش یک شرط دارد. هافبک مرکزی تیم باید هنگام حمله به خط حمله اضافه شود که در پرسپولیس محمد نوری به خوبی این کار را انجام می‌دهد. هر وقت پرسپولیس به حمله روی می‌آورد بلافاصله نوری یا پشت محوطه جریمه است یا داخل و اگر همین روند را ادامه دهد حتی آخر فصل می‌تواند آقای گل شود.

وی ادامه داد: همین که پرسپولیس در هر بازی چند گل می زند و چند گل هم نمی‌زند، ‌از سیستم‌ هجومی تیم حکایت دارد. در زمان ژوزه می دیدیم که حریف هفت موقعیت خطرناک داشته و ما مثلا سه موقعیت و تازه دو بر صفر هم می‌باختیم! اما حالا موقعیت‌های زیادی را به دست می‌آورد که از اشتهای بالای بازیکنان برای گلزنی حکایت می‌کند. هواداران هم همین را می‌خواهند.

فنونی زاده همچنین گفت: پرسپولیس در مقطعی خوب کار نمی‌کرد و همه قدیمی‌های پرسپولیس مثل هواداران از وضعیت ناراحت بودیم،‌ اما حالا با آمدن یحیی چند مورد در تیم تغییر کرده است. نخست این که سرمربی روحیه تیم را بالا برده ، دوم این که بهترین ترکیب را در زمین قرار می‌دهد و در ضمن همه بازیکنان با هم، همدل هستند. سومین نکته هم تغییر سیستم‌ است. بازی کردن با سیستم‌ 2-4-4 قابلیت‌های بازیکنان را بیشتر کرده و تیم خوب نتیجه‌ می‌گیرد.

وی درباره حضور وینگو بگوویچ در کادر فنی پرسپولیس هم اظهار کرد: بگوویچ، مربی با تجربه ای است که سال‌ها در فولاد کار کرده و در مقطعی هم سرمربی پرسپولیس بوده است. نباید به گل محمدی خرده بگیریم که چرا وینگو را به تیم آورده است، چون حتما چیزی در وجود او دیده که از او دعوت به همکاری کرده است . من این انتخاب را به فال نیک می گیرم. البته یحیی می توانست از قدیمی‌های پرسپولیس هم استفاده کند تا دلشان را به دست بیاورد، اما ما زیادیم! ما حدود 30 نفر هستیم که اگر هر کدام را به پرسپولیس دعوت می‌کردند، دیگران ناراحت می‌شدند!

فنونی زاده درباره انتقادهایی که از گل محمدی می‌شود هم گفت: انتقاد زمانی معنا دارد که تیم روند خوبی نداشته باشد و نتیجه‌ نگیرد. وقتی تیم خوب کار می کند و پیروز می‌شود دیگر انتقاد وارد نیست. به نظرم بهتر است همه انتقادها را برای آخر فصل نگه داریم که بتوانیم با یک ارزیابی کلی بهترین تصمیم را بگیریم. خوشبختانه پرسپولیس یک کمیته‌ فنی متشکل از بهترین پیشکسوتان خود را دارد که می‌توانند به خوبی درباره روند تیم اظهار نظر کنند. من هم به عنوان یک قدیمی پرسپولیس دوست دارم در تیم باشم چون هم از نظر مالی برایم خوب است و همه وجهه خوبی دارد، اما به نظرم بهترین کار حفظ همین کادر فنی و حمایت از آن است. یحیی جوان و با انگیزه است و او همین مدت کم توانسته قابلیت خود را نشان دهد. ان‌شاءالله این روند ادامه داشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)