پرسپولیس نیوز : به نظر می رسد پس از چند دهه بالاخره قرار است پرسپولیس و استقلال با مزایده های این هفته و هفته آینده از دامن دولت خارج شوند.

قیمت های فروش این دو باشگاه هر کدام 290 میلیارد تومان تعیین شده و با توجه به پیشنهادهای نزدیک به 300 میلیارد ارائه شده جمعا حدود 600 میلیارد تومان خواهد بود با شرط این که بدهی به خریداران منتقل نمی شود و تمام بدهی های قبلی دو باشگاه از محل مبلغ فروش دو باشگاه پرداخت خواهد شد.
بدبینانه ترین حالتی که می توان برای بدهی های دو باشگاه در نظر گرفت 75 میلیارد تومان برای هر کدام از تیم ها و جمعا 150 میلیارد تومان خواهد بود و به این ترتیب 450 میلیارد تومان پول دست نخورده برای فروش این دو باشگاه به حساب خزانه دولت واریز خواهد شد.

سوالی که پیش می آید این است که این پول صرف چه چیزی خواهد شد و چرا باید به حساب دولت برود و دولت مگر بنیان گذار این باشگاه ها بود که برای جدا کردن آنها از او باید پولی دریافت کند.

پرسپولیس از بدو تاسیس باشگاهی خصوصی بوده که دولت بدون چک و چانه و پرداخت ریالی آن را صاحب شده و معنی ندارد باشگاهی را که رایگان دریافت کرده 300 میلیارد بفروشد و عملا سود کند! اگر بحث هزینه ها هم باشد به نظر نمی رسد این میزان هزینه انجام شده باشد.

باشگاه را نمی توان رایگان به بخش خصوصی اهدا کرد اما صحیح ترین شکل ماجرا که در بسیاری کشورهای صاحب تجربه نیز تا به حال اتفاق افتاده این است که باشگاه به بخش خصوصی واگذار شده و مبلغ دریافت شده صرف توسعه خود باشگاه و زیرساخت های آن از جمله ساخت ورزشگاه رایگان برای باشگاه می شود.

این 600 میلیارد اگر قرار باشد به حساب خزانه با عناوینی چون توسعه ورزش همگانی و غیره واریز شود مانند هزاران میلیارد تومان دیگر بودجه ورزش و سلامت گم و گور می شود و هیچ دردی از ورزش دوا نمی کند و سرمایه ماندگاری هم برای دو تا از با ریشه ترین ستون های ورزش کشور ساخته نخواهد شد.

* حسن مهدوی – اختصاصی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)